Gå til innhold

Uffda Fujitsu


Anbefalte innlegg

Kjøpte en amilio D1840 for 7 uker siden og var veldig fornøyd med den.....i hele 2 uker...Da tok den kvelden og har hvert på reparasjon i 5 uker nå og enda kan de ikke bekrefte når de får delen som må byttes ut ( hovedkortet ), så jeg ser for meg noen uker til.

Synes dette er alt for dårlig når laptoppen kostet 17000 kroner.

 

Ville bare dele dette med andre når dere vurderer å kjøpe laptop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en amilio D1840 for 7 uker siden og var veldig fornøyd med den.....i hele 2 uker...Da tok den kvelden og har hvert på reparasjon i 5 uker nå og enda kan de ikke bekrefte når de får delen som må byttes ut ( hovedkortet ), så jeg ser for meg noen uker til.

Synes dette er alt for dårlig når laptoppen kostet 17000 kroner.

 

Ville bare dele dette med andre når dere vurderer å kjøpe laptop.

Det jeg ville tro da, er at det er et skjelden hovedkort som de må bestille fra Tyskland som vanligvis kan ta litt tid..

Lenke til kommentar

Har vært borte i flere saken ang effekt og laaaaaaaaang behandligstid der i gården ja. Jobber selv i en butikk hvor vi bruker Effekt, og de er kiipe og trege.

Vi kontaktet Fujitsu Siemens Norge ang denne saken, og fikk dra hjelp fra dem. Det var ikke Fujitsu det sto på, men service Effekt leverte.

 

Fikk dra hjelp derifra, ingen vi snakket med hos Fujitsu hadde forståelse for levringstid på deler ect. De er bare trege, ring dem hverdag/send mailer/ be om servicesjefen eller andre der. Send de en mail hvor du kopierer forbruker rådet, samt Fujitsu Siemens. Gjør disse to synlige for motaker.

 

Navnet deres passer ikke overens med servicen deres.. :wallbash:

Lenke til kommentar

Har ringt til de en gang i uka og får det samme svaret hver gang, har ikke fått noen bekreftelse for levering av delen enda. Vi får se til tirsdag, da skal kameraten min ringe ned og høre. han driver et lite IT-firma og kjøper masse pc til kunder. da går det ikke ann med sånn service.

Når det gjelder kompensajon aner jeg ikke som vil skje, kan ikke bare få ny heller siden de ikke selger den laptoppen lenger ( morro at pc-en blir gammel før du får den tilbake :cry: )

Lenke til kommentar

Beklageligvis er dette helt normalt med FSC, de har problemer med dele leveranse og Effekt, gjør de noe med det?? nei, slik har det vært i 2,5 år nå uten at det blir reagert.

 

Helt seriøst så mener jeg du bør kontakte din forhandler og fremme krav om ny maskin..

Lenke til kommentar

Er normalt veldig tålmodig, men det begynner å ta på. det skulle ikke hvert nødvendig for meg å be om ny pc, det skulle fujitsu ordnet selv, det er kunn de som taper på dette. Heldigvis har jeg en pc til, hvis ikke hadde det nok klikket for lenge siden.

Vi får se vilket svar vi får til tirsdag, men i alle tillfelle.....hvem skal jeg klage på ???kameraten min? norek? effekt??? fujitsu simens???? Det blir ikke aktuellt å klage på kameraten min selv om jeg kjøpte den mellom ham.

 

Mange bra tilbakemeldinger å få her, takker så mye

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Hansol LCD, og denne konka rimelig rett etter mottak. Sende den til effekt, og etter to uker fikk jeg en gammel og skitten skjerm tilbake. Dette godtok jeg ikke, og ringte ned til dem for å fortelle hva jeg forventet. Jeg gjorde det klinkende klart at jeg ikke ville godta noe annet enn en ny skjerm, og da fortrinnsvis i går. Etter nye to uker med frem og tilbake gikk de da omsider med på det.

 

En annen historie er at det så tok dem nesten fem måneder å få ut fingern og skaffe den skjermen! :o Må ærlig innrømme at jeg ble _litt_ lei av å purre på dem.

 

Underveis lærte jeg i allefall to ting:

 

1. Glem mail! Sendte >10 mail. Mottok svar en gang, og det var første gang. Etter det hørte jeg ikke en pip.

 

2. Ikke gi deg. Stå på din rett.

 

Hvis maskina gikk ad undas før to uker var gått skal dette regnes som DOA, og du har krav på ny enhet. (Kan være litt forskjellig fra merke til merke. Hansol hadde for eksempel en måned som grense. :))

 

-KJ

Lenke til kommentar

hei alle!

Jeg måtte også bytte hovedkortet på min amil 7830. Ringte stadig til Effekt som tar seg av all rep. fra FJS. Purre og maset, men til ingen nytte. De lovet at jeg skulle få den tilbake om ein uke, men når uken var gått sa de at jeg måtte vente ein uke til. Sånt varte det allså i 5 lange uker. Da jeg endelig fikk den tilbake var det masse skraper i lokket/skjermen. Ikke at disse skapene har så stor betydning, men det sier jo noe om Effekt.

Ellers må jeg jo bare si at jeg er strålende forrnøyd med min FJS, samt de behjelpelige personene på service/support i hovedkontoret til FJS.

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar

Dette har forhåpentligvis ikke noe med fujitsu å gjøre, bare effekt. men da bør fujitsu begynne å se seg etter nye samarbeidspartnere og jeg kommer ikke til å godta godt synlige merker eller riper i pc-en. den var ny og den skal se ny ut når jeg får den tilbake en gang

Ellers var jeg veldig fornøyd med pc-en jeg og

Lenke til kommentar

Skulle du komme til det punkt at du ber om ny maskin grunnet lang rep tid må det kravet rettes mot selger, altså din kompis. Du som forbruker skal alltid forholde deg til selger. Skulle det mot formodning ikke la seg løse ved å gå til selger kan man rette henvendelsen mot produsenten/importøren, i dette tilfellet FSC.

 

Du burdte helt klart hatt en ny maskin i dette tilfellet, 2 uker gammel pc på rep i 4-5 (om du er heldig) uker er helt uholdbart.

Lenke til kommentar

Jevel: Jeg tar ikke feil. Dette er såre enkelt, les forbrukerkjøpsloven! Som jeg skrev over: Loven sier helt klart at krav skal rettes mot selger. I forhold til kjøpsloven er forbrukerkjøpsloven mye klarere på at selger er ansvarlig for tex forsinket leveranse, feil på produkter osv.

 

Commodore: hold oss oppdatert i denne saken. Blir spennende å se hvordan FSC vil løse dette..

Lenke til kommentar

Og hvem er det som håndterer service og slikt for selger, da? Effekt, kanskje?

 

Jeg vet hva loven sier, og jeg vet hvordan dette fungerer. Selgeren har en sentral avtale med produsent, som igjen har en avtale med Effekt i dette tilfellet.

 

Så lenge Effekt gjør jobben sin (noe de da tyeligvis gjør, om enn noe sent...), så skal selger slippe å røre en vare som er solgt. Dette da retur og etterhåndtering av varer ikke er lønnsomt i en organisasjon som er bygget for å selge.

 

Så jo; du tar feil. I dette tilfellet er Effekt returavdelingen hos selger, og derfor for selger å regne i henhold til lovtekst.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jevel, det burdte ikke være så vanskelig å forstå dette, les følgende:

"Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen."

 

"Hvis du oppdager at noe er feil ved varen, må du melde fra til selger innen rimelig tid."

 

Dette er utdrag av Forbrukerkjøpsloven, loven legger alt ansvar på selger skulle noe gå galt enten ved en leveranse eller en mangel ved produktet oppstår.

Hvorfor det? jo fordi at forbruker skal slippe og ha med 2-3 parter i en reklamasjons sak eller liknende. Forbruker skal kun forholde seg til kjøpskvitteringen som er en bindende kontrakt mellom to parter.

 

Effekt er og blir kun et verksted,at du fikk en ny skjerm med de er ikke en regel men et unntak. Alt av reklamasjoner og annet skal selger håndtere selv.

Lenke til kommentar
Kjøpte min gjennom norek.Har en kamerat som har konto der, men ja...jeg leverte personlig laptopen hos effekt i tønsberg

Det er vel slik at privatpersoner ikke kan kjøpe fra Norek...?

Har kameraten din kjøpt pcen via en bedrift, butikk el.?

Det er meget vesentlig for hvilken rettigheter du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...