Haraldson Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Sitter her nå og lager meg en ny side (mye dødtid i påsken...) Jeg har lagd et par sider før, og gadd ikke lage alt fra scratch, så CSS-fila ble kopiert, for så å forandre farger osv. Problemet er nå at scrollbar-kodene i CSS-fila ikke ser ut til å virke inn på html-fila. (Bruker ekstern CSS.) Dette er merkelig, for på den forrige sida jeg lagde, funker denne CSS-fila perfekt, og jeg har ikke forandra på rekkefølgen av kodinga, bare farger og skriftstørrelse. Her er CSS-fila. Det er mulig den ikke validerer, men den funka som sagt på min forrige side... body { font-family: Verdana; font-size: 10pt; SCROLLBAR-FACE-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #005104; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #409000; SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #005104; SCROLLBAR-BASE-COLOR: #409000 } A:link { font-family: Verdana, sans-serif; font-size:; font-weight: none; color : #56C200; text-decoration: none; } A:Visited { font-family: Verdana, sans-serif; font-size :; font-weight : none; color: #204700; text-decoration: none; } A:Hover { font-family: Verdana, sans-serif; font-size :; font-weight :; color: #409000; text-decoration: none; } Noen som kan fortelle meg hva feilen er?? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Problemet er nå at scrollbar-kodene i CSS-fila ikke ser ut til å virke inn på html-fila. (Bruker ekstern CSS.) Dette er merkelig, for på den forrige sida jeg lagde, funker denne CSS-fila perfekt, og jeg har ikke forandra på rekkefølgen av kodinga, bare farger og skriftstørrelse. Kan du fortelle hvordan du skriver <link rel="stylesheet"............ /> i HTML-filen? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stil.css"> (etter det jeg husker) Glemte også å nevne at det funker med tekst og tekststørrelse, det er altså bare scrollbar som ikke funker. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 ...og du "tester" selvsagt i IE? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Stemmer det, men det gjorde jeg altså også med den andre sida, når allting funka! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Gjør slik: body { font-family: Verdana; font-size: 10pt; } html { SCROLLBAR-FACE-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #005104; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #409000; SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #CDCF41; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #005104; SCROLLBAR-BASE-COLOR: #409000 } EDIT: Les denne med det samme. Endret 8. april 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Takker! Funka det... Men som den lærevillige påskekyllingen jeg er, har jeg også lyst til å vite hvorfor ikke den første koden funker nå også? Edit: EDIT: Les denne med det samme. Seriøst? Det er jo over 300 innlegg jo! Endret 8. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Takker! Funka det... Men som den lærevillige påskekyllingen jeg er, har jeg også lyst til å vite hvorfor ikke den første koden funker nå også? Edit: EDIT: Les denne med det samme. Seriøst? Det er jo over 300 innlegg jo! dust.... Hint: Les det innlegget som kommer midt på skjermen når du trykker på lenken Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 "Dust kan du værra sjæl!" Uansett, det står ikke noe særlig opplysende angående koding der, bare angående design. Dette trengte jeg altså ikke, men takk allikevel. (Det gjelder en Iframe, som liksom skal stå i stil med "omgivelsene", og om han karen liker det eller ikke, bryr jeg meg ikke særlig om, ettersom jeg sysler med denne siden primært for å finne på et kult design...) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 jah, men 'denne karen' representerer en god del av verdens webdesignere, og det er kjipt med et design som ikke fungerer for ALLE... ikke se p ådette som strengt, men som et godt råd... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Er fullt klar over funksjonalitet osv. og at dette er veldig forskjellig fra browser til browser. Skulle jeg lage en side som funker for ALLE, hadde jeg jo for eksempel droppa Iframes... Som sagt, sida skal ikke legges ut, og jeg tenker mest på designet. Men ellers takk! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Er fullt klar over funksjonalitet osv. og at dette er veldig forskjellig fra browser til browser. Skulle jeg lage en side som funker for ALLE, hadde jeg jo for eksempel droppa Iframes... Som sagt, sida skal ikke legges ut, og jeg tenker mest på designet. Men ellers takk! Joda, legg ut sida og start en tråd om det her i WDS - /me vil sjå Så kan vi evt. gi deg kritikk, og du kan lære deg nye ting Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Tror ikke det. Har lite med serverplass for tida, og har ikke lyst til å registrere mer plass. Den er ikke altfor ulik den jeg har nå, men den er ikke rosa da Leeeenge sida jeg har oppdatert sida mi nå... Det er jo det kjipeste med websider! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Leeeenge sida jeg har oppdatert sida mi nå... Det er jo det kjipeste med websider! Agreed. Da er det kjekkere å lage nytt design, mot det å skrive inn en nyhet elns. Verste jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå