Anterialis Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Visste ikke hvor denne tråden passet best så forsøker her. Saken er den at når jeg laster inn litt større programmer og hører på musikk i bakrunnen så knirker lyden noe voldsomt. Feks når jeg starter Opera (som ikke er så veldig stort!) så knirker lyden ganske godt i noen sekunder. Men særlig når jeg laster DC++ (det tar faktisk et minutt å laste :S) da knirker lyden skikkelig i dette minuttet. Hvorfor er det sånn? På forhånd takk EDIT: Det skjer egentlig også når maskina generelt arbeider litt tungt..... :s Endret 9. april 2004 av w3p Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Etter det jeg tror så kan det virke som du har PIO mode på harddisken(e) din. Dersom du har XP eller 2000 så gjør følgende Kontrollpanelet->system->maskinvare->enhetsbehandling I listen der finner du fram til IDE/ATA/ATAPI kontrollere. Dobbelklikk på Primær IDE-Kanal og sjekk avansert fanen. I overføringsmodus sørger du at DMA hvis tilgjengelig er aktivert. Dette gjør du også på Sekundær IDE kontroller. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Har sjekka det de står som de skal Noen andre forslag? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Ikke noe mer enn at du kan prøv med å laste ned de siste driverene for hovedkortet og lydkortet. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Ok.. prøver det:) takk for svara... Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 har du en gammel harddisk? Muligens prøv å stille opp prioriteten til prosessen til programmet som spiller av, samt stille dette opp inne i programmet Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Vet ikke om dette hjelper deg men jeg bruker selv et headsett og ikke høytalere av hensyn til folk rundt meg år jeg spiller. Enkelte ganger hører jeg også meget gpst at f.ekd harddisken jobber og annet støy. Problemet mitt er IKKE konsekvent og enkelte dager har jeg ikke noe støy i det hele tatt Det høres rart ut, men slik er det faktisk. Du kan jo eksperimentere litt med lyd (og ikke minst mic)-instillinger i kontrollpanelet for jeg kan dempe støyen litt vha de. Lykke til! Endret 10. april 2004 av ob1 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Når jeg tenker meg om så er det sånn med meg også At noen dager er det og andre ikke... Har rimelig ny hdd.... under ett år.. Lenke til kommentar
god_online Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Det det er snakk om er RF-støy fra harddisken som blir fanget opp av lydkortet. Det oppstår under de nevnte hendelsene fordi de genererer diskaktivitet. Hvis du har et eksternt PCI-lydkort, så kan det hjelpe å flytte dette til den PCI-slot'en som er lengst fra harddisken(e), og gjerne ha mest mulig avstand til skjermkort/CPU også (vifter)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå