Gå til innhold

Gi kritikk av FLASH-animasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, da har jeg droppet teksten. Men å la boblene gå foran og bak noe, er veldig interessant, og jeg vil nok bruke det. Endret fargen litt, til en mørkere blåfarge. Men jeg venter fortsatt på at Marvil sier hva han synes at fargen bør vær.

 

Jeg vurdere å mekke noe i Lightwave 3D, som jeg kan ha i bakgrunnen. Det skal i så fall være noe som er i vannet, og ligger i bakgrunnen. Men la oss se på boblene i første omgang.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Definitivt kult! Men her er kritikken du ba om:

 

Jeg synes det er for mye tilfeldighet i amplituden og stigningshastigheten for at det gir inntrykk av å være bobler i vann.

 

Hva med å la begge deler være direkte proporsjonal med størrelsen? Og så bare en anelse tilfeldighet i tillegg?

 

Og hva med mange veldig små og svake bobler, for å øke dybdefølelsen?

 

Nå synes jeg det ser mere ut som såpebobler i vind.

 

Jeg får også ujevn hastighet, men tror ikke det er maskinen. Du kunne ikke beskrevet algoritmen litt mer?

 

EDIT: Har ikke sett de tidligere versjonene.

Endret av anderlin
Lenke til kommentar
Jeg føler at boblegeneratorer er kilden til et godt liv. De gir meg den gleden jeg trenger for å takle hverdagen.

I tillegg til derivasjon, selvfølgelig?

 

 

Jeg kan være enig i at amplituden trenger en liten justering. Enkelte bobler svinger så mye at det ser ganske urealistisk ut.

Lenke til kommentar

Takk for flott kritikk Anderlin!

 

Jeg synes det er for mye tilfeldighet i amplituden og stigningshastigheten for at det gir inntrykk av å være bobler i vann.

*Se lenge på animasjonen* hmm..det er sant, jeg skal forandre på det. :thumbup:

 

Hva med å la begge deler være direkte proporsjonal med størrelsen? Og så bare en anelse tilfeldighet i tillegg?

Farten er faktisk proporsjonal med størrelsen, mulig det ikke synes fordi det gikk hakkete hos deg. De små boblene skal liksom være lenger bak enn de store. Så jeg tror ikke at det er mer realistisk å la de ha annerledes amplitude enn de andre. Men jeg skal eksperimentere litt. :D

 

Og hva med mange veldig små og svake bobler, for å øke dybdefølelsen?

Skal se hva jeg får til uten at det går utover ytelsen.

 

Nå synes jeg det ser mere ut som såpebobler i vind.

:blush:

 

Jeg får også ujevn hastighet, men tror ikke det er maskinen. Du kunne ikke beskrevet algoritmen litt mer?

Etter å ha testet litt, tror jeg maskiner med mindre enn rundt 700 MB minne sliter litt. Det er jo veldig høyt krav, så jeg skal se over koden og grafikken. Det er ikke lett å beskrive algoritmen...den går over flere keyframes i to .swf-filer. Men det kan hende jeg tar meg tid til å forklare den, det kan jo være en fin guide for nybegynnere. :D

 

Igjen takk for kritikken. Skal mekke litt på koden, sier ifra på tråden når den nye versjonen er ferdig. :thumbup:

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Jeg får også ujevn hastighet, men tror ikke det er maskinen. Du kunne ikke beskrevet algoritmen litt mer?

Etter å ha testet litt, tror jeg maskiner med mindre enn rundt 700 MB minne sliter litt. Det er jo veldig høyt krav, så jeg skal se over koden og grafikken.

Trur ikke det er minne. Jeg har prøvde på en maskin med 128mb, 256mb og 512mb minne og det gikk bra alle gangene :hmm:

 

:cool:

Lenke til kommentar

Husk at alt er mindre lenger bak; størrelse, fart og amplitude.

 

Boblene går ujevnt, men det er ikke noe blafring i bildet e.l., så jeg syns egentlig det er rart om det er maskinvare-krav som er problemet. Eller så kan det hende at Flash tar seg av sånt... Jeg er egentlig ingen web-person, så jeg vet ikke :)

Lenke til kommentar

Da har jeg ordnet slik at boblene bak er mer gjennomsiktige, og har mindre amplitude. Myubi og andre har jo rett; lenger bak er jo ALT mindre. :D

 

Det hakker ikke hos meg (spec i profil). Si i fra om det hakker hos dere.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Nok en gang; bedre! "Bubbles - By Holger" ser f.eks. mye mer profft ut enn den teksten du begynte med. De mindre boblene ser også mer realistiske ut.

 

Når to bobler møtes, syns jeg derimot det er noe som skurrer litt. Jeg har et par forslag til å forbedre det. Vet ikke om det blir noe bedre, men det kan kanskje være verdt et forsøk..:

 

- Når bobler med forskjellig størrelse møtes, bør kanskje den minste bli litt mer gjennomsiktig, for å understreke at den store er nærmere "kameraet"

 

- Når bobler med lik størrelse møtes hadde det vært stilig om de smeltet sammen, og ble til enten en "dobbeltboble" eller til en større boble. (Grunnen til at vi bare vil at de med lik størrelse skal smelte sammen er at de andre ville hatt forskjellige z-koordinater, om det virkelig hadde vært 3D.) Hvis du implementerer det får du øvd deg på litt kollisjonstesting, pluss at du må tyne koden litt ekstra for å få den rask nok :)

Lenke til kommentar
- Når bobler med forskjellig størrelse møtes, bør kanskje den minste bli litt mer gjennomsiktig, for å understreke at den store er nærmere "kameraet"

Kan fikses, men spørs hvor smooth animasjonen vil gå på non-supercomputers. ;) Det innebærer at for hver eneste frame, så må koden sjekke om en boble er over en annen, og om boblen er større enn den bak, så må den minste gjøres mer gjennomsiktig.

 

- Når bobler med lik størrelse møtes hadde det vært stilig om de smeltet sammen, og ble til enten en "dobbeltboble" eller til en større boble.

:wow: Myyyyyyye arbeid, myyyye kode! (Men det hadde vært UTROLIG tøft, kanskje jeg mekker det til en enklere versjon en gang)

 

(Grunnen til at vi bare vil at de med lik størrelse skal smelte sammen er at de andre ville hatt forskjellige z-koordinater, om det virkelig hadde vært 3D.)
Bra du har skjønt 2D->3D konverteringen. :thumbup:

 

Fryktelig unaturlig at det er større tetthet av bobler FORAN "kameraet", enn bak. Det bør jo tross alt se ut som det er jevn fordelt i "rommet", om du prøver å skape en 3D-effekt.

Det er like mange bobler foran som bak, men boblene foran er større, og derfor er det mer boble mer areal. Jeg er enig at dette blir feil, og skal prøve å mekke koden til at boblene oppstår oftere bak enn foran.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Gikk fort, pluss at alltid var den siste boblen som kom opp nærmest kameraet. Om du skjønner... Når en boble passerer en annen, er alltid den som kom sist opp nærmest. Det gir meg en følelse av at boblene burde komme nærmere og nærmere, men det gjorde de ikke. De ble ihvertfall ikke større.

Lenke til kommentar

Stilig sak :thumbs:

Men noe skurrer jo; enkelte av boblene "sprekker" (forsvinner) før de kommer helt opp.

Ingen hakking ellers, men så er vel *skryte* maskinen min av de bedre :)

 

Gi oss to slidere: En som regulerer faktoren for hastighet, og en som regulerer faktoren for antall...

Det hadde vært digg :)

 

EDIT: Du hadde ikke giddet å lage en litt større versjon? Digget den!

 

EDIT2: Tok en titt på denne i fullskjerm, og da var det tendenser til hakking...

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...