Bjart-to Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har tenkt å kjøpe ddr-ram og ser at TwinMos har minne med og uten Winbond. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 er ikke winbond produsenten av minnemodulene? (merk at det var et heller dårlig svar, men et godt spørsmål) Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 er ikke winbond produsenten av minnemodulene? (merk at det var et heller dårlig svar, men et godt spørsmål) Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Winbound er en av twinmos' fabrikker. Winbound brikker er produsert på den fabrikken. Det sies at de er bedre enn brikkene produsert på andre twinmos fabrikker. Hvilket dette er sant eller ei, lar jeg eventuelle testere avgjøre. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det er ikke bare TwinMOS som bruker brikker fra Winbond. Det er nok et eget selskap, ikke bare en av TwinMOS sine fabrikker. Winbond BH-5 (tror jeg, kan hende jeg bytter om litt i alfabetet) har blitt brukt i mange svært overklokkingsvennlige rambrikker, men har dessverre blitt tatt ut av produksjon. Nyere brikker fra Winbond er fortsatt veldig bra, og brukes i mange kvalitetsmoduler. Kort sagt betyr det at TwinMOS med Winbond er gode brikker (til den billige prisen)... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) men de er ikke mye å skryte av hvis du skal overklokke, med mindre du finner noen brukte winbond type bh-5 mine winbond ch-5 klarer knapt nok 202mhz med 3-4-4-9 timings, klarer litt mer med mer volt (2,9) men ikke mye, kanskje 210-215mhz Endret 9. april 2004 av Spirre Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Jepp, Winbond er en produsent av IC-er, blant annet til RAM-brikker. Men det har de sluttet med nå... ikke engang CH-5 vil det bli mer av. CH-5 IC-ene finnes i det meste av low latency PC3200 og 3500, som Corsair XMS3200LL, Kingston HyperX 3200 og 3500, Muskin level 1 osv. (det meste hadde BH-5 tidligere). Det er også mye billigminne med disse IC-ene, som Kingston ValueRAM, Corsair Value, "vanlig" TwinMOS osv. Men med disse vet man aldri hva man får. Endret 9. april 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Haha, jeg liker ikke TwinMOS-RAM m/Winbond, siden jeg fikk bluescreen med den rammen Men det hadde nok noe med MHz på rammen og gjøre, siden jeg kjører AMD64... Så jeg vil ikke anbefale TwinMOS-RAM m/Winbond, hehe Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Haha, jeg liker ikke TwinMOS-RAM m/Winbond, siden jeg fikk bluescreen med den rammen Men det hadde nok noe med MHz på rammen og gjøre, siden jeg kjører AMD64... Så jeg vil ikke anbefale TwinMOS-RAM m/Winbond, hehe Nå har du HK med brikkesett fra VIA og de liker ikke bare twinmos. Lenke til kommentar
defzx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg anbefaler deg å kjøpe Geil som betyr Kåt på tysk. Jeg kjører min nye brikke enkelt^^ på 2 2 2 11, dette er typen Ultra som du finner på psdata og det er ikke mye forskjell i pris heller! Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg anbefaler deg å kjøpe Geil som betyr Kåt på tysk. Jeg kjører min nye brikke enkelt^^ på 2 2 2 11, dette er typen Ultra som du finner på psdata og det er ikke mye forskjell i pris heller! Jag har Kigston HyperX PC3000 med BH-5 og TwinMOS m/Winbond BH-5, de greier også 2-2-2-X enkelt... Lenke til kommentar
Deathknight Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 hvis de geil brikkene med CL2 tegn på klarer 2-2-2 så er de et ganske mye billigere alternativ enn f.eks corsair, kingston og ocz sine low latency minne moduler. rett meg hvis jeg trekker konklusjoner på feil grunnlag eller whatsoever Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg har TwinMOS med Winbound og min ene brikke, 512MB kjører på Timings: 5-2-2-2 md CL 2.0 @ 220MHz skulle bare hatt 2 og kjørt dualchannel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå