Ole Kristian Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg har en maskin koblet opp mot tv'en som jeg i dag bruker til å spille av film. Nå ønsker jeg også å bruke denne som video, dvs ta opp direkte til disk. Jeg har forsøkt et såkalt tv-kort, men synes ikke kvaliteten blir bra nok. Kabeltv-leverandøren min (tidligere Alfanett, nå Telenor Avidi) leverer digitale dekodere, og da må det vel være mulig å få tak i et kort som kan utnytte dette. Spørsmålet blir da hva slags kort? Det leveres flere digitale kort til satelitt, men kan disse brukes til kabeltv også? Jeg har forsøkt å finne ut av hvaslags standard Alfanett bruker på sine dekodere, men har ikke funnet noen informasjon... Innspill mottas med takk! :smile: - Ole Kristian Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 men tv-signalen er vel ikke digital selv om det er en digital decoder ? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Aner ikke om dette går men.....Det er vel en form for SCART-ut fra dekoderen din? I så fall, skaff deg et analogt videoredigeringskort og kjør den rett inn. Sett liksom på "capture" i programmet, og la den gå. Lenke til kommentar
Ole Kristian Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Mulig jeg ikke ordla meg klart nok... :smile: Poenget var et kort jeg kunne bruke i stedet for digital dekoder (noe jeg ikke har fra før) og lagre sendingene direkte til disk. Da ville jeg fått signalet digitalt hele veien. Lar det seg gjøre å bruke dekoder pci-kort beregnet på satelitt (f.eks. Pinnacle PCTV Sat) til mottak fra kabel, eller er det andre frekvenser/standarder på dette? Takker uansett for svar.. - Ole Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå