master_noob Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har klokket min xp2500+ ca. en ghz til 1.95ghz. Plutselig har jeg temperatur verdier på over 70c. Den idler på 74grader! Og gud vet hva load er på da! Jeg har en ThermalTake Silent Boost vifte som skal holde opp til xp3200+. Er det feil på temperaturmålingene på mitt Abit AN7 HK? Eller er det virkelig så varmt? Kan jeg klokke videre. Systemet virker stabilt... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Prøv et annet program som kan måle temp... F.eks Motherboard Monitor får du det samme der, så er det sikkert noe annet enn at det er feil... Svar på disse sprsmålene: - Hvor varmt var det før du klokka? - Har du satt opp v-core noe særlig? - Har du på kjølepasta? Isåfall hvilken type? (Jeg bytta ut "vanlig" pasta med Artic Silver 5 pasta. Det reduserte min temp 10 grader.) - Sitter kjøleren din på som den skal? Lenke til kommentar
master_noob Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 mbm støtter ikke Abit AN7..hva gjør jeg. Hvilket kort ligner mest på dette i Abit serien? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Kjenn på kjøleribben din til CPU. Er den virkelig 70 grader, så kjenner du det fort. Men jeg mener at HK'et ditt måler feil. Uansett om du laster ned Aida32, eller andre programmer som overvåker din datamaskins status, så er det liten vits i. Alle de programmene får informajon fra BIOS, som tydeligvis måler feil. For å få helt korrekt måling, så anbefaler jeg at du kjøper en sensor. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 mbm støtter ikke Abit AN7..hva gjør jeg. Hvilket kort ligner mest på dette i Abit serien? "master_noob", ja det skal jeg love deg du er! Du kunne i det minste svart på det Andreasfe bad om. Avskyelig leit. Det er ikke så lett å hjelpe deg når du ikke kommer med en dritt info. Du spør om hva du skal gjøre utifra de opplysningene du har gitt. For å svare på det sier jeg bare: kjøp ny kjølepasta (AS5), CPU, CPU kjøler (med vifte), hovedkort og kabinett med PSU. Da er sannsynligvis problemet ditt fikset. Lenke til kommentar
master_noob Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Ro ned!! Det var sent og det var veldig trøtt!! CPUen idlet på rundt 28grader, så oppdaterte jeg BIOS og den idlet på 54. En dag klokket jeg den 1MHZ=75grader. Nå har jeg klokket den ned igjen og akkurat startet maskinen og den ligger på 60c. -Brukte kjølepastaen som fulgte med viften -Jeg tok på kjøleribben og den kan ikke ha vært mer en 40grader, det var dette jeg lurte litt på. det ser ut som om BIOS måler feil... - Vcore sto merkelig nok på ca. 1.8x default. Men jeg satt den fort ned til 1.65, det er det den er på nå. -Og kjøleren sitter som den skal. Det ser ut som om BIOS måler feil... Finnes det noen måte å måle tempen på eksternt? Lenke til kommentar
ripset Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Du er ikke ferdig med å klokke for det røyker fra cpu'en Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Du kan legge en tynn temperatursensor ved siden av core på CPU. Det er det noen som gjør med hell. Mange som oppdager store feil ved hovedkortets temperaturmålinger på den måten. Det er vel noen som legger den under core også, men da må ledningene til sensoren være veldig små. Jeg tror også det er hk ditt som gir feil målinger. Med tanke på at temperaturen forandret seg så mye når du flashet biosen, og at tempen øker så sykt bare ved 1MHz klokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå