Frupp Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei Jeg skulle gjerne hatt noe som hadde sendt en mail til folk som registrere seg i databasen min. Sånn bekreftelse på at de er lagt inn. Noen som kan hjelpe meg litt med å få dette til uten CDONTS eller jmail eller noe sånn? Hadde vært fint om noen hadde en guide eller noe :smile: takk Frank Lenke til kommentar
Razul Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Har ikke prøvd dette, men det burde være mulig å bruke Winsock til å sende mail. Så lenge du bare skal ha tekst i mailen er det veldig enkelt å skrive inn sjøl. Dersom du for eksempel sitter på dinserver.no og skal maile en bruker med adressa [email protected], gjør du slik: - Koble Winsock til annenserver.no på port 25. - Skriv: HELO dinserver.no MAIL FROM: [email protected] RCPT TO: [email protected] DATA SUBJECT: Emne Her skriver du mailen som skal sende til brukeren. . Husk på at du må avslutta alle linjene med enter (vbCrLf i ASP). Hele mailen må avsluttes med en linje som bare inneholder punktum. Prøv deg fram med telnet for å finne ut hvordan dette funker. Lenke til kommentar
tomik Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jag använder som ISP Nextra och activeisp. De stötter en komponent, ASPMail. Med denna är det enkelt att använda script som gör det du frågade om. Ex. registrering till mailinglista. Färdiga script, som är skrivna för bl a ASPMail hittar du på http://www.aspin.com. Prova! Lycka till! Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Tusen takk tomik :smile: Da ble det straks mye enklere :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå