Gå til innhold

Half life 2 og Sapphire Radeon 9600

Anbefalte innlegg

noen som har system kravene på HL 2?

Jeg tenkte å vente til hl 2, for å se om det gikk smooth på min pc:

Abit nf7-s V 2.0

Amd athlon XP 3000

512 MB RAM(den jeg sitter med nå har 233 mhz, trenger jeg å oppgradere til 400 mhz?)

Sapphire radeon 9600 Atlantis 256 MB

Jeg angrer på at jeg kjøpte 9600 istedenfor 9800, på grunn av prisen, men nå jeg ser ytelses forskjellen så kunne jeg lagt ut litt mer for et 9800 kort.

Jeg vurderer å overklokke kortet mitt, men jeg vil ikke ta i for mye. Når Longhorn kommer, og 64 bit (eller om 128 har kommet da) blir standard, kommer jeg til å kjøpe nytt uansett. Men jeg vil ivertfal at det skal gå knirkefritt på HL2 og andre høykrevende spill. Jeg leste at man kune sette av RAMen i pcen til skjermkortet. Slik at man fikk mer RAM på skjermkortet. Hvis jeg har en ram modul på 128 mmb 233 mhz, og to 128 MB på 400 mhz, kan jeg da sette den på 233 mhz for å jobbe med skjermkortet?

Takker for svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke hør på klikko det har klikka for han. Det du trenger er å kjøpe ddr400 ram og raderon 9800pro. Fa får du kjørt hl2 ganske greit. Men med det systemet du har nå så kommer du til å slite litt ja

Da er det jo smårart at minstekravet til hl2 er 1 ghz cpu, 256 mb ram og geforce3 da...

Spillet kjører nok glatt, men mye detaljer er nok bare å glemme.

man MÅ ikkje kjøre spillet på max detaljer og skyhøy oppløsning da..

Lenke til kommentar
Men vil prossesoren holde?

Du har den nest kraftigste AthlonXP prossesoren, klart det vil holde. Som sagt vil nok HL2 være veldig GPU begrenset med R9600, det tror jeg vil gjelde selv om du hadde hatt en AthlonXP2000+

Kan det være en fordel å flashe til XT eller pro kort? Og kanskje klokke i tilleg?

Det tviler jeg på at du kan gjøre. 256MB R9600 kort bruker som regel ganske tregt minne for å holde prisen nede. Dessuten har vel ikke kortet ditt vifte?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg vil tro HL2 er ganske fillrate/shader begrenset med R9600 og her er R9600XT opptil 25% raskere enn Pro versjonen.

Så det betyr?

Det betyr mulig at XT versjonen vil være ~20% raskere i snitt. 30-40FPS i 1024x768 med full detaljer med R9600Pro = 36-48FPS med R9600XT. Men jeg skal ikke si noe for sikkert.

Lenke til kommentar

Det betyr at 9600XT skal gå bra med HL2 .

Det er også HL2 kupong i enkelte 9600XT fremdeles og

det betyr at HL2 skal gå problemfritt på 9600xt kort .

9600XT kortet er vel ikke vært bundlet med spillet hvis det

var r.æ.v.a å spille spillet med det .

(dog 9800Pro/XT vil selfølgelig gi høyere framerate )

....

Lenke til kommentar
Kan det være en fordel å flashe til XT eller pro kort? Og kanskje klokke i tilleg?

Det tviler jeg på at du kan gjøre. 256MB R9600 kort bruker som regel ganske tregt minne for å holde prisen nede. Dessuten har vel ikke kortet ditt vifte?

Kortet mitt har en kjøleribbe.

Men hvis jeg skal overklokke er jeg nok nødt til å kjøpe VGA silencer.

Men jeg kan jo også klokke opp minnet?????

er litt usikker på om jeg får plass til noen ramsinks under VGA silencer.

Lenke til kommentar
Da er det jo smårart at minstekravet til hl2 er 1 ghz cpu, 256 mb ram og geforce3 da...

Har altfor ofte opplevd at minstekravet bare er et system der man får kjørt selve spillet, ikke med nevneverdig FPS. Men jeg tror at det er mulig å slå av de ville effektene i HL2, slik at det bare blir mye teksturer og polygener.

Lenke til kommentar
Det betyr at 9600XT skal gå bra med HL2 .

Det er også HL2 kupong i enkelte 9600XT fremdeles og

det betyr at HL2 skal gå problemfritt på 9600xt kort .

9600XT kortet er vel ikke vært bundlet med spillet hvis det

var r.æ.v.a å spille spillet med det .

(dog 9800Pro/XT vil selfølgelig gi høyere framerate )

....

Har sett geforce fx5200 bundlet med morrowind , så det er vel ingen garanti , menhl2 vil nok kjøre brukbart på 9600XT kort.

Endret av pronoob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...