thoul Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg driver og forsker litt med forskjellige drivere til mitt Powercolor 9800 pro kort, men hver gang jeg fjerner en catalyst driver før nyinnstallering legger xp tilsynelatende inn samme driver automatisk etter restart og når jeg legger inn en jeg har prøvd før (3.6 gav best bilde hittil i fs2004) sier xp at filene er der fra før og spør om de skal overskrives.Jeg fjerner fra add remove, device manager og fjernet alt som hadde med ati og gjøre men set samme skjer hver gang. Lurer også på hvor jeg får stilt mem, core clock.får forresten også et problem iblant med smartgarth i controlpanel der X agp enten er i off eller 4x.Vil ikke gå til 8x etter restart.Må kontrolpanel også skiftes vesd innlegging av ny catalyst driver ? Thomas Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det er også et avinnstalerings prog. sammen med driveren det finner du i mappen "X"://ATI/SUPPORT/. Du kan da velge å fjerne alt ATI relatert programvare. Det er anbefalt å bytte controllpanel samme med driver. Driver skal alltid innstalleres først. Lenke til kommentar
thoul Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Kan man ikke klikke på både kontrollpanel og driver når man blir spurt ved installering da ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 jo hvis du tar expert install så Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Last ned DriverCleaner 3.0 fra driverheaven. Dette vil sikkert løse ditt problem. Hence the word "Cleaner" Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) samma skjer her, etter jeg har avinstallert control panelet og uninstallert driverne så restarter jeg også kommer den guiden som sier at den har funnet ny maskinvare osv... og jeg trykker avbryt så kommer det " maskinvaren er installert og klar til bruk" jeg har prøvd alt Drivercleaner sletta mappene som ligger innpå C:\ osv... men ALTID når jeg restarter pcen igjen så kommer det samma igjen, så noen som har noen tips? kansje det er noe i registeret? eller skal jeg bare installere de nye driverne? Edit: prøvde akkurat å slette de filene Skjermkortet bruker det var noe dll filer, også restarta jeg pcen igjen og VIPS så var alle filene tilbake og "maskinvaren er installert og klar til bruk" dette er så jævelig frustrerende Og det er ikke driverne jeg avinstallere det ser ut som det er noen eldre drivere som blir lagt inn ved restart, faen nå er jeg lei :-/ noen som vet? Edit2: fikk ordna det, dreiv først å tukla inni sikkerhets modus, også restarta jeg pcen en gang til å gikk inn på "aktivere VGA Modus" når man trykker på F8 også trykka jeg avbryt på de installasjons greiene så tok jeg å kjørte driver cleaner 3 også restarta jeg og starta opp normalt også gikk alt som det skulle Endret 9. april 2004 av remy5 Lenke til kommentar
flydman Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Start opp i safemodus ( VGA modus i XP )og slett mappa på C som heter ATI , kjør uninnstall programmvaren fra ATI (driver etc) bruk deretter gjerne ATI`s eget drivercleaner program, reboot og innstaler de nye driverne. Endret 9. april 2004 av flydman Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 har fått det til jeg nå altså endelig sier jeg bare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå