VeritaMortem Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Heisann. Er ikke noen aktiv bruker her på forumet, men da jeg fant workloggen din bare måtte jeg lese den! Meget bra arbeid! Impressed! Vet at mange ikke liker disse "Bra Arbeid" postene, men jeg måtte bare si det. Stå på! Mvh. Morten. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ok. har mistet oversikten i dette prosjektet nå. Gleder meg til samleside når prosjektet er ferdig. Ja, prøvde å følge med i begynnelsen av prosjektet, men dette har jo bare tatt mer og mer av. Orker ikke lese meg gjennom alle sidene, så samleside er høyt ønsket, dypt savnet! Vil og ha sånn! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg tror det vil ta tid å lese hele workloggen nå.. 80 sider.. snekker'n: kan du starte med en samleside nå så langt som du har kommet i prosjektet.. hadde vært litt lettere... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er ingen vits i å stresse manne da han sikkert har andre ting enn å ordne slike ting på "demand" Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 han har sagt han skal det. oki.. tolka det han skrei litt feil. Det er ingen vits i å stresse manne da han sikkert har andre ting enn å ordne slike ting på "demand" egentlig enig.. er man pappa har man litt andre ting å gjøre.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) SAMMENDRAG AV WORKLOG Prøver her å lage en kort oppsummering av min worklog . Først vil jeg takke de som har sponset denne , det er : http://www.netconnection.no http://www.netshop.no http://www.komplett.no Så en stor takk til alle her på forumet for en enorm respons på dette prosjektet , slikt varmer en gammel kropp Så til selve saken. Tanken var å bygge et kabinett i tre , valget falt da på vannfast kryssfiner i 10 mm tykkelse i bunn og sider og 7 mm til front/topp . Dimensjonene på kassen ble da: H ca 57 cm B ca 25 cm D ca 60 cm Vekt ca 7,5 kg . Bestemte meg så for å lage et kabinett med svakt skrånende front og avrundet topp , for å få det litt utenom det vanlige . Etter litt prøving og feiling bestemte jeg meg for å kun bruke 120 mm vifter , en i front , en bak , og to i toppen som blåser gjennom radiatorn . Her er den endelige kassen . . Kabinettet er limt og skrudd sammen , topp/front som er laget i et stykke ble først lagt i vann for å klare å bøye dene til . Vinduet i siden (som forøvrig fungerer som dør) ble skåret ut med stikksag og så brukte jeg en overfres for å frese ned et spor slik at Lexanplaten kommer jevnt med siden . Strømforsyningen er plassert nede bak i kabinettet og tar inn luft fra siden og blåser denne ut bak , dermed påvirker ikke denne temp i kabinettet . Bakplaten har jeg tatt fra et gammelt kabinett og tilpasset her , hovedkortet har jeg festet på en finerplate som igjen står på klosser festet til kabinettveggen , dette gjør at jeg bak denne har et tomrom på ca 3 cm , her blir det god plass for alle kablene fra strømforsyningen . Neste steg var sparkling og grunning . Her er det viktig å være nøye , all ekstra tid du bruker her får du mangedobbelt igjen senere . Da så det slik ut. Så var det lakkering her prøvde jeg to muligheter . Å la trestrukturen skinne gjennom eller slette sider . Det siste ble valgt . Under lakkeringen oppstod et problem , nemmelig at jeg ble fri for lakk og fikk ikke tak i mer fra samme produsent , jeg måtte kjøpe en annen type med den følge at disse reagerte med hverandre , resultatet ble at jeg måtte pusse ned kabinettet og starte forfra igjen , så pass på at du har nok lakk eller prøv på noe annet først . Så var det på`n igjen . Så lakkerer vi litt . Min 7 år gamle sønn synes det er morro å "hjelpe" til så han fikk førsteutgaven å leke seg med Den skal som kjent tidlig krøkes osv Så var det bryterne sin tur , der brukte jeg originale brytere og laget selve knappen selv . Dette gjorde jeg til start , resett og 2 stk til dvd og brenner. . Frontene på dvd og brennern ble skiftet ut med hele fronter i aluminium som er lakkert sort . . Her er HD rammen laget av plexi og rustfritt stål , den har plass til 4 disker . Viftestyringen ferdig lakkert . Rammen til 5 1/4 enhetene lakkert og satt på plass . Tillpassing av vifter . . Verktøy for hulltaking. Fresing av rammen for lexanvinduet. Strømforsyningen sett utenifra. Dekslet som skjuler st,forsyningen og vannpumpen. Endret 8. juni 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 endelig en samle side. jeg har ventet på denne. selv om jeg har lest workloggen nøye så er det vanskelig å huske hvordan det hele henger sammen. Lenke til kommentar
majuz Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 endelig en samleside!!!!!!!! har savnet den så mye at jeg ikke kan si hvor mye det er!!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Jepp, endelig Poster nye ting som vanelig , men blir å oppdatere den samlesiden jevnlig,men gidder ikke mer i kveld . Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Wow så fett!! Så mye her jeg ikke hadde sett fra før! Samleside = Genialt! Men hvorfor kan det ikke bli standard at alle updates havner på førstesiden i tillegg til der selve updaten kommer i loggen. Så mye enklere og mer oversiktlig da! Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Smart ide med samleside! Nå husker jeg hvordan du starta! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) SAMLESIDE DEL 2 Problemet nå med samlesiden er at jeg får ikke lagt til flere bilder da dette ikke tillates flere i en post, jeg må da lage en ny post og fortsette samlesiden der, noe som var veldig dumt. Får derfor fortsette her med noen bilder. Her er HD rammen som ble den endelige i kabinettet. Et oversiktsbilde av systemet (ikke alle kabler er rydet unna men det kommer) Her med blå neonlys montert. Her er arbeidet igang med å lage hull til LCD panel. LCD montert. Programmert. Lakkfinnish. Oversikt, ja det er rotete. Her får du et inntrykk av størrelsen,det til høyre er et PC 70 Endret 8. juni 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
kverna Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 WOW!!!! Nydelig finish på lakken Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 det er så vakkert. nydelig finish på lakken snekkern Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kan jeg fåreslå at du legger det ut på hjemmesiden din? Ellers får jeg bare gratulere med et veldig bra resultat Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg har desverre ikke hjemmeside, leier serverplass og der kan jeg selvfølgelig ha en hjemmeside, men problemet er at jeg ike kan lage en slik Endret 8. juni 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
insider Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Bra med en sammleside ! Nydelig resultat Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Snekker'n: Den har blitt ENDA finere inni enn utenpå! Og det sier ikke lite! btw.: "Det er det indre som teller". Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 noe i mot at jeg stjeler worklogen din å ha på hjemmesiden? den er ikke oppe enda,,der den skal men jeg har lyst til å samle slike ting der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå