TheIlluminated Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hva ville være den beste linux-maskinen? Jeg tenker på absolutt all hardware i maskinen, fra RAM til CPU osv. Max 1Ghz og 256ram og 80GB HDD (økonomimaskin:)) Den skal bruke, Mandrake, Red Hat eller SuSe og alle de har ganske bra støtte for all hardware. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg leste noe om den perfekte linux maskin på /. for ikke så lenge siden tror jeg...? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 31. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg har sett gjennom linux forumet og ikke funnet noe, kan du gi meg en adresse? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 http://www.slashdot.org, søk etter "the perfect linux box" eller.no.. ? Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Altså, en perfekt linux maskin kan være så mangt. Det spørs hva du skal bruke den til. Men det er veldig VIKTIG at du bare plukker ut deler som er støttet i linux. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Ja, det er det jeg tenker på, hvaslags komponenter liker Mandrake, SuSe og Red Hat ekstra godt i forhold til de andre. Mandrake støtter vist ganske mye nå for tiden etter det jeg har sett. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Hvis du vil vite hvilken hardware mandrake støtter, så prøv linken nedenfor. http://www.linux-mandrake.com/en/82hard.php Det fine er jo at alt mandrake støtter, støtter sannsynligvis redhat, suse, og alle de andre også. Lenke til kommentar
morbo Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 18:45, Basus skrev:Ja, det er det jeg tenker på, hvaslags komponenter liker Mandrake, SuSe og Red Hat ekstra godt i forhold til de andre. Mandrake støtter vist ganske mye nå for tiden etter det jeg har sett. Nå er det kernelen som står for hardwarestøtte, og kernelen er den samme i alle distribusjoner. Ok ikke alle out-of-the-box distrokerneler er like, men hvis noe virker i linux, så kan man få det til å fungerer på alle distribusjoner, det gjelder bare å kompilere kjernen skikkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå