Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor en kan få tak i sata kabler  som er min 50 cm lange og som har  vinklede kontakter , altså at kontaktene står  i 90 grader . snakker ikke om strømkontaktene her .

Du tenker på problematikken med vannblokk på skjermkortet og sata kontaktene på gigabyte kortet? Jeg bruker en myk og fleksibel sata ledning som er kjøpt på digitalimpuls (kan også kjøpes pp microplex.no) Slik ble det til meg og den kan bøyes mere.

sata.jpg

 

Edit: Snekker`n var kjappere, men likte de vinkla sata kontaktene. må ha slike selv jeg til mine disker pga hvordan diskene er montert i kabinettet, hadde de slike bøyer på strømkontaktene også?

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

Her ser dere hva jeg mener ,siden diskene står stort sett helt i vifta blir det en kraftig knekk på kablene , derfor vil jeg bytte dem til noen med 90 graders vinkel på da vil de ikke stikke lengre ut en de hvite strømkontaktene over (her er diskene dradd frem for å komme til å ta bilde).

 

150.jpg

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor en kan få tak i sata kabler  som er min 50 cm lange og som har  vinklede kontakter , altså at kontaktene står  i 90 grader . snakker ikke om strømkontaktene her .

Du tenker på problematikken med vannblokk på skjermkortet og sata kontaktene på gigabyte kortet? Jeg bruker en myk og fleksibel sata ledning som er kjøpt på digitalimpuls (kan også kjøpes pp microplex.no) Slik ble det til meg og den kan bøyes mere.

sata.jpg

 

Edit: Snekker`n var kjappere, men likte de vinkla sata kontaktene. må ha slike selv jeg til mine disker pga hvordan diskene er montert i kabinettet, hadde de slike bøyer på strømkontaktene også?

Jepp , de finnes i vinklet utgave de og, Psdata har slike

 

L106418.jpg

Lenke til kommentar

Har nå tilpasset Lexan platen som skal være vindu . venter bare på sotningsfilm som skal gjøre den mørkere .

151.jpg

 

Men det store spørsmålet er , skal jeg da ha en sotningsfilm på hele eller bør jeg gjøre den mørkere i nedkant og i front slik at hd rammen og 5,25 ramen ikke synst gjennom vinduet ?

Noen meninger om dette , hva blir penest , innsyn gjennom hele vinduet eller at dele av vinduet blir mørkere?? :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...