Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok. har mistet oversikten i dette prosjektet nå. Gleder meg til samleside når prosjektet er ferdig.

Ja, prøvde å følge med i begynnelsen av prosjektet, men dette har jo bare tatt mer og mer av. Orker ikke lese meg gjennom alle sidene, så samleside er høyt ønsket, dypt savnet!

Vil og ha sånn! :dribble::cry:

Lenke til kommentar
han har sagt han skal det.

oki.. tolka det han skrei litt feil.

Det er ingen vits i å stresse manne da han sikkert har andre ting enn å ordne slike ting på "demand"

egentlig enig.. er man pappa har man litt andre ting å gjøre..

Lenke til kommentar

SAMMENDRAG AV WORKLOG

Prøver her å lage en kort oppsummering av min worklog .

Først vil jeg takke de som har sponset denne , det er :

http://www.netconnection.no

http://www.netshop.no

http://www.komplett.no

Så en stor takk til alle her på forumet for en enorm respons på dette prosjektet , slikt varmer en gammel kropp :D

Så til selve saken.

Tanken var å bygge et kabinett i tre , valget falt da på vannfast kryssfiner i 10 mm tykkelse i bunn og sider og 7 mm til front/topp .

Dimensjonene på kassen ble da:

H ca 57 cm

B ca 25 cm

D ca 60 cm

Vekt ca 7,5 kg .

Bestemte meg så for å lage et kabinett med svakt skrånende front og avrundet topp , for å få det litt utenom det vanlige . Etter litt prøving og feiling bestemte jeg meg for å kun bruke 120 mm vifter , en i front , en bak , og to i toppen som blåser gjennom radiatorn . Her er den endelige kassen .

A15.jpg

.

A16.jpg

Kabinettet er limt og skrudd sammen , topp/front som er laget i et stykke ble først lagt i vann for å klare å bøye dene til .

Vinduet i siden (som forøvrig fungerer som dør) ble skåret ut med stikksag og så brukte jeg en overfres for å frese ned et spor slik at Lexanplaten kommer jevnt med siden .

A22.jpg

Strømforsyningen er plassert nede bak i kabinettet og tar inn luft fra siden og blåser denne ut bak , dermed påvirker ikke denne temp i kabinettet .

A19.jpg

Bakplaten har jeg tatt fra et gammelt kabinett og tilpasset her , hovedkortet har jeg festet på en finerplate som igjen står på klosser festet til kabinettveggen , dette gjør at jeg bak denne har et tomrom på ca 3 cm , her blir det god plass for alle kablene fra strømforsyningen . :)

Neste steg var sparkling og grunning . Her er det viktig å være nøye , all ekstra tid du bruker her får du mangedobbelt igjen senere .

Da så det slik ut.

A23.jpg

Så var det lakkering her prøvde jeg to muligheter . Å la trestrukturen skinne gjennom eller slette sider . Det siste ble valgt .

Under lakkeringen oppstod et problem , nemmelig at jeg ble fri for lakk og fikk ikke tak i mer fra samme produsent , jeg måtte kjøpe en annen type med den følge at disse reagerte med hverandre , resultatet ble at jeg måtte pusse ned kabinettet og starte forfra igjen , så pass på at du har nok lakk eller prøv på noe annet først .

Så var det på`n igjen

16.jpg

.

17.jpg

Så lakkerer vi litt :)

13.jpg

.

14.jpg

Min 7 år gamle sønn synes det er morro å "hjelpe" til så han fikk førsteutgaven å leke seg med

18.jpg

Den skal som kjent tidlig krøkes osv :)

Så var det bryterne sin tur , der brukte jeg originale brytere og laget selve knappen selv . Dette gjorde jeg til start , resett og 2 stk til dvd og brenner.

60.jpg

.

prosjekt761.jpg

Frontene på dvd og brennern ble skiftet ut med hele fronter i aluminium som er lakkert sort .

74.jpg

.

75.jpg

Her er HD rammen laget av plexi og rustfritt stål , den har plass til 4 disker .

68.jpg

Viftestyringen ferdig lakkert .

76.jpg

Rammen til 5 1/4 enhetene lakkert og satt på plass .

81.jpg

Tillpassing av vifter .

28.jpg

.

40.jpg

Verktøy for hulltaking.

A5.jpg

Fresing av rammen for lexanvinduet.

A9.jpg

Strømforsyningen sett utenifra.

107.jpg

Dekslet som skjuler st,forsyningen og vannpumpen.

94.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Wow så fett!! Så mye her jeg ikke hadde sett fra før!

Samleside = Genialt!

Men hvorfor kan det ikke bli standard at alle updates havner på førstesiden i tillegg til der selve updaten kommer i loggen. Så mye enklere og mer oversiktlig da!

Lenke til kommentar

SAMLESIDE DEL 2

Problemet nå med samlesiden er at jeg får ikke lagt til flere bilder da dette ikke tillates flere i en post, jeg må da lage en ny post og fortsette samlesiden der, noe som var veldig dumt.

Får derfor fortsette her med noen bilder.

Her er HD rammen som ble den endelige i kabinettet.

106.jpg

Et oversiktsbilde av systemet (ikke alle kabler er rydet unna men det kommer)

103.jpg

Her med blå neonlys montert.

125.jpg

126.jpg

Her er arbeidet igang med å lage hull til LCD panel.

112.jpg

LCD montert.

115.jpg

Programmert.

128.jpg

Lakkfinnish.

120.jpg

Oversikt, ja det er rotete.

130.jpg

Her får du et inntrykk av størrelsen,det til høyre er et PC 70

110.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...