Gå til innhold

Får ikke bootet,hjelp raskt plz

3dme

Anbefalte innlegg

Jeg har over lengre tid hatt vanskligheter med og boote/starte maskinen min, symptomene er at skjermen bare går i hvile modus,og at det kommer en kort "ambulanse" pipe lyd, kabinett døren er åpen,og når det ikke fungerer kan jeg se tre forskjellige ting på de fire led`sene på hoverkortet:

4/4 lyser rødt,da funker det garantert ikke.

De to i midten lyser grønt,resten rødt funker heller ikke.

De lyser i forksjellig rekke følge,og når den led`en helt til høyre lyser alene,kommer denne pipe lyden,litt fram og tilbake før alle lyser, fungerer heller ikke

Når det funker,lyser ledsene i en rekkefølge jeg ikke kjenner,det kommer et lite pip,så blir de alle grønne og skjrmen slår seg på.

For og løse dette problemet har jeg før prøvd med annet grafikk kort,og annen skjerm, dette løste ikke problemet.

Før var det enten eller,hvis de lyste fungerte det,og det pleide ikke ta lang tid og starte den opp.

For jeg overklokket igår for første gang,og gjorde det feil,tok meg en dag og boote, men jeg fikk denn opp igjen og skjrmen var full av artifacts, jeg fikk heldigvis satt settingene på deafult og den fungerte normalt igjen, jeg er ganske sikker på at jeg ikke ødela noe, feilen jeg gjorde var førøvrig og sette:

Multiplier:8 og Fsb:120

Når standard var:

Multiplier:4 og Fsb:200

Jeg har greid og boote etter overklokkingen..

Jeg har desverre ikke manulen til hovedkortet,og heller ikke muligheten til og lese pdf versjonen på maskinen jeg låner nå.

Den metoden jeg bruker for og starte maskinen,hvis jeg i skrivende stund er dne enestejeg kjenner til som (pleide) og virke,er som følger:

Trykk startknappen

Slå av bak med switchen på psu`en.

Røsk litt i skjerm kablene inn mot kabinettet

Skru switchen på igjenn

Håp på at det funker,,

(Rene voldtekten men det er/var det eneste som funket)

Mine system specs er som følger:

Amd duron 800 mhz

Msi k7t pro ver1

Geforce 2 mx

nettverskort

Jeg har en 250w psu,og har tilkoblet 2 cd drev og en hardisk og hardwaren over

Noen som kan hjelpe meg? Desperat :cry:

Ps:hvis det er noe du lurer på,bare spør og jeg skal svare etter beste evne.

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra den beskrivelsen,så ser det ut til og være Grafikk kortet og prosessoren som er problemet, vil det si at disse nødvendigvis er skadet, eller kan det være en software feil av noe slag?

Jeg mener,avogtil en sjelden gang greier jeg jo og boote systemet,og da vriker alt som det skal..defekt på hovedkortet?

Lenke til kommentar

det kan være ubetydlige feil. kan hende du trenger en biosupdate. bruk liveupdate 3 fra hjemmesidene til msi. www.msi.com.tw

Har fått rød på alt for prosessorfeil flere ganger. ene ganger var prosessoren brent. andre gangen gikk det over natten.. Kan være litt ustabil den ledindikatoren.. Sjekka at alle kabler står i?

Lenke til kommentar

Skal oppdatere bios med en gang jeg får bootet den, håper det kan løse dette prolbmet en gang for alle,jeg sitter nå forøvrig på broderns pc..

Jeg har desverre ikke fjerten av peil på hk,så jeg får sjekke at de kablene som allerede er i,står godt i...

og foresten,glemte en liten detlalje,avogtil ender den opp med at alle ledsene lyser grønt,men skjermen er fortsatt i hvile modus,og hører ingenting som tyder på at den kan ha bootet..

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette multiplier og FSB til 8 x 100? (det er nemlig det MSI anbefaler....)

Ser av sidene til MSI at BIOS v. 3.4 er den du bør prøve først tror jeg.

Samtidig kan du jo benytte sjansen til å smekke inn siste VIA 4in1 chipset drivere.......

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Takk for alle tipsene,når jeg (hvis jeg) greier og få bootet,så skal jeg oppdatere biosen,og via driverne! :) Skal også sette multiplie/fsb.. :)

håper jeg får løst dette problemet da,jeg skal holde dere oppdatert...

det som jeg kan se skjer nå,er at han melder feil på grafikk adapteret,men booter normalt,får fortsatt ikke skjermbilde...

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei nå har jeg flasha biosen,og kjøpt ny strømforsyning,en q-tec som er helt grei til mitt bruk,men nå stopper han på minnet,og slår seg av med en gang, dvs 0000-0001-0010 også går den av med en gang,begge er pc133 minne,men den ene er fra en annen pc,noen smartinger der ute som kan hjelpe meg,hadde vært greit om ahn funka før jeg solgte den,

(btw:metode for og slå han på nå:Skru på,hvis leds kommer hold in power knappen foran ca 1 sekund,den venter litt før den booter,hvis ikke slutter maskinen av)

Lenke til kommentar

Har alltid tatt kun på pcben når jeg har skullet gjøre noe,og har altid berørt kabienttet før jeg har gjort det,

Pcen er neppe "ødelagt" siden jeg innimellom greier og starte den,men den er bare litt treg og irrriterende og slå på

Lenke til kommentar

Hei folkens

JEg har vært borti en sånn feil før, og det ble rettet med å skifte Hovedkort.

NÅ er jeg litt forsiktig med å være skråsikker her, men jeg tror at det enten er hovedkort eller prossessor..

Hilsen

Yitzak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...