Gå til innhold

Kan noen fortelle meg litt om Black & White?

Anbefalte innlegg

Så igjennom noen omtaler nå nettop, spiller er jo billig og har lyst til å ha noe å spille på så jeg vurderte å bestille det.

Har aldri prøvd det før så kanskje noen her kunne fortelle meg litt om hva spillet går ut på, hva man skal gjøre osv..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har spilt det mange ganger, men aldri komt så langt at eg klarte siste øya. På det brettet der du starter høgt oppe med lite tre og greier og det er ein fyr du kan kaste overalt uten at han dør, der får eg alltid problemer og får de andre byene ved å ødelegge med lyn, flamme og stein. Går alltid tom for tre og da blir det berre tull, noken som har tips?

Lenke til kommentar
Men hva går spillet hovedsakelig ut på ?

Det er ikke fort gjort å forklare...det er et meget spesiellt spill. Se heller på diverse omtaler, der står det nok bedre enn noen på forumet gidder å forklare. Men det må sies at det er et URTROLIG bra og banebrytende spill. Man har ENORM frihet i spillet, og kan bokstavelig talt leke gud. Det er virkelig å anbefale!

Lenke til kommentar

2 ord - Play God

Du skal være gud, men det er flere som vil vær den mektige gud.

Du skal prøve å bli den enverdige herskeren over alle folk.

Vanskelig? Ja, men du får hjelp av kjæledyret ditt. Men det kan du gjøre masse sykt shit. Du får også hjelp av "tilhengerne" dine. I begynnelsen er det en del oppdrag. Senere i spillet spiller du mer fritt, og oppdager ting på egen hånd.

Black & White har egentlig et genialt konsept.

Synd at det ikke ble så bra som alle ville. Men snart kommer 2'ern. :D

Endret av Zuluzion
Lenke til kommentar

Jeg endte iallfall opp med å pælme masse trær og steiner for å imponere andre byer. Dette var ikke fullt-så-gøy... Det blir fort et veldig linjært gameplay da man må "rushe" for å ta over andre byer (tenker da på den siste øya). Det er synd at noe sånt skal ødelegge et spill som ellers har et stort potensiale til å være et veldig, veldig bra spill.

Lenke til kommentar

Black & White, kanskje det mest utskjelte spillet på de uavhengige, seriøse spillsitene gjennom alle tider. Og det fortjente det.

Black & White ble hypet noe helt hinsides og viste seg å være søppel.

Peter Molineux's magiske AI var bare tullball og det var overhodet ingen sammenheng mellom spillerens logiske oppfatning av spillmekanikken og det som faktisk skjedde i spillet.

Spillet var veldig pent og hadde masse atmosfære men gameplayet hang overhodet ikke på greip. Og som vi alle vet, gameplay is king.

Hvis din oppfatning av a ha det morro går ut på å oberservere en spillverden du overhodet ikke kan manipulere på noen meningsfull måte og synes det er nok at Kua er søt, så kan du sikkert ha det kult med Black & White.

Personlig ble jeg imponert når jeg startet spillet men det tok meg ikke mer enn et par timer å bli grenseløst irritert over at det tilsynelatende var umulig å gjøre noe riktig.

Jeg gjorde litt dybde research på Peter Molineux og spillets kode og fant ut at mannen er en bløffmaker og at featurene i Black & White bare er juks.

Så kom jeg på at jeg hadde hatt nesten den eksakt samme opplevelsen med Dungeon Keeper og kan bare konkludere med at jeg aldri kommer til å ofre så mye som et skråblikk på noen av hans "fantastiske" Fremtidige prosjekter.

Peter Monlineux's spill er som den gamle teksbaserte psykiater greia, morsom helt til du skjønner at alle svarene programmet gir på alt du skriver er helt random. Forskjellen er bare at Molineux forlangte å bli tatt alvorlig.

Endret av Quale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...