Gå til innhold

512MB MMC til N6230

Anbefalte innlegg

Har leita vidt og bredt etter noen som har 512MB MMC-kort som jeg skal ha i min 6230. Alle norske webshoper aner ikke når de får inn dette, men jeg fant en dansk side som selger det!

Jeg la inn en bestilling i sta, og betalte med visa. Sendte de en mail om at de måtte være klar over at varen skulle til Norge, og spurte samtidig når de ville sende varen. Fikk svar 10 minutter senere at den vil bli sendt i morgen :D

Butikken heter Easyshopping.dk, og minnet er av typen "Memory Corp". Prisen for 512MB ligger på 1299DK, som ikke er så ille!

Men er det noen som har peil på hvordan det blir med fortolling osv? Er det slik at jeg må betale noen prosent i toll, får igjen dansk mva og må betale norsk mva? Og posten gjør det for deg, mot et lite gebyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varer opptil 200,- er moms og tollfrie. Fra 200,- til 1000,- ordner Posten fortollingen for deg (mot et gebyr). Over 1000,- er det vel Tollvesenet som fortoller varen. Da påløper 24% moms, pluss evt. toll. Den danske momsen må vel nettbutikken trekke fra i prisen.

Lenke til kommentar

Varer under 200 kr er mva-fritt. 200-kroners grensa regnes varens verdi uten frakt. Varer fra 200 kr og oppover må det betales mva og toll for. Mva regnes på varens verdi + frakt. Toll utfra denne summen igjen. Blir det sendt med posten kan du ordne papirarbeidet selv eller la posten ordne det for det (noen tiere ekstra), så lenge summen er under 1000,-. Blir det sendt med en annen speditør gjør de det for deg og du får som regel regning på det.

Endret av Mabel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...