Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke en enste bryter, helt flat front, ingen cd-rom luker etc, kun en liten led i front som viser at maskinen er på, det hadde blitt stilrent ;)

skal du da ha fjernkontroll???

det han sikkert mente var å ha bryterne på undersiden

Jaja ... det er jo det som er tøft da ! Å ha masse brytere og sånt ! Det syns jeg iallefall.

enig i den. har selv 6 brytere på framsiden, men jeg har jo dør foran.

det jeg tenkte på med det jeg sa øverst på sida var at det hadde vært litt sikrere å ha en reset bryter et sted hvor det er vanskelig å komme til, slik at man ikke ved et uhell skal trykke på den. det har jeg erfart!

Lenke til kommentar

Jaja ... det er jo det som er tøft da ! Å ha masse brytere og sånt ! Det syns jeg iallefall.

enig i den. har selv 6 brytere på framsiden, men jeg har jo dør foran.

det jeg tenkte på med det jeg sa øverst på sida var at det hadde vært litt sikrere å ha en reset bryter et sted hvor det er vanskelig å komme til, slik at man ikke ved et uhell skal trykke på den. det har jeg erfart!

jeg har også erfart det.. irreterende ikke sant???

Lenke til kommentar
Blir nok ikke skjult bryter nei,lager de heller kortere så den blir litt mer vrien å trykke inn .

okey.. hadde blitt vanskelig og lagd en fin dør til det kabinettet ditt selv om du sikkert hadde klart det for du får til alt du ser det ut som!!!

Lenke til kommentar

En stund siden jeg har vært inne på denne workloggen, og det har blitt gjort store fremskritt. Listen rundt 5 1/4-brønnene var meget pent, og gjorde bare finnishen enda bedre.

Et lite spørsmål: Jeg ser på de nye Lian Li-kabinettene at PSUen er ii bunn av kabinettet, slik som du har. Men i Lian Li-kabinettene er hovedkortet oppned. Noen fordeler med å ha det riktig vei slik som du har? Eventuellt ulemper med å ha det oppned?

Lenke til kommentar

Tja, du kan like godt lage startknappen like kort, før om du kommer bort i den så skru nemlig pc'n seg av. Hadde et lite uhell midt under windows install. Dekselet til DVDen datt av og landet på Power button. Tenkte ikke noe på det, og plutselig så skrudde den seg av.

Ganske kult egentlig (viste ikke om det, og du kan skru av den funksjonen forresten). Bruker bare den knappen nå, mye artigere enn å trykke på start og shut down :p

Lenke til kommentar
Tja, du kan like godt lage startknappen like kort, før om du kommer bort i den så skru nemlig pc'n seg av. Hadde et lite uhell midt under windows install. Dekselet til DVDen datt av og landet på Power button. Tenkte ikke noe på det, og plutselig så skrudde den seg av.

Ganske kult egentlig (viste ikke om det, og du kan skru av den funksjonen forresten). Bruker bare den knappen nå, mye artigere enn å trykke på start og shut down :p

Det er neppe noen god ide siden du kan komme i skade for å slå av sammtidig som Windows skriver til systemfiler.

Lenke til kommentar

OffT: Å holde knappen inne i 4s er ikke det samme som Start-Settings-Control Panel-Power Options-Advanced-When I press the power button on my computer: Power Off (denne står ofte på hibernate eller ventemodus). Bamsefar: Jeg slår av maskinen ved å trykke på power off bryteren som du sier, men orginalt i min W2k installasjon står maskinen ikke konfigurert i control panel (som ovenfor) satt til å slå seg av, bare til å gå i ventemodus. Maskinen slår seg av på samme måte som om jeg skulle ha brukt Start-slå av. Og jeg veksler endel mellom disse.

Reset bryter er unødvendig med ATX hovedkort da en kan holde powerknappen inne i 4s og deretter bare slå på maskinen igjen. Jeg bruker heller de fire sekundene enn å ha en ekstra bryter i front av kabinettet.

Om en har konfigurert maskinen skikkelig kan en faktisk klare seg uten noen bryter i det hele tatt (kb pwr: on - Start - shut down) eller ha bryterene internt i kabinettet da det kan være kjekt å ha til feilsøking og bios oppgraderinger. Enkelte hovedkort har også power on og reset bryter på kortet.

OnT:

Ser meget pent ut nå :)

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Enda mer off topic (bare for å få det ferdig): Da kan du vel forklare meg hvorfor Windows XP går igjennom akkurat den samme prosedyren når jeg trykker på start knappen (ikke holder den. Bare et trykk) som når jeg går gjennom Start og skru av? Logger meg av, lagrer innstillingene og skrur seg av.

Så skal jeg skryte av Snekker'n. Rammene som du laget ble virkelig pene, og passet veldig godt med sortfargen. Herlig kvalitet på arbeidet!

Savner et bilde av hvordan føttene sto til kabinettet, for det er jeg veldig spent på.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Jepp som jeg nevnte tidligere så er det en del småting igjen og det er utrolig hvor mye tid som går med til dette, men nå har jeg fått montert den så da er det bare resetknapen og de to lysene igjen i fronten .

135.jpg

Ikke drep meg nå forum medlemer, men har det ikke blitt penere med den store power knappen midt mellom siste cd drev og vanntanken? sikkert bare meg men det hadde sett litt bedre ut da mener jeg. Ikke det at dette ikke er et pent kabinett.

Lenke til kommentar
Så er det de knappene helt til venstre på bildet, hva om de ble plassert litt ut til siden på begge sider av powerknappen? først en drev knapp ---> power ----> drev knapp, mente jeg.

tror han må ha drevknappene der de står for at de skal klare å åpne cd-drevene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...