HolgerL Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) VENNLIGST LES DETTE FØRST: Jeg har laget en boblegenerator i Flash MX 2004. Generatoren beveger gjennomsiktige bobler i cosinusbølger oppover skjermen. Boblene har tilfeldig amplitude, frekvens og størrelse innen et angitt område. Farten avgjøres av størrelsen. Små bobler går sakte (de er i lengre bak), og store bobler går fortere (de er rett foran "kamera"). Boblene i bakgrunnen har også mindre amplitude, og er mer blåe enn de andre (de er mer vann foran de). For å si det enklere; boblene beveger seg helt tilfeldig basert på en kode jeg har laget, og det skal se ut som noen bobler er lenger bak enn de andre. Jeg takker for all kritikk, selv om den ikke er for konstruktiv. Er det noe som faller deg inn, si for all del ifra! Jeg er i første omgang ute etter kritikk på selve generatoren, ting som bakgrunn, tekst o.l. er midlertidige. ---< Bubbles - By Holger >--- Endret 12. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 flere bobler med litt mer 3d-følelse =D eventuelt en del større bobler, som forstørrer teksten når de passerer. Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 som fjartan sa... de går også litt fort.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Bytt fargene på det utenom boblene (det svarte og mørkeblå). Og bytt fint, evt dropp teksten.. Ellers stilig.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Synes det går for fort - hadde sikkert vært bra med bobler i litt ulike størrelser og. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Litt større bobler..la de gå saktere..og den teksten er veldig unødvendig.. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Kunne prøve å få dem seende ut som skikkelige bobler, helt gjennomsiktige med litt rainbow såpe farge på og litt mer 3d look, eller du kan gjøre dem litt mer hvite, Synke farten som sagt og variere størrelse som sakt og annen bakgrund som sagt så hadde det blitt max! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Takk for tilbakemeldingene, jeg var på en måte litt mer ute etter kritikk på selve generatoren. Hvordan den fungerer, og hva som bør endres. Ting som farger, tekst og lignende er bare for å gjøre testanimasjonen finere. Direkte svar på punktene mine (øverste innlegg), er også ønskelig. Men tusen takk for tilbakemeldinger uansett. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 lag dei større, og la dei gå saktare iallefall.. Prøv å få til litt bedre 3d-feeling også Ellers kult! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Da har jeg laget en mer 3D-følelse over hele animasjonen. Det gjorde jeg ved å lage en mer "ekte" boble, og ved skape perspektiv ved hjelp av boblenes fart og størrelse. Kom igjen gjerne med kritikk. Endret 9. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har du mulighet for å få gjøre selve teksten litt mer "aquaish" og sterkere, og la noen av boblene gå bak teksten også? Jeg likte den mye bedre etter 3D-upgraden. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Bytt ut fargene på "bakgrunnene".. Og gjør teksten liten og putt den i et hjørne, eller dropp den helt.. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Som sagt, teksten er bare for å skrive hvem som har laget den. Jeg skal ikke bruke den egentlig, men jeg tar det til betrakning. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det går fremdeles irriterende fort... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 *Peke på bobler* Se på bobler! *Peke på tekst* Drit i tekst! Åssen farge tenkte du Marvil? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Det går fremdeles irriterende fort... Jeg har tenkt igjennom det, og bobler går faktisk fort. bare tenk på boblene i colaglasset, hvis du ser inn på siden av glasset, raser de forbi. Jeg vil ha det mest mulig realistisk... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 De har ikke jevn fart oppover. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 La dei gå masse saktare, og legg inn en mulighet for å skifte bakgrunnsfarge/motiv - slik at vi ser åssn bølgene blir på forskjellig underlag Ellers hadde det vert _stilig_ om du klarte å på en måte at bakgrunnen blir vrengt "inni" boblene Bedre etter 3d-upgraden jah! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg likte det også mye bedre etter 3D-oppdateringen. Jeg vet du ikke har spurt etter det, men hvis du hadde lagt til litt tang / sjøgress i bunnen (som bølger fram og tilbake i SuperMario-stil) og en fisk eller to, kunne det blir ganske kult, tror jeg Blir du varm inni deg når du lager boblegenerator også? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Blir du varm inni deg når du lager boblegenerator også? Jeg føler at boblegeneratorer er kilden til et godt liv. De gir meg den gleden jeg trenger for å takle hverdagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå