Gå til innhold

Overgang fra bilradiator til 3/8" slanger?

Anbefalte innlegg

Hei

Blir muligens å lage hjemmelaga vannkjøling snart (ble også veldig inspirert av Diablito), så i dag var jeg å plukka ut en radiator av en gammel bil.

Men jeg trenger overganger fra bilradiatoren til vanlige slanger!

Hullene på radiatoren er 34mm i diameter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt forslag er å kjøpe nipler med så stor gjene dimensjone som mulig og feste de til hullene på radiatoren med stål-epoxy. Men det blir jo mye å fylle ut. Er det bare nipelfestene på radiatoren som er så store? Resten av rørene kan vel ikke ha den dimensjonen. I så fall kan man jo vurdere om det kan lønne seg å kappe av noe akkurat ved festene der.

Lenke til kommentar

hei.. har hatt samme problem so deg.. fiksa det på ein fæl måte men kan gjeres betre. du ser resultatet på www.ghost7.tk . dei plast delene kjøpte eg på biltema og det andre er skru på nipler frå høgtrykk avdelingen på biltema(e berre å skru på so F og so tette med silikon eller lign) funker i alle fall... lukke te

Lenke til kommentar
Hei

Blir muligens å lage hjemmelaga vannkjøling snart (ble også veldig inspirert av Diablito), så i dag var jeg å plukka ut en radiator av en gammel bil.

Men jeg trenger overganger fra bilradiatoren til vanlige slanger!

Hullene på radiatoren er 34mm i diameter.

Gjør som meg.. mekka hjemmelaga nipler.... men går maskin å mekk - makin fag. så vi har jo utstyr å t å lag d meste

Lenke til kommentar

JEG tok og kjøpte kobberoverganger på clas ohlson fra 15 til 12mm rørskjøter. Funker ideelt til nipler. Så brukte jeg varmluftspistol og loddebolt og loddet løs de niplene som satt der fra før av og loddet på de nye. Excellent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...