Gå til innhold

Hvem har 6. sanser?


Anbefalte innlegg

Må bare beklage, har ikke lest igjennom hele tråden, men den følelsen trådstarter refererer til fremkommer bare når du selv vet at du har en skarp gjenstand der. Hvis du ikke vet det, eller lukker øynene forsvinner følelsen fullstendig. Kan være en slags forsvarsmekanisme på lik linje med når man blunker når noe nærmer seg øynene være raskt. Det er ihvertfall min opplevelse av det, tror ikke du skal trekke en så rask konklusjon om at det er 6. sans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tokk en plastikk penn forran panna mi og merka det med engang, tror det var fordi jeg visste at den var der.

Som tidligere nevnt ville det nok vært mer sansynlig hvis du tar bind for øynene og noen fører en skarp gjenstand mot hue ditt.

 

kan sikkert teste med å kaste dartpiler også, for dere som er 100% sikre. Det er sånn man finner ut om man har edderkopp sans eller ikke :D

Lenke til kommentar
Jeg drømte noe når jeg var 8 år, som foregikk akkurat likt 2 år etterpå.... skummelt.

Noen ganger 'føler' jeg at folk er bak meg/ kniver mot panna/ hva som helst, men jeg tror ikke på synskhet

Er ofte jeg får sånn dejavu opplevelse av noe jeg drømte om som skjer i virkeligheten, virker litt sykt.

Vet at jeg ikke er den eneste, er det flere her som opplever dette ofte?

Lenke til kommentar
Jeg drømte noe når jeg var 8 år, som foregikk akkurat likt 2 år etterpå....  skummelt.

Noen ganger 'føler' jeg at folk er bak meg/ kniver mot panna/ hva som helst, men jeg tror ikke på synskhet

Er ofte jeg får sånn dejavu opplevelse av noe jeg drømte om som skjer i virkeligheten, virker litt sykt.

Vet at jeg ikke er den eneste, er det flere her som opplever dette ofte?

Jeg har det driiiit ofte!

annehver dag eller no :ermm:

og avogtil kan jeg vite ting som skjer for eksempel:

jeg var på meccern i går, så tenkte jeg : tenk om noen mister en milkshake,

wips, så tryne en dud, med milkshake utover gulvet :scared:

skummelt

Endret av BUNDY
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg klarte å gjette riktig på hvilket kort som ble trukket nestegang 4 ganger på rad, når min bror viste meg det først. eks: 5,3.8.3osv

Jeg har/hadde en lignende egenskap.

 

Jeg tok et kort fra stokken, holdt det mellom begge hendene og konsentrerte meg, og fikk da opp et bilde i hodet mitt. Noen ganger stemte det, andre ikke. Hadde vel ca. 10 av 50 riktige på tall og farge, f.eks. Spar 10, ruter konge osv. 20% riktig kan vel ikke bare være flaks? Lenge siden jeg har prøvd dette nå..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle innleggene. Men som sikkert er nevnt i denne tråden.

 

Menneskene bruker jo bare 10% av hjernen (foreløpig). Hvis vi hadde brukt mer en 10%, hvem vet hva vi kunne få til da.

 

Det er jo mange som kan føle at noen er bak dem. Noen kan føle at noen ser på dem. Andre blir trøtt når det regner (til og med hvis de ikke vet at det regner). Hvor kommer det fra? Det er jo ikke så "normalt", i forhold til de andre sansene vi har!? Hva er kjerlighet?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest alle innleggene. Men som sikkert er nevnt i denne tråden.

 

Menneskene bruker jo bare 10% av hjernen (foreløpig). Hvis vi hadde brukt mer en 10%, hvem vet hva vi kunne få til da.

 

Det er jo mange som kan føle at noen er bak dem. Noen kan føle at noen ser på dem. Andre blir trøtt når det regner (til og med hvis de ikke vet at det regner). Hvor kommer det fra? Det er jo ikke så "normalt", i forhold til de andre sansene vi har!? Hva er kjerlighet?

At mennesket bruker 10% av hjernen er gammel overtro, man bruker stort sett alle områdene av hjernen.

Lenke til kommentar

Armalite66, Det som menes er selvsagt kapasiteten, jeg klarer ikke å forstå hvordan dette kan misforstås. Dessuten tror jeg heller vi bruker 1% av kapasiteten enn 10%.

Newt, Det kommer av de andre sansene våres. Intuisjon er også en sans f.eks.

Sub-Lock, www.gotpsi.com - Prøv sequential card test, hvis du i tillegg bruker en pendel vil det øke på scoren. En kompis av meg traff rett på 1. nesten hver gang når jeg gav han pendel og skjema..

sparks, Jeg tror alle er født med like mange sanser, men mange ligger nok dønn latente hos mange.

Lenke til kommentar

Det er veldig viktig og skille mellom vanlige fysiske sanser og det man faktisk kan kalle for en "sans".

 

Som Jonas nevnte filterer nok kroppen vekk utrolig mye unyttig informasjon når alle 5 kjente sanser er intakte. (Pluss evt balanseorgan). Blokker man derimot én, og da spesiellt synet som står for hele 90% av sanseintrykkene, vil kroppen automatisk begynne å forsterke andre sanser. Det er jo ren logikk og fakta. For det er jo ikke tull at blinde mennesker får bedre hørsel, eller rettere sagt oppfatter den bedre.

 

At man merker når den kniven kommer er ikke så rart. Jeg prøvde selv, med en skalpel :D og joda jeg merket det begynte å sitre i nesen, som en slags kløe når den nærmet seg. Men jeg viste jo før jeg tok den opp at jeg ville skade meg selv på den hvis jeg feilberegnet. Ved hjelp av synet før jeg plukket kniven opp så jeg hvordan den var utformet. Dette kunne jeg også føle i hånden. Hvor armen er har også kroppen full kontroll over. Dermed vil hjernen begynne å (be)regne når knivspissen begynner å nærme seg. Siden jeg da mangler den viktigste sansen (synet) vet antagelig hjernen at den kan ta feil, og dermed vil man bli nervøs på godt norsk. Kroppen skiller sikkert ut ørten ymse stoffer med finurlige navn, og spesiellt i området hvor kniven kan antaes å ramme. Dermed føles det så underlig i nesen. Mange kjenner sikkert til hvordan det "koker" i hodet hvis man havner i en farlig situasjon eller lignende.

Med andre ord er dette bare helt naturlige og kjedelige greier. På den annen side er jo dette egenskaper man ikke kan benekte. Men og kalle det en ny sans er og ta hardt i. Jeg ville enten kalle det en 1/2 sans, eller helst bare en forsterkning av andre.

 

Har man derimot en sans som beveger seg inn på det mentale plan, da begynner vi å snakke! Når man f-eks kan forutsi ulykker, som i å se fram i tid. Eller se tilbake i tid på hendelser som ha skjedd, som man ikke kjenner til. Da kan man jo faktisk gjøre noe fornuftig...

Lenke til kommentar

For noe jalla .. heh .. OOhh .. jeg holder en 100 kg. stein over foten .. og det kribler litt - for den er glatt og jeg vet at jeg kanskje..kanskje snart mister den (treffer panna). Jeg må være synsk/ha overnaturlige evner ass.

 

T.o.m. bikkja mi kribbler litt ekstra (lett å se) når den går nær høye stup o.l.

 

Dette har abs. ingenting med Teknologi eller vitenskap å gjøre - rett og slett dumt. heh :}

Lenke til kommentar

Jeg tror at dette med kniven er noe vi innbiller oss. Mend en gang vi leser hva som står her i denne posten, blir man "påvirket", på en sånn måte at hjernen spiller deg et puss... kansje!?

 

Men i vert fall så prøvde jeg å gjøre dette selv (med øynene åpen). Og da fikk jeg en kribling/kitting i panna. Så prøvde jeg å lukke igjen øynene, kompisen min holdt kniven, og jeg skulle si fra når jeg følte den var der... Jeg følte det aldri. P.g.a at det var lyst ute kunne jeg se en svart skygge som dekket litt av det det røde laget når du lukker øynene, men jeg fikk ikke kittingen. Han lovet på tro å ære at han holdt den foran, (jeg stoler på han) og jeg tror på han.

Lenke til kommentar

Hmm, har faktisk aldri fortalt noen dette her før, men..

 

Jeg drømmer en del ting. Jeg har lest litt om drømmetyding og slikt, men har aldri funnet noen fornuftige "svar" på drømmene mine.

Det jeg drømmer er små glimt av ting som kommer til å skje, og det kan være alt fra små ubetydelige ting til litt større og mer betydelige ting.

 

Og når det jeg har drømt skjer, så husker jeg drømmen.. Ganske rart egentlig, men jeg digger det. :)

 

Jeg har også en slags "mulighet" til å kjenne hvordan forskjellige folk er og oppfører seg, bare ved å se på dem et par sekunder.. Men som jeg har forstått er dette en ganske vanlig egenskap blant mange folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...