Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80


Anbefalte innlegg

Når det så gjelder den sotningsfilmen så lurer jeg på om ikke det finns slike som er gradert, altså at de blir gradvis mørkere?

Noen som vet?

Tror ikke at det finnes. Har en eks-svoger som jobber med solavskjerming, men han hadde ikke hørt om noe slikt.

Foreslår at du ringer 3M Norge. De er store på slike ting, og kan sikkert gi deg et greit svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snekkern jeg har et par spørsmål = )

Hvordan lys hadde du bak aluminium viftene dine ? det så utrolig stilig ut.

Tok du 5 1/4 rammen fra et eldre kabinett eller kjøpte du denne ? jeg er på utkikk etter 2 stk med plass til 5 enheter, men jeg finner ingen steder dem selger de.

Hvilken løsning endte du opp med ang. harddisk festingen ? ble det den med strikken eller den andre ? hvilket stoff hadde du mellom plexien og harddiskene i den andre løsningen din ?

 

håper på svar = )

 

Foresten et utrolig gjennomført og bra prosjekt..

Endret av Joakim87
Lenke til kommentar
Når det så gjelder den sotningsfilmen så lurer jeg på om ikke det finns slike som er gradert, altså at de blir gradvis mørkere?

Noen som vet?

Tror ikke at det finnes. Har en eks-svoger som jobber med solavskjerming, men han hadde ikke hørt om noe slikt.

Foreslår at du ringer 3M Norge. De er store på slike ting, og kan sikkert gi deg et greit svar.

Ok,kom bare til å tenke på det siden jeg vet at for en del år tilbake fikk du kjøpe slike som du limte oppe på frontruta mot solen disse fantes i gradering , der de var mørkest oppe og ble lysere nederst .

Lenke til kommentar
snekkern jeg har et par spørsmål =  )

Hvordan lys hadde du bak aluminium viftene dine ? det så utrolig stilig ut.

Tok du 5 1/4 rammen fra et eldre kabinett eller kjøpte du denne ? jeg er på utkikk etter 2 stk med plass til 5 enheter, men jeg finner ingen steder dem selger de.

Hvilken løsning endte du opp med ang. harddisk festingen ? ble det den med strikken eller den andre ? hvilket stoff hadde du mellom plexien og harddiskene i den andre løsningen din ?

 

håper på svar = )

 

Foresten et utrolig gjennomført og bra prosjekt..

Rammene (5 1/4)kuttet jeg av en fra et annet kabinett faktisk et Lian Li :scared:

Tror ikke du får kjøpt slike ,men du får sikkert en blikkenslager til å lage de .

Lyset jeg bruker i kabinettet er 4 stk blå katoder , kjøpt hos microplex .

Det ble nok den siste hd rammen jeg endte opp med, altså denne.

 

106.jpg

 

Det stoffet jeg la mellom er Neopren,dette annbefales da all vibrasjon/støy fra diskene er borte .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Så var det å lage vindu over LCD displayet , dette lager jeg i Lexan .

Først må dette bøyes til og da var det jo kjekt å bruke førsteutgaven av kabinettet til å få den riktige buen , lexan ser ut til å tåle mer varme enn plexi så det nyttet ikke med hårføner her,nei det måtte sterkere lut til .

 

152.jpg

.

153.jpg

Lenke til kommentar

Hm... trodde nesten denne worklogen var ferdig jeg, men nei da... Snekker'n gir ikke opp med bare den Ultimate tre pc'n... han skal ha den absolutt råeste noen sinne :p

 

Gleder meg som en unge igjen, nå som jeg alerede har sett hva du har gjort fra før, så lurer jeg på hvordan dette blir...

 

Skal du "sote" plexien (kom ikke på hva det heter sånn i farta) slik at den matcher resten av kabinett fronten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...