Gå til innhold

Minne

Bjart-to

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare TwinMOS som bruker brikker fra Winbond. Det er nok et eget selskap, ikke bare en av TwinMOS sine fabrikker.

Winbond BH-5 (tror jeg, kan hende jeg bytter om litt i alfabetet) har blitt brukt i mange svært overklokkingsvennlige rambrikker, men har dessverre blitt tatt ut av produksjon. Nyere brikker fra Winbond er fortsatt veldig bra, og brukes i mange kvalitetsmoduler. :)

Kort sagt betyr det at TwinMOS med Winbond er gode brikker (til den billige prisen)...

Lenke til kommentar

men de er ikke mye å skryte av hvis du skal overklokke, med mindre du finner noen brukte winbond type bh-5

mine winbond ch-5 klarer knapt nok 202mhz med 3-4-4-9 timings, klarer litt mer med mer volt (2,9) men ikke mye, kanskje 210-215mhz

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jepp, Winbond er en produsent av IC-er, blant annet til RAM-brikker. Men det har de sluttet med nå... ikke engang CH-5 vil det bli mer av. :(

CH-5 IC-ene finnes i det meste av low latency PC3200 og 3500, som Corsair XMS3200LL, Kingston HyperX 3200 og 3500, Muskin level 1 osv. (det meste hadde BH-5 tidligere).

Det er også mye billigminne med disse IC-ene, som Kingston ValueRAM, Corsair Value, "vanlig" TwinMOS osv. Men med disse vet man aldri hva man får.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Haha, jeg liker ikke TwinMOS-RAM m/Winbond, siden jeg fikk bluescreen med den rammen :no: Men det hadde nok noe med MHz på rammen og gjøre, siden jeg kjører AMD64... :thumbs:

Så jeg vil ikke anbefale TwinMOS-RAM m/Winbond, hehe

Nå har du HK med brikkesett fra VIA og de liker ikke bare twinmos.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å kjøpe Geil som betyr Kåt på tysk. :D

Jeg kjører min nye brikke enkelt^^ på 2 2 2 11, dette er typen Ultra som du finner på psdata og det er ikke mye forskjell i pris heller! :yes:

Jag har Kigston HyperX PC3000 med BH-5 og TwinMOS m/Winbond BH-5, de greier også 2-2-2-X enkelt...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...