starfish Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) I Warcraft3 får jeg critical error (selvom jeg har gått gjennom alle 10 punkter på blizzard.com for at jeg ikke skal få det). Neverwinter Nights fryser. Call Of Duty fryser etter en stund (får opp en error-boks). Gothic 2 fryser. Til og med Starcraft fryser. Det eneste spillet som funker er CS (jippi ). Specs: AMD AthlonXP 2000+ (med palomino-kjerne eller noe) MSI K7N2G med intergrert G4MX420 (eller 440, er ikke sikker) TwinMOS 256 PC2100 Harddisk og sånt er vel uvesentlig. Jeg har alle drivere til HK og skjermkort (tror det finnes bare én type drivere til de) Tror dere problemet forsvinner hvis jeg kjøper ny CPU-kjøler og kabinettvifter? Eller om jeg kjøper nytt skjermkort? EDIT: kjører forresten WinXP Endret 9. april 2004 av starfish Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Cpuen bør vere under 60 grader, viss den er over den tempraturen vil den ikkje yte maksimalt , trur eg Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 har spillene har fungert før? Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Du bør tenke på å kjøpe et nytt skjermkort fordi det integrerte skjermkortet tar fra systemminne. Så du har ikke 256 MB ram systemminne. Du har under det fordi noe av det blir brukt til det integrerte skjermkortet Endret 19. mai 2004 av Myrsve Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Tror dere problemet forsvinner hvis jeg kjøper ny CPU-kjøler og kabinettvifter? Ingen kabinettvifter = høy temperatur inni kabinett . Høy temperatur inni kabinett = høy temperatur på CPU Studer denne .. http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...oling_guide.pdf ..... Lenke til kommentar
starfish Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Så dere alle er enige om at det er tempen som er problemet? Allright, da kan det jo enkelt løses. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Forstår det slik på spørsmålet ditt at du ikke har kabinett vifter . Det er jo en grunn til at amd har laget cooling requirements da .. AMD prosessorer begynner vanligvis å "fuske" fra 65C . Ellers er jo 256MB minne alt for lite , hvis det ikke er en kontor PC konfigurasjon du skal ha . ( bare windows selv benytter 170-190MB ) ... ... Lenke til kommentar
xoop Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Dette er et kjent problem, det er nesten umulig å få de integrerte grafikkortene med Nforce2 chipset fra MSI. Problemet ar faktisk RAM'en din. Nå har jeg testet akkurat det samme kortet du har, og jeg kom frem til at Apacer minnebrikker fungerte. Jeg testet med: Twinmos PC 2100 Twinmos PC 2700 Crusial PC 3200 Noname PC 2700 Apcer PC 2100 Alle brikkene fungerte fint så lenge jeg benyttet et annet grafikkort. Endret 9. april 2004 av xoop Lenke til kommentar
lasso Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Du må rett å slett få ned tempen på CPUen din. Og få deg mer minne og ett nytt skjermkort. og gjerne en ny HD og en DVD brenner også. Neida seriøst. det som er problemet med heng er i hvertfall temp på CPU. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 En billig og veldig nyttig oppgradering må være å kjøpe mer ram. XP alene hos meg trekker 360mb minne Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Tips ! PSU med to vifter . (Står faktisk i amd's recommendasjon for Athlon xp prosessorer) .... Lenke til kommentar
Labov Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Før du kjøper noe som helst...kjør maskinen med åpent kabinett en stund. Dersom spillene kjøres helt fint over tid med åpent kabinett kan du trygt gå ut fra at det er temp som er problemet. Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 jeg tror ikke at det er tempen som skaper de problemene der, det eneste som skjer når tempen blir høy er at det hakker littegrand når man spiller, tempen får ikke maskina til å få error. Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 jeg tror problemet ligger i cd/dvd-romet ditt! prøv å koble i fra dem og se om du kan spille Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 I tillegg til å fjerne kabinett dekselet for å sjekke om varme er problemet så kan du forsøke å låne et sjermkort for å se om dette hjelper. Jeg har liten tro på at det er for lite ram som forårsaker disse problemene. Jeg kjenner selv flere som har fra 128 til 256 MB ram som klarer å kjøre WinXP og nye spill uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå