Gå til innhold

Windows Xp? er det bra eller lyver Microsoft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jo ikke aktivivering i xp lenger. jeg har aldri fått spørsmål om å aktivere. det var beta'ene som måtte aktiveres. og vær cdkey kunne bare bli aktivert 3 ganger. tror dere bør skaffe dere noen nye eksemplarer, hehe... jeg syns xp er et helt greit os for dem som ikke bruker pc'en til annet en spill, film og musikk.

Lenke til kommentar
Solve: tror du bør oppdatere deg litt på den fronten. alle fullversjoner av win xp, som ikke er corp eller hacka versjoner uten aktivering, dvs alle du kjøper i butikk må aktiveres.

ok jeg tar det tilbake, noe jeg har hørt. jeg har hvertfall aldri aktivert min xp home ed. og den er brent fra en orginal xp cd.

Lenke til kommentar
jeg hadde akkurat formatert dataen og hadde instalert XP home edition

da jeg skulle aktivere windows stod det at aktiverings serveren ikke ble funnet så jeg måtte aktivere via telefon... :angry:

er det midlertidig eller er det noe feil med XP install cd'en eller Aktiverings server?

Må man aktivere dem nye versjonene av Windows XP!?

Jeg mener at xp suger, det er skrive feil å hele pakka... dessuten er det veldig ustabilt....I forhold til Windows 2000, formater en gang til, å innstaller 2000 :thumbup:

 

hehe, nei til windows xp!

 

-Stian_A

Lenke til kommentar
Dersom du har ein XP som ikkje krever aktivering har du enten Corporate Edition eller ein warez versjon. Det har ingenting med beta å gjere. Og dersom du har ein brent XP cd så er den mest sannsynlig warez.

nei den er brent fra en orginal xp cd. men jeg får alle microsoft produktene av en bedrift som abbonerer på alt microsoft selger, så det ligger vel der.

Lenke til kommentar
jeg hadde akkurat formatert dataen og hadde instalert XP home edition

da jeg skulle aktivere windows stod det at aktiverings serveren ikke ble funnet så jeg måtte aktivere via telefon... :angry:

er det midlertidig eller er det noe feil med XP install cd'en eller Aktiverings server?

Hadde du internett-tilgang som virket da?

 

Har du prøvd flere ganger?

Lenke til kommentar

Bare til opplysning: Det er ingen begrensninger på hvor mange ganger man kan aktivere windows xp. Som det blir sagt her, må alle versjoner av xp aktiveres innen 30 dager, ellers slutter de å virke. Men aktiveringen pleier å være en grei sak. Stort sett går det greit å gjøre det over internett (tar noen få sekunder), eller hvis man f. eks har skiftet noen hardwarekomponenter siden forrige installasjon - kan det hende man må ringe Microsoft. men dette går også bestandig greit....

Lenke til kommentar
Bare til opplysning: Det er ingen begrensninger på hvor mange ganger man kan aktivere windows xp. Som det blir sagt her, må alle versjoner av xp aktiveres innen 30 dager, ellers slutter de å virke. Men aktiveringen pleier å være en grei sak. Stort sett går det greit å gjøre det over internett (tar noen få sekunder), eller hvis man f. eks har skiftet noen hardwarekomponenter siden forrige installasjon - kan det hende man må ringe Microsoft. men dette går også bestandig greit....

 

Nå snakket jeg litt over meg: Det er ikke helt riktig at alle versjoner av xp må aktiveres. Bortsett fra ulovlige utgaver, er Corporate edition aktiveringsfri. Dette for at systemadministratorer i store bedrifter skal slippe og løpe rundt og manuelt aktivere 250 maskiner på en gang. Isteden betaler han for antall maskiner det gjelder, og får en cd som ikke trenger aktivering

Lenke til kommentar

Er vel ikke aktivering på WinXP som følger med ferdige PCer heller, hvertfall ikke den som fulgte med den bærbare min fra Dell. Dvs bortsett fra vanlig nøkkel.

 

Ellers merker jeg liten forskjell mellom XP og win2000 og den forskjellen jeg merker er i XPs favør, men igjen dette har veldig mye med hva slags HW man har. XP på mine maskiner er dønn stabilt, rebooter sjelden mer en max engang i mnd og da er det som regel fordi jeg har installert noe. Win2000 fungerte omtrent likt, men da så jeg faktisk bluescreen fra tid til annen, noe jeg ikke har gjort siden jeg gikk over til XP. NT4 er sef tragisk i forhold til begge de to siste versjonene, hvem husker ikke "onde Dr Watson" som dukket opp og krasjet applikasjoner i tide og utide, for å ikke snakke om bluescreen(så den hvertfall en gang i uken da jeg brukte NT4).

 

edit: dersom du ikke har warez versjon eller liknende skulle det vel ikke være noe problem å aktivere? Bare den irriterende TLFen til MS :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...