kjonix Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Nå skjønner jeg ingenting.... Plutselig da jeg skulle starte den stasjonære pc'n min i dag, ville den ikke boote. Ved nærmere sjekk i BIOS viser det seg at den ikke finner PRIMARY DISK, hvilket er den eneste harddisken i denne maskinen (Maxtor 180 GB). Prøvde et manuelt søk etter disken, men nei...den finner ingenting. Maskinen har stått helt rolig og jeg har ikke rikket på IDE kablene på mange måneder. Har harddisken min takket for seg? Noen smartinger der ute? Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det kan være noe som har tatt porten på hovedkortet, prø og endre port på hovedkortet og se om det løser noe, hvis ikke, kanskje kablene. Det er det eneste jeg kan tenke på i farta som kan ha noe med problemet å gjøre Lenke til kommentar
kjonix Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Jeg har sjekket alle kabler...også byttet de. PC'n spiller en merkelig "ringelyd" rett etter at den er skrudd på, deretter stopper den fordi den ikke finner disken (primary disk). Problemet oppsto plutselig da jeg skulle skru på maskinen, jeg hadde ikke installert noe eller gjort noen forandringer i forkant. Dette er krise!!! Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Kan ikke se noen umiddelbar løsning på problemet ditt, men jeg ville tatt med disken til forhandleren og sett om du kunne fått noe på garanti, eller så tror jeg disken har takket for seg. Sorry Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 PC'n spiller en merkelig "ringelyd" rett etter at den er skrudd på Dette er et slags "signal i koder" sendt ut av hovedkortet. Se på hovedkortprodusentens hjemmeside hva de ulike pipelydene betyr. Kanskje du blir klokere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå