jevel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jevel, det burdte ikke være så vanskelig å forstå dette, les følgende: "Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen." "Hvis du oppdager at noe er feil ved varen, må du melde fra til selger innen rimelig tid." Dette er utdrag av Forbrukerkjøpsloven, loven legger alt ansvar på selger skulle noe gå galt enten ved en leveranse eller en mangel ved produktet oppstår. Hvorfor det? jo fordi at forbruker skal slippe og ha med 2-3 parter i en reklamasjons sak eller liknende. Forbruker skal kun forholde seg til kjøpskvitteringen som er en bindende kontrakt mellom to parter. Effekt er og blir kun et verksted,at du fikk en ny skjerm med de er ikke en regel men et unntak. Alt av reklamasjoner og annet skal selger håndtere selv. Det er faktisk ikke vanskelig å forstå i det heletatt. Har vært gjennom mølla flere ganger med kunder som har samme innstilling som det du har. Det eneste selger gjør hvis du nekter å sende varen til eksternt verksted direkte er å ta den inn hos seg, for så å videresende. Hva loven sier i dette tilfellet er ikke interessant før man skal plassere ansvar når dette blir nødvendig. I tilfellet over er det ikke interessant, da Effekt har avtaler med sine oppdargsgivere og faktisk står for hele den biten med å claime nye enheter for DOA produkter. (Jeg har som sagt gjort dette selv overfor Effekt.) -KJ Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Kjøpte min gjennom norek.Har en kamerat som har konto der, men ja...jeg leverte personlig laptopen hos effekt i tønsberg Det er vel slik at privatpersoner ikke kan kjøpe fra Norek...? Har kameraten din kjøpt pcen via en bedrift, butikk el.? Det er meget vesentlig for hvilken rettigheter du har. Norek er kun distributør, men hvis han jobber/driver ett firma med konto der så kan man jo kjøpe derfra. Kan selv handle derfra gjennom jobben, men bruker ofte Komplett til privat kjøp siden jeg omtrent ikke tjener noe på å gå via. Norek, samt at skulle det bli noe tull som ikke Norek er skyldig i så er det bedriften jeg jobber i som må ta støyten. Norek selger varen til en bedrift med dertil null rettigheter som gjelder for privatsalg (altså ingen retur utenom garanti som på forhånd er godkjent av leverandør). Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg bruker si: Man bør lese slik det står skrevet. Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Handlet gjennom norek fordi jeg kan hente varen 2 timer etter bestilling og så betale ved skranken ( når man venter på noe godt....... ) men som kameraten min sa så er det han jeg skal forholde meg til, hvis jeg hadde fått en faktura av ham (noe som er normalt) så hadde jeg hatt 14 dager på å betale den, i og med at pc-en gikk i stykker kunne jeg ha ventet med å betale den til jeg fikk en pc som virket. derfor er det opp til han å rette opp i dette Han skal ringe rundt i morra og høre. Satser på ny pc med tilsvarende verdier Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 fikk du kvittering av kompisen din? eller bare ga du han penger sånn at han skulle kjøpe den via norek? du kan glemme forbrukerkjøpsloven hvertfall, med mindre du orker å klage kompisen din inn for forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Kvittering fikk jeg av norek i kameraten min sitt firmanavn. alt i orden der Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Handlet gjennom norek fordi jeg kan hente varen 2 timer etter bestilling og så betale ved skranken ( når man venter på noe godt....... ) men som kameraten min sa så er det han jeg skal forholde meg til, hvis jeg hadde fått en faktura av ham (noe som er normalt) så hadde jeg hatt 14 dager på å betale den, i og med at pc-en gikk i stykker kunne jeg ha ventet med å betale den til jeg fikk en pc som virket. derfor er det opp til han å rette opp i detteHan skal ringe rundt i morra og høre. Satser på ny pc med tilsvarende verdier Hvis han gjør dette, så yter han service ut over det som en vanlig butikk gjør, og det er jo bra. Synes uansett du bør tyne Effekt litt mer. Jeg ventet på min skjerm fra dem i fem måneder, men i papirene som fulgte med den nye skjermen gav de meg 4(fire)! dager før de skulle ha mottatt låneskjermen jeg hade i mellomtiden. Hvis ikke så fakturerte de den på meg. -KJ Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Sånn service yter han mot sine beste kunder ( når du har toyota som kunde så gjør du det ) jeg for min del krever ikke det av ham, han skal bare bruke det som et pressmiddel mot eventuellt effekt eller fujitsu Lenke til kommentar
hox Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg må si at jeg føler at jeg ikke er helt enig i all kritikk rettet mot effekt i denne tråden. Jeg hadde selv en FS amilo d8820 som det var litt småherk med, sendte den da inn til effekt, og en uke etter så var den på døren. På tross av at de sa at dette skulle ta 2-3uker. Men så skiftet de jo ingen deler hos meg heller da, kan jo kanskje være derfor. Eller så var jeg bare heldig Er det noen som er raske på rep. av pc så er det HP. De får fikset den på under en uke, og da er pcen sendt via oslo til manchester! Slå den Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Dette har skjedd Kameraten min ringte til norek som sendte ham videre til en person som satt høyere oppe på norek som henviste ham videre til en enda høyere mann som hadde med kontakten mellom norek og effekt å gjøre Forklarte problemet til ham mellom mail. Han ringte til effekt og sendte så mail til min kamerat senere om at jeg skulle få ny pc av effekt Jeg ringte så til effekt som sa at norek skulle få kreditert pc-en av fujitsu siemens og at jeg skulle få ny pc av norek Sendte så mail til den høye mannen om hvilken pc jeg får ( siden den gamle ikke er til salgs lenger ) og når jeg kan hente den. Det nærmer seg Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Veldig bra. Virkelig synd at man må ta i bruk enten ledere i butikker der man har handlet eller storstemmen for å få Effekt til å trampe på gassen. De har sannsynligvis visst lenge at de ikke kunne skaffe en bytteenhet, men har ikke helt fått ut fingern for å få avtalt kreditering hos FS slik at Norek kan gi deg en annen PC. Har opplevd dette selv. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå