Gå til innhold

Kritikk av ny hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg men den var grusom :wow:

Første siden du har laget?

Hvor skal man starte !?

-Blå rammen rundt må vekk

-Header var skrekkfull eller mangelfull

-For mye bruk av shadow

-Menyen var avskrekkende.

-standard tabell border visse plasser

-Blåfargen var for sterk.

-ville satt fast bredde på siden.

-innrammingen til hovedelementet og innholdet var grusomt, med alt for stor bruk av shadow.

Kommer ikke på mer akkurat nå.

Men må få kommentere at du selger underdomener.

Dette må jeg si at jeg finner litt avskyelig...!!!

Hadde dette vært en personlig hjemmeside og en av dine første, så hadde dette vært en veldig bra start.

Men iogmed at du velger å være kommersiell ved å selge underdomener, så synes jeg ikke denne siden duger i det hele tatt :no:

Ikke ta dette for avskrekkende. men jeg hadde begynt på nytt. Øvelse gjør "bedre" ;)

Fortsett å prøv du, og lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

Menyen er fin, men kunne kansje vært på andre siden?(eller kansje det bare er en vanesak for meg? )

Er meninga at det skal være litt annerledes, derfor menyen på høyre side. :) Vanesak ja.

Og inne på annet er siden litt fukka

Ojda. Annet-sida var ikke helt bra nei. :wow:

*fikse*

og jeg får en svart strek til høyre i bildet.

At du har en sort strek på høyre side er en IExplorer-bug. Den takler ikke layers helt ut til høyre. Se på sida med Mozilla eller Opera, så ser det fint ut med en gang.

Lenke til kommentar
Off.. denne likte jeg ikke så veldig. Det første som slo meg var den intense blåfargen, så la jeg merke til layouten..

+ meny til høyre! originalt!

- kjedelig

- firkantet

- midtstilt innhold

- monotont i lengden

Hm. Nr. 2 som kommenterer blåfargen. Trodde ikke den var SÅ ille... *vurdere* Synes ikke den er så ille, jeg. Dessuten minner fargene med om C64. :)

Lenke til kommentar
Off.. denne likte jeg ikke så veldig. Det første som slo meg var den intense blåfargen, så la jeg merke til layouten..

+ meny til høyre! originalt!

- kjedelig

- firkantet

- midtstilt innhold

- monotont i lengden

Hm. Nr. 2 som kommenterer blåfargen. Trodde ikke den var SÅ ille... *vurdere* Synes ikke den er så ille, jeg. Dessuten minner fargene med om C64. :)

Nei. Det er faktisk 3 som har kommentert den fargen ;):p

Lenke til kommentar
Unnskyld meg men den var grusom

Første siden du har laget?

Nei, langt ifra. Men denne er rimelig spesiell, det vet jeg.

Hvor skal man starte !?

-Blå rammen rundt må vekk

-Header var skrekkfull eller mangelfull

-For mye bruk av shadow

-Menyen var avskrekkende.

-standard tabell border visse plasser

-Blåfargen var for sterk.

... og der mistet du desverre all troverdighet om webdesign fra min side. Er det noe man skal bestrebe, så er det å ikke ha fast bredde.

-innrammingen til hovedelementet og innholdet var grusomt, med alt for stor bruk av shadow.

... fordi det skal se ut som en 3D-effekt. Flere lag nedover, på en måte.

Men må få kommentere at du selger underdomener.

Dette må jeg si at jeg finner litt avskyelig...!!!

Selger og selger... Antakelig gir jeg bort underdomener gratis hvis jeg noen gang får spørsmålet.

Får kommentar muntlig her nå at jeg har det med å bruke sterke farger på websider. Er vel fordi jeg liker å få stor kontrast på bakgrunnsfarger og skriftfarge, slik at det er lettest mulig å lese.

Lenke til kommentar
.. og der mistet du desverre all troverdighet om webdesign fra min side. Er det noe man skal bestrebe, så er det å ikke ha fast bredde.

Er desverre ikke helt enig med deg her..... Det finnes sider som passer dynamisk bredde, og det er sider som ikke passer det. Din passet det ikke. :no:

... fordi det skal se ut som en 3D-effekt. Flere lag nedover, på en måte.

Det ser desverre ikke slik ut. Det ser ut som en som nettopp har fått photoshop og leker seg med shadow. Går greit med moderat shadow men du bruker FOR mye.

Er vel fordi jeg liker å få stor kontrast på bakgrunnsfarger og skriftfarge, slik at det er lettest mulig å lese.

Blåfargen gjorde bare at det var vanskeligere å lese. Ble for mye fokus på den, og den var for skarp.

... og der mistet du desverre all troverdighet om webdesign fra min side

Dette knuste meg nesten, der såret du meg dypt :p (Tuller litt)

Det så faktisk ikke ut som du hadde tenkt å ta hensyn til noen av kommentarene mine, disse er bare gitt for å hjelpe deg i å lage en bedre side. Det er derfor man ber om kritikk, for å kunne forbedre seg.

P.S.

Selger og selger... Antakelig gir jeg bort underdomener gratis hvis jeg noen gang får spørsmålet.

Når det er bestillingsskjema på siden, og alt tyder på at du selger subdomenene, så velger jeg å ha min mening om dette ;)

P.P.S. Skift font i menyen.......

Lenke til kommentar
.. og der mistet du desverre all troverdighet om webdesign fra min side. Er det noe man skal bestrebe, så er det å ikke ha fast bredde.

Er desverre ikke helt enig med deg her..... Det finnes sider som passer dynamisk bredde, og det er sider som ikke passer det. Din passet det ikke. :no:

Har sjekka med zomm'en i Opera. Jeg mener det er bedre med dynamisk bredde.

... og der mistet du desverre all troverdighet om webdesign fra min side

Dette knuste meg nesten, der såret du meg dypt :p (Tuller litt)

Det så faktisk ikke ut som du hadde tenkt å ta hensyn til noen av kommentarene mine, disse er bare gitt for å hjelpe deg i å lage en bedre side. Det er derfor man ber om kritikk, for å kunne forbedre seg.

:p

Jada, jeg ba om kritikk for evt å forbedre sidene, men den dårlige kritikken går stort sett ut på det samme, og jeg klarer bare ikke si meg enig... så da... :)

P.S.

Når det er bestillingsskjema på siden, og alt tyder på at du selger subdomenene, så velger jeg å ha min mening om dette ;)

Bestillingsskjemaet er ... ah.. åja. Du mener subdomener for de som evt. bestiller e-postadresse (trodde du mente de som evt. ikke bestilte e-postadresse, jeg - kobla feil bare. Seint vettu).

Joda. Jeg tar betalt for de som vil ha subdomene i tillegg til e-postadresse. Er litt styr med det, men jeg tar ikke akkurat overbetalt da.

P.P.S. Skift font i menyen.......

Fordi? (ja jeg ønsker tips om det faktisk) :)

Lenke til kommentar

Minnet for mye om times... Syntes ikke fonten var noe fin.

Skulle gjerne tipset om en annen font, men er ikke sikker på hvilke som er fine i den størrelsen hmmmm... Dette er jo bare min mening ;) Så hvor alvorlig du tar den er jo opp til deg, jeg er jo bare èn person.

Mente ikke å virke (kommer ikke på rett ord :p) Kan det være bisk/sur.

Men en ting.....

At du ikke er helt enig i kritikken er en ting. Men du må tenke på at det er "vi" som skal besøke siden din. Ikke du...(såklart skal jo du besøke siden din, men regner med du fatter hva jeg mener ;) ) Så derfor er det lurt å høre litt på det dine besøkende har å si.

Hehe, kunden har "nesten" alltid rett :thumbup:

Men nå var kvelden omme for meg. God natt :)

Lenke til kommentar
Minnet for mye om times... Syntes ikke fonten var noe fin.

Skulle gjerne tipset om en annen font, men er ikke sikker på hvilke som er fine i den størrelsen hmmmm... Dette er jo bare min mening ;) Så hvor alvorlig du tar den er jo opp til deg, jeg er jo bare èn person.

Hm. Lettleselig synes jeg den er da. Så jeg beholder den nok.

Men en ting.....

At du ikke er helt enig i kritikken er en ting. Men du må tenke på at det er "vi" som skal besøke siden din. Ikke du...(såklart skal jo du besøke siden din, men regner med du fatter hva jeg mener ;) ) Så derfor er det lurt å høre litt på det dine besøkende har å si.

Hehe, kunden har "nesten" alltid rett :thumbup:

...og derfor har jeg nå slanket kanten kraftig på 2 sider. :) Bedre nå?

Lenke til kommentar

... og der mistet du desverre all troverdighet om webdesign fra min side. Er det noe man skal bestrebe, så er det å ikke ha fast bredde.

Dagens. :ermm:

Det var noe hard sagt, men fast bredde er jo en uting i 98-99% av tilfellene da. Funksjonalitet er viktigere enn utseende, og der er det mange som har det med å bomme.

Lenke til kommentar

Jeg sier meg enig med DanielP i case'n om varabel bredde. På denne siden tror jeg linjene med tekst kan bli for lange, slik at det er vanskelig å lese dem, og lett å begynne på feil linje når man skifter linje. Jeg kunne også ha tenkt meg et område med svart/bakgrunnsfarge på hver side. Eventuelt kunne du laget et system der siden var "strechable" bare til en viss grad.

Designet er firkantet, kjedelig og den grafikken du har er (tilsynelatende) enkle blending-options fra Photoshop. Jeg regner med at de fleste her inne på forumet har god kunnskap om photoshop, og derfor vil du nok ikke få så mye skryt herifra. Sorry.

Designet er heller ikke svært nyskapende. Selv om det ikke alltid er nødvendig heller, kan det bli noe platt, om du skjønner.

Du bruker Verdana forholdsvis konsekvent, men har noen unntak. Pass deg for dem.

Hadde jeg vært deg, ville jeg så absolutt ha skiftet linkfargen til den blåfargen du bruker ellers på siden.

Alt i alt, er det en helt grei side når det gjelder brukervennlighet, men på designsiden så synes det at du ikke er verdensmester. Men du er så absolutt inne på noe! Du går rett vei når du tenker på funksionalitet, men dessverre så finner jeg den ikke så pen som mange av de andre sidene som blir presentert her.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Dagens. :ermm:

Det var noe hard sagt, men fast bredde er jo en uting i 98-99% av tilfellene da. Funksjonalitet er viktigere enn utseende, og der er det mange som har det med å bomme.

Jeg sier meg uenig.

Som hovedsak, er etter min mening variabel bredde best, men det er veldig mange tilfeller der jeg irriterer meg over dette også. Dette er ikke på grunn av at designet blir dårligere eller noe sånt, men faktisk på grunn av funksjonaliteten.

Det er en grunn til at avissidene er delt opp i spalter. Det er (blant annet) for at linjene ikke skal bli så lange, og det er nettopp derfor at det kan være en ulempe med variable bredder noen ganger også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...