Qwseyvnd Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 JEeg har lyst å prøve Freevo. Jeg fant ut at det trengs: Freevo MPlayer Xine Må jeg installere de og plug-in? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Alt av dokumentasjon finnes på sida deres, og hvis de programmene trengs av freevo skulle jeg tro man må installere det ja Plugins skal ikke være nødvendig, freevo kan nok ta dem i bruk som de er (ved mindre annet er spesifisert i dokumentasjonen til freevo). Du kan f.eks. se her: Freevo installation. Disclaimer: Har aldri installert freevo, men har installert mythtv (noe av det samme). Lenke til kommentar
yNx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det burde du ærlig talt kunne søkt deg til selv Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Jeg skjønte lite av den. prøvde...men runtime funket ikke. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Jeg lette overalt...den står krever bare MPLayer og Xine-libs, krever den noe mer? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 linux:~/freevo # ./freevo Can't find all Python dependencies: No module named xml.utils Not all requirements of Freevo are installed on your system. Please check the INSTALL file for more informations. A quick solution is to install the Freevo runtime. This contains all Python dependencies to run Freevo. Get the current runtime at http://sourceforge.net/project/showfiles.p...lease_id=194955 After downloading, run './freevo install path-to-runtime.tgz'. The runtime doesn't contain external applications like mplayer, xine or tvtime. You need to download and install them, too (all except mplayer are optional). linux:~/freevo # linux:~/freevo # ./freevo install /root/freevo-runtime-0.3.1.tar.gz Traceback (most recent call last): File "/root/freevo/src/helpers/install.py", line 75, in ? import util.fileops File "/root/freevo/src/util/fileops.py", line 65, in ? import Image ImportError: No module named Image linux:~/freevo # Hva er feilen? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 ImportError: No module named Imagelinux:~/freevo # Hva er feilen? Du mangler en Python-modul (Image). Sannsynligvis mangler du hele Python-Imaging Library, du finner det her: http://www.pythonware.com/products/pil/index.htm Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Har kjørt ./configure i libImaging Er det noe problem her? linux:~/Imaging-1.1.4/libImaging # ./configure loading cache ./config.cache checking for --without-gcc... no checking for gcc... (cached) gcc checking whether the C compiler (gcc ) works... yes checking whether the C compiler (gcc ) is a cross-compiler... no checking whether we are using GNU C... (cached) yes checking whether gcc accepts -g... (cached) yes checking for ranlib... (cached) ranlib checking for ar... (cached) ar checking MACHDEP... linux2 checking for jpeg_destroy_compress in -ljpeg... (cached) yes checking for deflate in -lz... (cached) yes checking how to run the C preprocessor... (cached) gcc -E checking for ANSI C header files... (cached) yes checking for inline... (cached) inline checking whether byte ordering is bigendian... (cached) no checking size of char... (cached) 1 checking size of short... (cached) 2 checking size of int... (cached) 4 checking size of long... (cached) 4 checking size of float... (cached) 4 checking size of double... (cached) 8 checking for working const... (cached) yes checking for prototypes... yes checking for unistd.h... (cached) yes checking for getpagesize... (cached) yes checking for working mmap... (cached) yes creating ./config.status creating Makefile creating ImConfig.h ImConfig.h is unchanged linux:~/Imaging-1.1.4/libImaging # Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Du får ingen feilmeldinger, så hvorfor skulle noe være feil ? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Jeg prøver å skrive "make" det skjer ikke noe. Så skulle jeg kjøre make install. Jeg fulgte instruksjoner hva libImaging sier jeg skal gjøre slik og slik. Lenke til kommentar
sim Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Skjer det ingenting når du kjører make ? edit: skrivefeil Endret 11. april 2004 av sim Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 linux:~/Imaging-1.1.4/libImaging # make make: Nothing to be done for `all'. linux:~/Imaging-1.1.4/libImaging # Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå