Gå til innhold

Tror jeg har fått virus

Anbefalte innlegg

Livet er herlig, første dag på tg uten nett, fikk nett på morgenen i dag.. *jippi* det første som møtte meg var virus, jeg fikk fjernet det ved hjelp av housecall og na2k3, men tydeligvis ikke alt(?)

Har nå fått akkurat de samme symptonene som med blaster, f.eks. at maskinen skrur seg av etter 60 sekunder pga RPC.. og svchost errors, og jeg får ikke sett ikonene som ligger i C:\program files! Jeg har prøvd å scanne med fullt oppdatert na2k3, og scannet pc'en med Fixblast.exe uten noen funn.

Noen som har en ide til hva jeg kan gjøre for å fikse dette? *desp*! :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe kanskje litt dumt å si dette, men det er jo endel pc folk på TG ikke sant? du kan jo kanskje få litt hjelp hos de. neida, slutt på spydighetene. har du med deg Windows CD eller noe. kjører du XP? hvis ja så kan du ta systemgjenoppretting i XP. det gjør du på denne måten:

Start->Programmer->Tilbehør->Systemverktøy->systemgjenoppretting. så velger du den dagen du vil gjenopprette til. kanskje du får fjerna det da.

Lenke til kommentar

Hei, last ned blaster fix fra f.eks symatec.com eller microsoft sin side, kjør så alle oppdateringene på windows update, burde tette igjen hullet det, legg gjerne inn en firewall også, og sjekk at den stenger alle porter du ikke trenger. Sygate er en brukbar firewall.

Lenke til kommentar

Har du fått blast så kan du ikke bare stille tilbake systemet, siden viruset legger filer i katalogene som systeme gjenopprettes fra. Derfor må du skru av Systemgjenoppretning. så starter du maskinen i sikkermodus, og fjerner viruset derfra. voila . virus fri pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...