Gå til innhold

Prosessen "system" er fryktelig ustabil


Papillon

Anbefalte innlegg

Jøss er et alt for svakt ord i denne sammenheng. Les hele tråden du, så kanskje du ser det håpløse i dette.

Har lest hele tråden, men fant ikke noen henvisninger til at det var printerdriveren som brukte så mye minne. Du skrev at du mistenkte den hvis jeg ikke tar feil?

 

Når det gjelder å sette fast pagefile til 512MB så er ikke dette å anbefale, da maskina vil tryne glatt i det den trenger mer minne enn den klarer å allokere.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå på prosesser, og se hva som bruker minnet ditt....

stooor sansynlighet at det er en prosess som skiller seg skikkelig ut..... :devil:

finn ut hva det er, og bli kvitt det......

btw: ville vært mer bekymra for sideveksliingsfila enn prosessoren...og det er nok stoor sammennhenhg mellom disse angående problemet ditt"

 

 

oi så heddinga nå :blush:

 

men se allikevel om det er noen andre prosesser som bruker enormt med minne ?

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Jeg har 512 meg RAM og har kjørt med min/max 512 pagefil i flere måneder uten prob.

 

Hvis den trenger mer minne en den greier å allokere, går det sakte. :shrug:

 

Jeg hadde et lignende problem der pagefila ville fylle seg opp etter en liten stund og systemet ville begynne å henge veldig, gjorde den mindre samt fast size = no prob.

 

Å forandre innstillingene gir deg kanskje en "fresh" pagefil? :hmm:

Lenke til kommentar
Jøss er et alt for svakt ord i denne sammenheng. Les hele tråden du, så kanskje du ser det håpløse i dette.

Har lest hele tråden, men fant ikke noen henvisninger til at det var printerdriveren som brukte så mye minne. Du skrev at du mistenkte den hvis jeg ikke tar feil?

 

Når det gjelder å sette fast pagefile til 512MB så er ikke dette å anbefale, da maskina vil tryne glatt i det den trenger mer minne enn den klarer å allokere.

 

-KJ

Sorry, formulerte meg dårlig. Les tråden som Omnikron ga en link til. Der er problemet beskrevet bedre. Takk for svar skal prøve det så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Er ikke overbevist om at det er samme problem, som de andre her er jeg mer bekymret over page file størrelsen din enn CPU bruken(som neppe er uvanlig på et LAN, sikkert en del "deling" på gang :) ).. Ville som en annen sa gått inn i prosesser og sett hva som bruker mest minne og drept disse prosessene, en etter en, det verste som skjer er at du må restarte. Du kan sef ikke drepe system, men tipper som andre at CPU bruken her heller er et symptom enn årsaken til problemene dine.

Lenke til kommentar

du kan ta knekken på system... da jeg gjorde det når mitt problem oppstod var at lyden forsvant som igjen gjorde at jeg måtte reboote. Eneste som skjer er at system går bort for så å komme tilbake med en gang... etter jeg gjorde det så forsvant problemet med loaden i alle fall... men uten lyd er jo håpløst.

Lenke til kommentar

nå har jeg forresten lagt til skriveren igjen uten å få samme problem. Det jeg gjorde denne gangen var dog ikke å installere driverne som jeg lasta ned fra HP sin hjemmeside, men jeg bare brukte den innebyge funksjonen i windows xp... valgte legg til printer og da lå den i den lista der. Fungerte utmerket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...