Gå til innhold

Litt høye temperaturer??

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Alpha 8045 (Med Paspt 19 dB) og en Zalman N-Brigde kjøler oss 3dfxcool. på TG. Jeg monterten den når jeg kommer hjem og vikk litt skuffende resultater:

IDLE

NB! Temperaturen er tatt med sideplata av

Coolermaskter med orginal vifte

CPU: 43 C

System: 38 C

CPU: 42 C

System 33 C

Ser ut til at Zalmanribba gjør jobben veldig bra (Hadde ikke sa store forventninger til den men Alphaen hadde jeg ventet mer av. Bare 1 grad kaldere. Med en ribbe som har større kontaktflate mot luft og mye krafdigere vifte (Coolermastern blåser nesten ingen ting) syns jeg at den burde ha blill mye kaldere.

Hadde blaner om og bytte ut paspt vifta med den på 12 dB men det ser ikke mye lovende ut. Noen som har noen tips til og få ned temperaturen uten og lage mer lyd? Tenkte kanskje og borre flere hull i kassa og i psuen (Det er ikke hull der lufta fra cpuen kommer opp) Har du andre forslag som kan hjelpe meg til en stille kasse, så kom med dem.

AMD XP1600+ (* Alpha 8045/Paspt 80x80x25mm 19 dB)

MSI KT266 PRO (Zalman NB32)

Twinmos PC2100 256 DDR-RAM

Palit GeForce 3 Ti-200 64 MB DDR-RAM (Ikke modda enda men har skumle planer)

Seagate Bracuda IV 60 GB

Microsoft Windows XP Pro

Microsoft IntelliPoint Mouse

Microsoft Internett keyboard (Noe i den duren)

Omboard Soundcard

3Com Enterlink 10/100 Mbit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Har du renset CPU riktig å lagt på Artic Silver 3 etter?

Du har litt høy kabinett temperatur...hvilket kabinett har du.

En invistering som garantert hjelper er:

Sett inn en 19dBA PAPST vifte inn i PSU; Sett inn en 12dBA PAPST vifte i bunnen. Legg merke til at den i bunnen skal blåse inn. Du vil garantert få temperatur under 30 grader med åpent kabinett....

Lenke til kommentar

Du har en differanse på 9 grader mellom system og cpu. Det er da veldig bra! La oss si at du fyrer opp 2 kabinettvifter slik at kassatemp synker til 25(?) Da er cpu nede i 34...

Kabinettemperatur betyr mye. Men hvis du har 40 grader på rommet kan det jo bli et problem... :smile:

Lenke til kommentar

Men det må vel ha hjulpet betraktelig på lyden når du fikk vekk den coolermasteren. Poenget er jo også at den leder varmen veldig bra bort. Min stiger f.eks. fra 46 idle til 51 maks load. Faktisk har jeg opplevd at temperaturen går ned igjen under heavy load. Har konstant 32 grader i kabinettet.

Det med "goopen" er visst også veldig viktig.

Vet ikke hvor mange omdreininger den coolermasteren går på, men min enermax på alpha 8045 ligger vel på 2200 omdreininger ca.

bertie

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-01 17:31, havegg skrev:

Du har en differanse på 9 grader mellom system og cpu. Det er da veldig bra! La oss si at du fyrer opp 2 kabinettvifter slik at kassatemp synker til 25(?) Da er cpu nede i 34...

System temp er IKKE kabinett temp. Derfor kan du ikke tenke slik du har gjrot i dette eksempelet. System temperaturen blir målt på northbrigde(?).

Men som nevnt, det er alltid lurt å ha lav kabinett temp. Jeg har 21 grader..

Lenke til kommentar

Temeraturen er grei nok for meg men jeg sysn den burde ha vert kaldere. Den coolermaster jeg hadde blåse nesten ikke luft i det hele tatt og var ikke særlig plan under etter at kameraten min (Det er egentlig han sin) skrapte vekk thermplaten (Husker ikke hva de klisse under heter). Jeg bruker AC II og har lagt på rikdig.

Har ikke fått testa PC-en så mye men zalmankjøleren har hjulpet mye. Den orginale fra MSI var veldig lite kjølearial og var festa med lim. Den satt så løst at jeg kunne vri den av med hånda.

Har planer om å lage et kabinett så de temperaturene jeg har nå får duge.

Støyen har blitt betraklig bedre men den grafikkortkjøleren bråker fælt. Må få byttet ut den.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-01 18:54, SirHartge skrev:

Quote:

On 2002-04-01 17:31, havegg skrev:

System temp er IKKE kabinett temp. Derfor kan du ikke tenke slik du har gjrot i dette eksempelet. System temperaturen blir målt på northbrigde(?).

Men som nevnt, det er alltid lurt å ha lav kabinett temp. Jeg har 21 grader..

Bra du retter på meg. Jeg blander system og kabinett. Mest fordi disse temperaturene nesten er helt like hos meg... Hvor på hovedkortet måles egentlig systemtemperaturen? Northbridge? Ehh.. jeg er ikke helt med...

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-04-02 01:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...