frakk2000 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Har kjørt 3 lag med grunning på min nå, skal til på vanlig matt sort lakk, regner med 2-3 lag og etterfulgt av 2 lag klarlakk, får se om det holder. 8-10 lag blir litt i meste laget for min del Har du noen gode tips på å få en jevn finish da? Har hørt utrykk som "rubbing" osv. er det noe spess jeg må gjøre bortsett fra å pusse ned litt? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Dæsken! Hørtes usannsynlig grusomt mye ut med 1500kr i lakk Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 åssen funker "rubbing" ? Ja, det lurte jeg også på .. Lenke til kommentar
MuD Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 plizz plizzpliss mitt spørsmål nuh han kobler det til pc-en... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Anntal lag lakk varierer sterkt utifra hvilken overflate du ønsker, husk at på treverk går det mere med mindre du helsparkler hele kabinettet og så klarer å slipe det så slett at det ikke er et eneste merke i det. Jeg grovsparklet, pusset, grunnet, pusset, så begynte jeg med sort og bruker du sort så er det garantert noe som vises når du legger denne, dette kan vere små ujevnheter som du ikke ser når det kun er grunet . Dukker slike opp må det da pusses over dem så et nyt lag og sjekke om der er flere, så det blir fort noen lag om du skal ha det slett. Endret 23. mai 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 åssen funker "rubbing" ? Når du rubber lakk bruker du en meget fin slipepasta, det vil si at dette er som en polervoks tillsatt små slipekorn, disse sliper i overflaten på lakken og fjerner urenheter. Brukes mye på feks biler med litt gammel/matt lakk, etterpå rengjør du og polerer over med polervoks og du får en glatt og friskere farge på lakken . Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 åssen funker "rubbing" ? Når du rubber lakk bruker du en meget fin slipepasta, det vil si at dette er som en polervoks tillsatt små slipekorn, disse sliper i overflaten på lakken og fjerner urenheter. Brukes mye på feks biler med litt gammel/matt lakk, etterpå rengjør du og polerer over med polervoks og du får en glatt og friskere farge på lakken . Regner med dette er noe jeg kan finne på biltema eller? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Det vill jeg tro, du finner det iallefall på alle bensinstasjoner. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Dette blir jo bare finere og finere Stå på Snekker'n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Takk, men akkurat nå er jeg igang med demonteringen av alt , for å ta en siste finnish på kabinetet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 plizz plizzpliss mitt spørsmål nuh han kobler det til pc-en... .. og bruker det programmet som følger med til å skrive inn på displayet med.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Dette må være den lengste Workloggen ever Svar: 1311 Visningar: 113580 GJ Snekker'n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 OK, nå har jeg pusset over kabinettet og lakkert en gang, i morgen skal jeg vannslipe med 2000 papir og så legge på et lag til, er virkelig spent på om det blir bra. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vi er også spent! Har du forresten fått det nye hovedkortet ditt nå? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Nydelig snekker'n - beundringsverdig Det er noe fasinerende med dette prosjektet ditt, som gjør at man bare MÅ innom for å sjekke hvordan det går og om det har kommet noen nye bilder. Stå på videre - detta kan du. Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 blir sikkert barskt med det displayet ser frem til at du får det inn i din kjære snekkerbod Lenke til kommentar
Mima Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Vi er også spent! Har du forresten fått det nye hovedkortet ditt nå? De Gigabyte 250 kortene blir vel sendt idag forhåentligvis ? Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Spent på hvordan det blir etter siste finpussen... BLir sikkert sykt Stå på ! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) blir sikkert barskt med det displayet ser frem til at du får det inn i din kjære snekkerbod Jepp, akkurat vert på posten og hentet det. Men siden det ikke var med noen info så lurer jeg på hvilken programmvare som skal brukes til dette . Endret 25. mai 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå