bamsefar Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Bare hyggelig! Den jeg opprinnelig tenkte på var enda bedre "steg for steg" med beskrivelse av maling, lakk og sandpapir. Skal se om jeg finner den også. Det jeg husker fra den var denne "steg for steg" beskrivelsen, samt at den som hadde gjort det hadde tatt en del bilder av resultatet utendørs. Resultatet var mildt sagt imponerende! -KJ Tror jeg vet hva du sikter til. En kar som gjorde en svært bra jobb på en sidedør som var farget svart, men når han var ferdig så den ut som et speil. Synd at jeg har fortmatert og glemte favoritter-mappa Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er ikke helt sikker, men lurer på om det var Arctic her på forumet som hadde "eit framifrå" lakkeringsprosjekt en gang i tiden? Sleng avgårde en PM, og sjekk om det napper! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Greit å ha litt verktøy å hjelpe seg med. litt? ser fint ut det der, gleder meg til updates legger også merke til at det ikke er det billigste verktøyet... proffverktøy er SÅ mye diggere.. men bra prosjekt.. trenger inspirasjon til slikt selv.. flytter hjemmefra til sommeren og planlegger allerede hvordan PC-kabinettet mitt skal være edit: heh.. ser nå at du allered har slått fast at det er jobbverktøyet ditt.. Endret 9. april 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 tror dette blir bra..alt som jeg har sett snekker'n har lagd (worklogs og sånt) så blir det lissom bra... stå på!! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er ikke helt sikker, men lurer på om det var Arctic her på forumet som hadde "eit framifrå" lakkeringsprosjekt en gang i tiden?Sleng avgårde en PM, og sjekk om det napper! Du husker nok feil. Men jeg brukte engang sort blank selvklebende film som er laget for modellfly-bil-båt. Og jeg tok bilder av den ute Den var helblank og fin, med ekstremt godt lim. Men underlaget må jo være 100% strøkent for at ujevnheter ikke skal synes. Tror nok den er best for mindre overflater. BTW, God påske! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hm, hukommelsen er nok ikke hva den engang var. Men "Glad Påsk" til demmers også, der oppe i nord! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Blir å bruke lakk ja, skal forøvrig bruke avrettingsmasse og filler av den typen som brukes på biler, vet den er knallhård å slipe på men det får så være. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Du er en ekte nordlenning snekkern. Stapper ikke henda i lomma etter et vellykket prosjekt. Seriøst, Respekt Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 OK, begynte med toppen nå, hadde tenkt å ha topp/front i et stykke men ombestemte meg da dette vil medføre masse ekstra arbeid om man senere får lyst til å forandre på front, derfor lager jeg den nederste rette delen for seg selv. Unnskyld, men åssen skal du klare å "mekke" inne i det kabbinette? Hvis du da ike klarer å lage en dør.... åssen treslag drev du å bøyde? -Stian_A Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 nice snekker`n dette kan bli bra.. ps: grattis med hefftigste pc i vinnterkonkuransen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Takker og bukker. Når det gjelder mekking inni dette kabinettet hadde jeg tenkt å dele opp hovedkortet i små biter og stikke det inn gjennom en sprekk Neida seriøst så blir det nok en dør i siden har bare ikke bestemt meg enda hvordan den skal bli, men det kommer det kommer Det er vannfast kryssfiner 6mm som brukes, for å bøye denne satte jeg den i dusjen noen timer (har ikke badekar) Endret 9. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 OK, her er en liten oppdatering i de sene nattetimer. På det første bilde ser dere noen av de hullsagene som jeg har nevnt i andre tråder, kjekt verktøy. Og vips så ble det hull. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Konge:D Som du vet driver jo jeg på med noe lignende.. hvordan har du planlagt å feste hk? skal det være skuffe? hvordan skal du feste kortene? det er jo en knekk på normale kabinett der du skrur fast kortene.. men hvordan får man løst dette? Tenkte å se om jeg kunne finne en hk skuffe eller noe sånnt å bruke.. visst ikke du har noen gode ideer.. Angående verktøy, verktøyet er trossalt halve jobben. Kjekt å ha litt kvalitet da Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Har ikke bestemt meg helt,men mulig jeg legger inn en plexiplate og så bruker jeg bakstykket til et gammelt kabinett, altså bare den delen som kortene står i . En annen mulighet jeg også tenker på er å kjøpe komplett hk skuff hos Microplex. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 var inne på samme tanke å bruke bakstykket på ett gammelt kabinett.. eller å handle hoss microplex.. Tenker det blir litt vanskelig å mekke noe i tre eller plexi liksom... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Stilig Snekker'n Liker tre kasser Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Nja får se sitter med noen plexibiter og bøyer dem, klarer faktisk å få dem i 90 graders vinkel , men synest buen blir litt for stor. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 ja, det er jo det den blir.. ellers må du jo kappe av og lime i sammen for å få en rein 90 graders vinkel.. tror det er enklest å kjøpe hk ramme eller hente fra ett gammelt kabinett Lenke til kommentar
DaffyDuck Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Er spent på hvordan du skal få festet HK lykke til, gleder meg til å se resultatet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå