Zigma Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Help....... Jeg har i det siste hat en del kompilerings feil. Det gjelder Cpp programmer som stopper med følgende error: /aclocal.m4:2492: error: m4_defn: undefined macro: _m4_divert_diversion cfunctions.m4:1108: AM_FUNC_OBSTACK is expanded from... /aclocal.m4:2492: the top level utoconf: tracing failed ake: *** [stamp-h.in] Error 1 Jeg har denne export linjen i .bash_profile, kan det ha noe med saken og gjøre. export CFLAGS="-03 -march=i686" && CXXFLAGS=$CFLAGS Jeg bruker:cc 2.95.3, Automake 1.5. Noen som har en ide hva som skjer eller ikke skjer?. _____ Zigma Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hmmm. Prøv å fjerne den linjen, eller å "comment out" linjen, ved å legge til en '#' foran linjen. Det er en del programmer som ikke vil compile når man har sånn optimiserings opplegg på. Så prøv uten det. Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-03 17:58, Radiax skrev:Hmmm.Prøv å fjerne den linjen, eller å "comment out" linjen, ved å legge til en '#' foran linjen.Det er en del programmer som ikke vil compile når man har sånn optimiserings opplegg på. Så prøv uten det. Jodada Jeg har prøved med og uten export CFLAGS, Fremdeles samme error....... _____ Zigma Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hva for en distro bruker du? Sjekk at du har alle C++ header filene. Lenke til kommentar
MrHURD Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Oppgrader til siste versjon av automake. Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-10 18:32, Radiax skrev:Hva for en distro bruker du?Sjekk at du har alle C++ header filene. Hi Distro = LFS 3.1 + QT 2.2.4 og KDE222.... LFS er kompilert på en Mandrake 8.1 distro. Problemet er delvist løst, manglet 'Which' som ikke er med i LFS.. _____ Zigma Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg bruker også lfs :smile: hadde samme problemet med which faktisk. Lenke til kommentar
mailman Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 det er en egen hint fil på which... bra forklart der.. ellers så kan du finne den orginale which på ftp.gnu.org såvidt jeg husker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå