Even. Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 jeg har tenkt å kjøpe ny mobil i begynnelsen av juli. Jeg har sett på mange forskjellige og har funnet to favoritter, nokia 6230 og Sony ericcson t630 og lurer på hvilken jeg skal velge. Hvis noen har forslag til andre mobiler er jeg også åpen for det men de må koste under 3000,- med djuice abonement. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 jeg er veldig fornøyd med 6230! Den er raskere enn T630 i menyer og bildeframvisning etc, men har kjedeligere menyer. Men 6230 har MASSE mer minne; 40MB, med mulighet for mye mer. T630 har vel ikke mer enn T610 har, og det er litt lite noen ganger. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Kan si noe kort først: 6230 har mulighet for minnekort det følger med et 32 mb kort og har radio og mp3 spiller. t630 derimot har 2 mb med minne (6230 har 11 mb + minnekort til over 256 mb), og ikke mulighet for verken minnekort, radio eller mp3 spiller... 6230 har en litt små liten skjerm (Nokias "standard" 128x128 pixlers skjerm) imens t630 har en noe større skjerm på 128 x 160 pixels... Begge har ellers: kamera, blåtann, triband, 65k skjerm, GPRS, sms, ems, mms, polyfoniske ringetoner ++ Ellers er telefonene relativt like. T630 koster rundt 3000 kr uten abbenomang, vet ikke hvor 6230 ligger med djuice, men uten abb. koster den rundt 4000 kr... Vil gjerne ha litt mere presisert hva du trenger, blir enklere for meg og andre å svare på hva som er best for deg... Rams gjerne opp hva du trenger, og om lommeboken veier mere enn noe annet og om du ønsker mp3 (idette tilfellet er det viktig siden dette er hovedforskjellen imellom 6230 og t630..) *avventer svar* Endret 8. april 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 (endret) det jeg trenger: *mms *GPRS *polytoner *sms *bluetooth *kamera *wap *java *sånn kontaktbok som samsung der navnene er listet nedover og når du trykker på de kommer hjemmetlf, mobil, email osv. * 65 000 fargers fargeskjerm *brukervennlig *antennefri (har hatt samsung og er veldig lei av antenner for en stund... ) +++ alle vanlige funksjoner (klokke osv.) Det som kan være greit å ha: mp3 spiller minnekort lesing ___________________________________ 6230 koster 2998,- med djuice t630 koster 1600 og noe Endret 8. april 2004 av gatebiler.tk Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Hvis lommeboka ikke er i veien så er nok valget enkelt, 6230. Utifra de ønskene/behovene/tingene du trenger så er nok 6230 det beste valget. Den har så godt som alt det du spør etter. (Synes å huske at også 6230 har sånn kontaktbok som du spør etter, men skal skjekke så snart jeg får muligheten for å være 100% sikker..) Nokia telefonene er nesten alltid brukervennelige, og har gode menyer. De grunneleggende funksjonene bruker også å være gode og grundig gjennomført (på proffmodellene iallefall). Tror at du kanskje lurer på hvor/hvordan minnekortet er. Her har du et godt bilde: For å utdype litt så ligger minnekortet til venstre for simkortet, under batteriet. edit: skrev høyre istedenfor venstre Endret 8. april 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 jeg liker også nokia`n best ser at det er samme minnekort system som n-gage. men jeg har hørt at det skal være en del problem og bugs med 6230 er det bare noen som har vært uheldige eller er alle 6230`er slik? og er skjermen så liten som mage sier? er vel samme som 3510i og 6610? Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Hvis du ser på itavisen ser du at de har rangert T630 som bedre. T630 fikk 5 og 6230 fikk 4. 6230 har like stor skjerm som 3200 og den er ALTFOR liten bildene blir dårlig med en så liten og dårlig skjerm Sonyericsson har også et MYE bedre menysystem med mulighet for å velge et tema som passer deg Endret 8. april 2004 av siggetheman Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Skjermen er grei, men liten.. Skulle man ha laget en større skjerm så ville også mobilen ha blitt større. Faktisk tror jeg at nokia valgte rett når de valgte å sette i den skjermen de gjorde. For ellers skulle den nok blitt for lik 6600 Er foresten ikke samme skjermen som i 3200 (som igjen har samme skjerm som i 7250i) 3200 har en CSTN, 4096 colors skjerm imens 6230 har en 65 000 aktiv TFT skjerm.. Mao. er 6230 skjermen skarpere, og fargegjengivelsen burde være bedre. ser at det er samme minnekort system som n-gage. Ja, 6230 har minnekortet plasert på samme måte som i n-gage,3300, 6600 og andre nokia- minnekort-telefoner Sonyericsson har også et MYE bedre menysystem med mulighet for å velge et tema som passer deg mye bedre? Hvis du legger hovedvekten i muligheten for skins så er det nok ikke noe å hoppe i taket for....... Ville anbefale deg å kikke litt her........ Her har du en god del bilder av 6230. Merk: Bildene av skjermen er tatt med et vanlig kamera som er plassert oppå skjermen, dermed blir ikke fargene og kvaliteten helt den samme. På 6230 har du 2 typer menyer, vanlige "rulle" menyer og de mere normale pr.dagsdato; nemlig "ikonbaserte menyer"... (Merk: Bildene av skjermen er tatt med et vanlig kamera som er plassert oppå skjermen, dermed blir ikke fargene og kvaliteten helt den samme. ) (Merk: Bildene av skjermen er tatt med et vanlig kamera som er plassert oppå skjermen, dermed blir ikke fargene og kvaliteten helt den samme. ) Legger helt tilslutt til et ITavisen bilde... ' edit: la til noen bilder og link og litt xtra tekst Endret 8. april 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 tror jeg går for nokian tror jeg reiser til elkjøp eller spaceworld og prøver begge litt på lørdag Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 er det noen som vet hvor den hvite utgaven av 6230 selges? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Du burde i bunn og grunn får hvit 6230 hos de samme forhandlerne som alle andre farger. Alle forhandlerne som har 6230 kan garantert skaffe hvit... Spør på spaceworld på lørdag og de vil nok skaffe deg en hvit, hvis de ikke har det inne. ps. Ifølge meg så er 6230 mye penere i den brun/svarte fargen enn i hvit, in-real. Hvit er penere på bilder enn den er i virkeligheten... Men smaken er delt som baken da Edit: Mitt 3000 inlegg, dette må feires! Boller og brus! Endret 8. april 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 har nokia`n sånn 3g eller? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) har nokia`n sånn 3g eller? Nei, 6230 er ikke en UMTS telefon (eller ofte omtalt som 3g, 3 generasjons mobiltelefonisystem ) Lurer du på hva 3g er så kan du se her Redline_: Takker.... Er foresten helt enig, fortjener nesten en fortjenestemedalje eller no Endret 8. april 2004 av Remerser Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 6230 er vel bedre på de områdene som mp3 og minnekort Gratulerer så mye Remerser Det må jeg si, virkelig en innsats du har gjort Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 er e700 en bra mobil eller? har hatt samsung s-100 før, men den manglet en del praktiske ting (mms, stoppeklokke, profilinnstillinger osv.) mangler e700 også dette? Lenke til kommentar
ghettotrygve Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har hatt N6230 noen dager.. feilene jeg har funnet til nå: 1) Ringegrupper fungerer ikke før du har gjenopprettet fabrikkoppsettet 2) Plassering av MP3 -filer kan by på litt problemer.. Det er ikke alltid musikk-avspilleren finner de (Du kan imidlertid spille de av på andre måter) 3) Dersom du laster ned/overfører en ufulstendig fil, og prøver å spille den av - slår telefonen seg av. 4) Den sliter også litt (slår seg av) hvis du trykker for mye på tastene når du ser på/blar gjennom video-klipp. Hvis du ikke trykker stopp, før du går til neste klipp.. Ellers er jeg meget fornøyd med telefonen - det eneste jeg synes er minus, er den kjedelige menyen - men har det noe å si? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det er noe feil i FW, men disse feilene blir nok fikset så snart nokia finner ut av dem... Jeg vil ikke anbefal e700, dyr og dårlig.. Eneste som imine øyne er positivt er skjermen og kameraet..... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) oki takkk for all hjelpen det blir enten nokia 7230 elller sony ericsson k700 når den kommer. noen som vet når k700 kommer Endret 9. april 2004 av gatebiler.tk Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hadde du søkt litt hadde du funnet ut ca når k700 kommer. Er vel ikke mange som vet akkurat dato og klokkeslett, men etter hva jeg har hørt så kommer den alt fra juni til september. Juli - August kanskje Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg