Gå til innhold

Trenger ekstern STILLEGÅENDE FireWire/USB2-disk


pcf

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en bærbar maskin (Dell Inspiron 8600 - ååååh så søt) som jeg skal bruke i heimen til å lage musikk med og DJ'e med ute. En nydelig ting med den er at den er praktisk talt helt stillegående, bortsett fra når vifta kicker inn ved hardere oppgaver. Men den har bare en 30gb interndisk, så jeg trenger en ekstern stor disk i tillegg.

 

Så. Siden laptop'en er så stille vil jeg ha en like stillegående ekstern harddisk. Og jeg antar at alle harddisker med vifte bråker (har en ekstern Maxtor 200gb hvor jeg synes vifta lager for mye støy) uansett hvor stille disken er i seg selv.

 

Går det an å få tak i en disk med enten ingen vifte-kjøling eller som eventuelt bruker en annen måte å få ned temperaturen på? Eller finnes det andre måter å få vekk viftestøy på?

 

Alle forslag mottas med stor takk,

 

 

pcf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte selv en LaCie Big Disc 500GB for 3 uker siden og jeg er knallfornøyd.  :)

Hva måtte du betale for den?

Selv har jeg erfaring med 200 GB-versjonen. Bruker den på G4'en. Men den bråker endel..

 

edit; så ikke dollar-prisen tidligere.. kosta 3800 rett fra siden. Men hvor kjløpte du den, samt hvor mye kosta dem totalt?

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Kjøpte selv en LaCie Big Disc 500GB for 3 uker siden og jeg er knallfornøyd.  :)

Hva måtte du betale for den?

edit; så ikke dollar-prisen tidligere.. kosta 3800 rett fra siden. Men hvor kjløpte du den, samt hvor mye kosta dem totalt?

Jeg kjøpte den nok ikke på billigste måte.

Kjøpte den på Apple Store til den nette sum av kr. 5699,99

Ferdig levert på døren hjemme 5 dager senere.

 

Du sparer noen hundrelapper på å bestille direkte fra LaCie..

$549,- x 7 = kr. 3843,-

+ Frakt ca. = kr. 200,-

+ 24% mva = kr. 970,-

-----------------------------

Totalsum = kr. 5013,-

 

I tillegg kommer det nok tollgebyr på en hundrelapp eller to. :yes:

Lenke til kommentar
Min WD Combo 250GB FW/USB2.0 SE hører jeg aldri... Den har heller ikke, så vidt jeg kan se nå, vifter (den er dels gjennomsiktig :p ) ...

Er den HELT stille når disken ikke er i bruk? Eller lager den litt lyd, og i så fall hva slags lyd?

 

Takker...

 

 

pcf

Lenke til kommentar

Trenger nok 7.200 RPM og (helst) mer enn 80GB.

 

Men en "vanlig" stillegående disk og et diskkabinett uten vifte høres ut som en bra combo. Noen som har noe som ikke lager støy i det hele tatt? Er på kjøper'n. :)

 

EDIT: Evnt. - er denne LaCie-disken helt stille? Den ser jo ut som et røverkjøp.

 

Takk,

 

 

pcf

Endret av pcf
Lenke til kommentar
EDIT: Evnt. - er denne LaCie-disken helt stille? Den ser jo ut som et røverkjøp.

Disken er god, har den selv på en G4 hvor jeg redigerer film. Disken er litt treg av og til (grunnet at den bare har 2mb cache), men ellers funker den gull i henhold til hvor mye man betaler for den.

Er den HELT stille? Evnt. hva slags lyder lager den og når? :)

 

 

pcf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...