Skrue Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Når det så gjelder den sotningsfilmen så lurer jeg på om ikke det finns slike som er gradert, altså at de blir gradvis mørkere?Noen som vet? Tror ikke at det finnes. Har en eks-svoger som jobber med solavskjerming, men han hadde ikke hørt om noe slikt. Foreslår at du ringer 3M Norge. De er store på slike ting, og kan sikkert gi deg et greit svar. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) snekkern jeg har et par spørsmål = ) Hvordan lys hadde du bak aluminium viftene dine ? det så utrolig stilig ut. Tok du 5 1/4 rammen fra et eldre kabinett eller kjøpte du denne ? jeg er på utkikk etter 2 stk med plass til 5 enheter, men jeg finner ingen steder dem selger de. Hvilken løsning endte du opp med ang. harddisk festingen ? ble det den med strikken eller den andre ? hvilket stoff hadde du mellom plexien og harddiskene i den andre løsningen din ? håper på svar = ) Foresten et utrolig gjennomført og bra prosjekt.. Endret 21. juni 2004 av Joakim87 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Når det så gjelder den sotningsfilmen så lurer jeg på om ikke det finns slike som er gradert, altså at de blir gradvis mørkere?Noen som vet? Tror ikke at det finnes. Har en eks-svoger som jobber med solavskjerming, men han hadde ikke hørt om noe slikt. Foreslår at du ringer 3M Norge. De er store på slike ting, og kan sikkert gi deg et greit svar. Ok,kom bare til å tenke på det siden jeg vet at for en del år tilbake fikk du kjøpe slike som du limte oppe på frontruta mot solen disse fantes i gradering , der de var mørkest oppe og ble lysere nederst . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) snekkern jeg har et par spørsmål = )Hvordan lys hadde du bak aluminium viftene dine ? det så utrolig stilig ut. Tok du 5 1/4 rammen fra et eldre kabinett eller kjøpte du denne ? jeg er på utkikk etter 2 stk med plass til 5 enheter, men jeg finner ingen steder dem selger de. Hvilken løsning endte du opp med ang. harddisk festingen ? ble det den med strikken eller den andre ? hvilket stoff hadde du mellom plexien og harddiskene i den andre løsningen din ? håper på svar = ) Foresten et utrolig gjennomført og bra prosjekt.. Rammene (5 1/4)kuttet jeg av en fra et annet kabinett faktisk et Lian Li Tror ikke du får kjøpt slike ,men du får sikkert en blikkenslager til å lage de . Lyset jeg bruker i kabinettet er 4 stk blå katoder , kjøpt hos microplex . Det ble nok den siste hd rammen jeg endte opp med, altså denne. Det stoffet jeg la mellom er Neopren,dette annbefales da all vibrasjon/støy fra diskene er borte . Endret 21. juni 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 takker for svar = ) skal snart igang med mitt eget prosjekt.. hmm, du har mange smarte løsninger, greit om jeg "låner" noen ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 takker for svar = ) skal snart igang med mitt eget prosjekt.. hmm, du har mange smarte løsninger, greit om jeg "låner" noen ? Bare lån du så lenge du ikke kommer hit og henter dem fysisk ut av mitt kabinett Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Så var det å lage vindu over LCD displayet , dette lager jeg i Lexan . Først må dette bøyes til og da var det jo kjekt å bruke førsteutgaven av kabinettet til å få den riktige buen , lexan ser ut til å tåle mer varme enn plexi så det nyttet ikke med hårføner her,nei det måtte sterkere lut til . . Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hm... trodde nesten denne worklogen var ferdig jeg, men nei da... Snekker'n gir ikke opp med bare den Ultimate tre pc'n... han skal ha den absolutt råeste noen sinne Gleder meg som en unge igjen, nå som jeg alerede har sett hva du har gjort fra før, så lurer jeg på hvordan dette blir... Skal du "sote" plexien (kom ikke på hva det heter sånn i farta) slik at den matcher resten av kabinett fronten? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Ferdig ? neida ,jeg har noe småting igjen,har bare ikke hatt tid + at jeg venter på sotningsfilm . Men pusker nå litt innimellom og legger ut her ettervert . Lenke til kommentar
Shader Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Sotningsfilm? Hvor bestillte du den da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Fra en lokal sjappe ,får de den ikke denne uka så får jeg bestille fra andre . Tar gjærne imot en link til noen som selger slik . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Så var buen på plass, det ble slik . Så var det tilpassing og maskering . Så er det pussing og lakkering så får vi se om den kan brukes eller det blir søppelbøtta Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Tviler nok på at den går i søpla, du har såppas skillz med slikt! Den blir nok like bra som alt det andre (altså: "UDØDELIG" ) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Så var den lakkert, venter på at den blir sikkelig tørr før jeg fjerner maskeringen Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Håper det blir bra når du får fjernet maskeringen. Ser nå bra ut på bildet, men det er mange som har erget seg når de har tatt av maskering, da lakken kommer med.... Men håper på det beste Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Er enkelt å forhindre det. Er bare å skjære pent rundt maskeringen med en tapetkniv el. lignende.. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Tja, er ikke sikker på kvadratmeterprisen,men ca 3-400 kr for det du trenger til et kabinett . eller 50kr for en hel plate (120x240cm) på neumannbygg tromsø P.S du må huske og spøre etter embalasje platter Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 jepp,får se etter fotballkampen Lenke til kommentar
Shader Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) jepp,får se etter fotballkampen Må nok det jeg også... Endret 22. juni 2004 av Shader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå