alex100 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Halla comrades! Jeg driver og eksprimenter litt, og har brukt salt peter i gjødsel form (små kuler) til nå. Da måtte jeg male de opp, og det er et slit av de skjeldne. Så er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt salt peter i pulverform? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Slå til mot TG? Hehe... Nei Er ikke der, men skulle ønske jeg var der.. Men kan noen svare på spørsmålet mitt? Endret 8. april 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Lage røykbombe? Det gjorde jeg for en stund siden med Salpeter... den rocka. Uansett, på apoteket har de det Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg vet ikke hvor du kan få kjøpt en salt peter nei, men salpeter kan du vel høre litt rundt med evt. naturfagslærere hvor det er mulig å skaffe? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 når jeg spurte lærern min hvor jeg kunne kjøpe det, så han på meg sa det er best du ikke vet det Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) *slettet* leste ikke skikkelig Endret 8. april 2004 av aklla Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Lage røykbombe? Det gjorde jeg for en stund siden med Salpeter... den rocka. Uansett, på apoteket har de det Jeps. Prøvde meg i dag, men fikk ikke det til. Den ville ikke brenne noe, og når jeg først fikk brent den (ved hjelp av brennveske og en gammel t-shorte), så kom det ikke mye røyk fra den. Det jeg brukte var salpeter, men det var i små korn-format, så jeg måtte male det opp. 30 gram salpeter, smeltet sammen med 20 gram med sukker til en brun blanding. Men som sagt; det funket ikke særlig bra. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Question: Hvorfor har jeg skrevet "salt peter" helt til nå? Svar: Fordi det heter det på engelsk, og regnet med at det var det på norsk også Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeps. Prøvde meg i dag, men fikk ikke det til. Den ville ikke brenne noe, og når jeg først fikk brent den (ved hjelp av brennveske og en gammel t-shorte), så kom det ikke mye røyk fra den. Det jeg brukte var salpeter, men det var i små korn-format, så jeg måtte male det opp. 30 gram salpeter, smeltet sammen med 20 gram med sukker til en brun blanding. Men som sagt; det funket ikke særlig bra. Når jeg tenker meg om funket ikke den mixen vi lagde heller noe spesielt bra, hadde forestillt meg det bedre. Fant du oppskriften i the Anarchy's cookbook? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Når jeg tenker meg om funket ikke den mixen vi lagde heller noe spesielt bra, hadde forestillt meg det bedre. Fant du oppskriften i the Anarchy's cookbook? Delvis. Men fant en bedre en her: http://www.unitednuclear.com/smoke.htm Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Men de har alså salpeter på apoteke i pulver format? Noen som har peiling på hvor mange gram de er på, og hva de koster sånn ca.? Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Hva slaks stoff er dette? Potassium Nitrate ? Ahh, "saltpeter"... Innom Butikken på Lørdag! En liten ting, går det ann å skaffe saltpeter på en annen måte en å kjøpe det? Endret 8. april 2004 av Vigji^ Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Ja... Spør Peter over gata om han har Salt... 1 Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hva slaks stoff er dette? Potassium Nitrate ? Ahh, "saltpeter"... Innom Butikken på Lørdag! En liten ting, går det ann å skaffe saltpeter på en annen måte en å kjøpe det? Tja...du kan jo forsøke å stjele litt fra naturfags-salen.. Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg skal ta en boks fra nataurfags læreren, vet at han har det inne på lager rommet der Dette blir saker Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det heter ikke saltpeter, det heter salpeter - og er en nitratforbindelse. HNO3 heter f.eks. salpetersyre på norsk, og nitric acid på engelsk. Du får kjøpt det du trenger fra apoteker, evt har Norsk Hydro tilgang på mye rart. bfisk Lenke til kommentar
Izor Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Vis salpeter syre heter nitric acid hva er så dette? Potassium Nitrate Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Vis salpeter syre heter nitric acid hva er så dette? Potassium Nitrate Det samme:) http://www.chemicalland21.com/arokorhi/ind...M%20NITRATE.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg