Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, har koplet et T stykke på slangen som kommer etter blokkene der har jeg tenkt å sette ned en tempføler for å kunne regulere viftene til det mest hensiktmessige for lavest mulig vanntemp.

128.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at det kan være en grei måte å holde eventuell kondens i sjakk, i kombinasjon med at du kan koble om så du kan ta med deg maskinen.

Jeg tenkte å gjøre noe slikt selv, ved å gjøre det mulig å stenge lufttilførselen fra utsiden av kabinettet og kun sørge for at luften sirkulerer rundt radiator (og dermed får du airkonditioning i kabinettet når du er hjemme) og når en drar ut, fjerner en platen som dekker over for luftinntaket fra utsiden av kabinettet og setter den slik at den leder den varme luften ut av kabinettet i stedet.

Lenke til kommentar
Jeg kan tenke meg at det kan være en grei måte å holde eventuell kondens i sjakk, i kombinasjon med at du kan koble om så du kan ta med deg maskinen.

Jeg tenkte å gjøre noe slikt selv, ved å gjøre det mulig å stenge lufttilførselen fra utsiden av kabinettet og kun sørge for at luften sirkulerer rundt radiator (og dermed får du airkonditioning i kabinettet når du er hjemme) og når en drar ut, fjerner en platen som dekker over for luftinntaket fra utsiden av kabinettet og setter den slik at den leder den varme luften ut av kabinettet i stedet.

Hadde en lignende løsning en stund før jeg satte ned rad i kjellern da hadde jeg en luftekanal fra en ventil i veggen og inn bak på kabinettet, i underkant av denne la jeg inn en plate slik at all luft som kom inn gjennom denne kanalen ble trukket gjenom radiator og ut i rommet ved hjelp av 2 stk 120 mm vifter.

Når du nevner kondens har jeg ikke opplevd dette selv med kun rad som står i kjellern tilkoblet, har ingen isolasjon på noe .

Lenke til kommentar
Her holder jeg på og prøver ut belysningen som skal bli i kabinettet.

Alle bildene er tatt uten bruk av blitz.

http://snekkerboden.com/prosjekt/125.jpg

.

http://snekkerboden.com/prosjekt/126.jpg

.

http://snekkerboden.com/prosjekt/127.jpg

er det denne du har brukt får å få vannet til å lyse blått?

edit: glemte å si at det er noe av det niceste jeg har sett!!!!!!!1

### Quoting av bilder fjernet###

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

Displayet er 9,6 x 4 cm (selve skjermen med den blanke rammen) og de koster mellom 3-600 kr .

Når det gjelder fargen på slangene har jeg tillsatt litt av den fargetilsetningen du får kjøpt , men det er ikke den uv saken som nevnes , så har jeg montert inn 4 stk blå katoder , det er det hele . Altså ingen uv tillsetning og ingen uv lys.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...