Knebba Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 den var mye bedre nå.. men tekste ødela en del av 3d følelsen. hvis noen av boblene hadde forsvunnet bak den... ja Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) OK, da har jeg droppet teksten. Men å la boblene gå foran og bak noe, er veldig interessant, og jeg vil nok bruke det. Endret fargen litt, til en mørkere blåfarge. Men jeg venter fortsatt på at Marvil sier hva han synes at fargen bør vær. Jeg vurdere å mekke noe i Lightwave 3D, som jeg kan ha i bakgrunnen. Det skal i så fall være noe som er i vannet, og ligger i bakgrunnen. Men la oss se på boblene i første omgang. Endret 9. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 De har ikke jevn fart oppover. Det kan være at du ikke har rask maskin nok. Men animasjonen er veldig krevende, og jeg arbeider med å få koden og grafikk mer effektiv og enkel, slik at det går flytende på de fleste maskiner. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Definitivt kult! Men her er kritikken du ba om: Jeg synes det er for mye tilfeldighet i amplituden og stigningshastigheten for at det gir inntrykk av å være bobler i vann. Hva med å la begge deler være direkte proporsjonal med størrelsen? Og så bare en anelse tilfeldighet i tillegg? Og hva med mange veldig små og svake bobler, for å øke dybdefølelsen? Nå synes jeg det ser mere ut som såpebobler i vind. Jeg får også ujevn hastighet, men tror ikke det er maskinen. Du kunne ikke beskrevet algoritmen litt mer? EDIT: Har ikke sett de tidligere versjonene. Endret 9. april 2004 av anderlin Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg føler at boblegeneratorer er kilden til et godt liv. De gir meg den gleden jeg trenger for å takle hverdagen. I tillegg til derivasjon, selvfølgelig? Jeg kan være enig i at amplituden trenger en liten justering. Enkelte bobler svinger så mye at det ser ganske urealistisk ut. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) I tillegg til derivasjon, selvfølgelig? AH! Jeg visste det! OK, du går tydeligvis i MX-klassen min... *Sende PM for å høre hvem det er* Endret 9. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Takk for flott kritikk Anderlin! Jeg synes det er for mye tilfeldighet i amplituden og stigningshastigheten for at det gir inntrykk av å være bobler i vann. *Se lenge på animasjonen* hmm..det er sant, jeg skal forandre på det. Hva med å la begge deler være direkte proporsjonal med størrelsen? Og så bare en anelse tilfeldighet i tillegg? Farten er faktisk proporsjonal med størrelsen, mulig det ikke synes fordi det gikk hakkete hos deg. De små boblene skal liksom være lenger bak enn de store. Så jeg tror ikke at det er mer realistisk å la de ha annerledes amplitude enn de andre. Men jeg skal eksperimentere litt. Og hva med mange veldig små og svake bobler, for å øke dybdefølelsen? Skal se hva jeg får til uten at det går utover ytelsen. Nå synes jeg det ser mere ut som såpebobler i vind. Jeg får også ujevn hastighet, men tror ikke det er maskinen. Du kunne ikke beskrevet algoritmen litt mer? Etter å ha testet litt, tror jeg maskiner med mindre enn rundt 700 MB minne sliter litt. Det er jo veldig høyt krav, så jeg skal se over koden og grafikken. Det er ikke lett å beskrive algoritmen...den går over flere keyframes i to .swf-filer. Men det kan hende jeg tar meg tid til å forklare den, det kan jo være en fin guide for nybegynnere. Igjen takk for kritikken. Skal mekke litt på koden, sier ifra på tråden når den nye versjonen er ferdig. Endret 9. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg får også ujevn hastighet, men tror ikke det er maskinen. Du kunne ikke beskrevet algoritmen litt mer? Etter å ha testet litt, tror jeg maskiner med mindre enn rundt 700 MB minne sliter litt. Det er jo veldig høyt krav, så jeg skal se over koden og grafikken. Trur ikke det er minne. Jeg har prøvde på en maskin med 128mb, 256mb og 512mb minne og det gikk bra alle gangene Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg gjorde vinduet mindre, og da forsvant hakkingen. Det er vel kanskje en kombinasjon av oppløsning og minne. Selv har jeg 512. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Husk at alt er mindre lenger bak; størrelse, fart og amplitude. Boblene går ujevnt, men det er ikke noe blafring i bildet e.l., så jeg syns egentlig det er rart om det er maskinvare-krav som er problemet. Eller så kan det hende at Flash tar seg av sånt... Jeg er egentlig ingen web-person, så jeg vet ikke Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Da har jeg ordnet slik at boblene bak er mer gjennomsiktige, og har mindre amplitude. Myubi og andre har jo rett; lenger bak er jo ALT mindre. Det hakker ikke hos meg (spec i profil). Si i fra om det hakker hos dere. Endret 9. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 se der ja! bedre enn i begynnelsen nå ja! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Nå var den dødsbra! (ingen hakking her) Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Nok en gang; bedre! "Bubbles - By Holger" ser f.eks. mye mer profft ut enn den teksten du begynte med. De mindre boblene ser også mer realistiske ut. Når to bobler møtes, syns jeg derimot det er noe som skurrer litt. Jeg har et par forslag til å forbedre det. Vet ikke om det blir noe bedre, men det kan kanskje være verdt et forsøk..: - Når bobler med forskjellig størrelse møtes, bør kanskje den minste bli litt mer gjennomsiktig, for å understreke at den store er nærmere "kameraet" - Når bobler med lik størrelse møtes hadde det vært stilig om de smeltet sammen, og ble til enten en "dobbeltboble" eller til en større boble. (Grunnen til at vi bare vil at de med lik størrelse skal smelte sammen er at de andre ville hatt forskjellige z-koordinater, om det virkelig hadde vært 3D.) Hvis du implementerer det får du øvd deg på litt kollisjonstesting, pluss at du må tyne koden litt ekstra for å få den rask nok Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Fryktelig unaturlig at det er større tetthet av bobler FORAN "kameraet", enn bak. Det bør jo tross alt se ut som det er jevn fordelt i "rommet", om du prøver å skape en 3D-effekt. Mer bobler bak! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Enig med HalTan, det ser litt unaturlig ut med så mange framme, og nesten ingen bak. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 (endret) - Når bobler med forskjellig størrelse møtes, bør kanskje den minste bli litt mer gjennomsiktig, for å understreke at den store er nærmere "kameraet" Kan fikses, men spørs hvor smooth animasjonen vil gå på non-supercomputers. Det innebærer at for hver eneste frame, så må koden sjekke om en boble er over en annen, og om boblen er større enn den bak, så må den minste gjøres mer gjennomsiktig. - Når bobler med lik størrelse møtes hadde det vært stilig om de smeltet sammen, og ble til enten en "dobbeltboble" eller til en større boble. Myyyyyyye arbeid, myyyye kode! (Men det hadde vært UTROLIG tøft, kanskje jeg mekker det til en enklere versjon en gang) (Grunnen til at vi bare vil at de med lik størrelse skal smelte sammen er at de andre ville hatt forskjellige z-koordinater, om det virkelig hadde vært 3D.) Bra du har skjønt 2D->3D konverteringen. Fryktelig unaturlig at det er større tetthet av bobler FORAN "kameraet", enn bak. Det bør jo tross alt se ut som det er jevn fordelt i "rommet", om du prøver å skape en 3D-effekt. Det er like mange bobler foran som bak, men boblene foran er større, og derfor er det mer boble mer areal. Jeg er enig at dette blir feil, og skal prøve å mekke koden til at boblene oppstår oftere bak enn foran. Endret 10. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Gi oss to slidere: En som regulerer faktoren for hastighet, og en som regulerer faktoren for antall... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Gikk fort, pluss at alltid var den siste boblen som kom opp nærmest kameraet. Om du skjønner... Når en boble passerer en annen, er alltid den som kom sist opp nærmest. Det gir meg en følelse av at boblene burde komme nærmere og nærmere, men det gjorde de ikke. De ble ihvertfall ikke større. Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Stilig sak Men noe skurrer jo; enkelte av boblene "sprekker" (forsvinner) før de kommer helt opp. Ingen hakking ellers, men så er vel *skryte* maskinen min av de bedre Gi oss to slidere: En som regulerer faktoren for hastighet, og en som regulerer faktoren for antall... Det hadde vært digg EDIT: Du hadde ikke giddet å lage en litt større versjon? Digget den! EDIT2: Tok en titt på denne i fullskjerm, og da var det tendenser til hakking... Endret 10. april 2004 av PT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå