Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) So, har endelig fått den berømte finger'n ut av de nedre kroppsregioner og begynt å mekke INNHOLD på siden min, jippi Problem #1: Anyhoo, cutenews skapte krøll, og litt koderensing her, og litt der, og vips, min xhtml 1.0 strict (som validerte før nyhetsskvipet), var blitt 4.01 transitional, jaja, den validerer ihvertfall MEN, det er tydeligvis noe valideringskrøll med stilarket som jeg for å være ærlig ikke skjønner en dritt av STILARK og SIDE ... Problem #2: Så, alt ser helt tiptop ut i IE, men neeeida, det MÅTTE bli en bug i Opera, firefox har jeg ikke testa ut. Hadde vært gen-i-alt, super, fantastico osv. om noen kunne finne ut hva som skjer, og hvordan jeg fikser operabuggen På forhånd, takk EDIT: This thread screams for enden, epsilon, toolshed, satyrium og fulu-power... EDIT2: Marvil sier: EDIT: This thread screams for enden, epsilon, toolshed, satyrium og fulu-power... Marvil sier: pøh Marvil sier: du har glemt meg Endret 9. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Samme "bug" i Mozilla. At den ikke validerer er meg uforståelig. Har ikke tenkt å legge meg enda, så jeg skal tilbringe nattens timer til å se på den ekle feilmeldingen! :o ___________________________________________ En del rar koding, men... <div align=right> <br> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /><!-- News Powered by CuteNews: [URL=http://cutephp.com/]http://cutephp.com/[/URL] --> </div> Men uansett... For å gjøre det litt bedre, kan du bytte ut med følgende: div#footer { width: 900px; height: 242px; background: url(index_06.gif) top left no-repeat; margin-top: -15px; z-index: -30; } Da ser det nok litt bedre ut i Opera, skulle jeg tro, men det vil ikke ordne problemet. Jeg skjønner meg ikke helt på den kodingen. Er det cutenews som lager det der tullet? _________________________ Den valideringen.... Merkelige greier. Når jeg lastet den opp på serveren min, uten noen merkbare forskjeller, validerte den uten problemer... Edit: skrivefeil Endret 9. april 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Edit-knapp..? Endret 9. april 2004 av Marvil Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Edit-knapp..? *slettet* Endret 9. april 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Edit: Den valideringen.... Merkelige greier. Når jeg lastet den opp på serveren min, uten noen merkbare forskjeller, validerte den uten problemer... Men jeg hadde jo ikke noe å editere! Hehe, Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Så, takk toolshed (som sagt) Nå validerer faktisk CSS-et her... Jippi. Anyhoo, operabuggen er der fremdeles, ikke like framtredende, though. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Anyhoo, operabuggen er der fremdeles, ikke like framtredende, though. Operabug og operabug. Hvem sier det ikke er en IE-bug? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Anyhoo, operabuggen er der fremdeles, ikke like framtredende, though. Operabug og operabug. Hvem sier det ikke er en IE-bug? Tja, har enda ikke klart å få den til å se respektabel ut i opera, uansett hvor mye det går ut over IE, til og med i firefox funker siden ypperlig Endret 9. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 opera buggen er footeren? ja, den burde ordnes Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Av en eller annen grunn, blir header og footer lastet på ny for hver ny side i IE. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Av en eller annen grunn, blir header og footer lastet på ny for hver ny side i IE. Det er ikke så rart – header og footer er, om jeg ikke tar helt feil, bakgrunnsbilder, og du husker vel hva IE gjør med bakgrunnsbilder i CSS? Løsningen, som jeg har nevnt før, er cache-styrende HTTP-felt. Webhotellet ditt bør la deg styre dette i .htaccess, til nød kan du bruke PHP. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Av en eller annen grunn, blir header og footer lastet på ny for hver ny side i IE. Det er ikke så rart – header og footer er, om jeg ikke tar helt feil, bakgrunnsbilder, og du husker vel hva IE gjør med bakgrunnsbilder i CSS? Men hvorfor skjer ikke dette på min(e) side® da, jeg har vel brukt samme metode på header/footer/meny osv...? Sorry for at jeg spør i din tråd HalTan. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Legg inn et preload script, så skal det funke, ja - til og med i IE i stort sett alle tilfeller. <script type='text/javascript'> var myimages=new Array() function preloadimages(){ for (i=0;i<preloadimages.arguments.length;i++){ myimages[i]=new Image() myimages[i].src=preloadimages.arguments[i] } } preloadimages('bilde/bilde.jpg','bilde/bilde2.jpg') </script> Edit: at grafikken lastast på nytt heile tida altså... Endret 9. april 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Det gav omtrent 0 utslag, og ja, all customizing av scriptet jeg gjorde stemmer 100%. *fjernet* Endret 9. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) JIPPI! Nå funker det, takket være satyrium teh guru! Feilen var at footer var satt til } #footer h1 {visibility: hidden; } istedet for } #footer h1 {display: none; } Endret 9. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå