Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80


Anbefalte innlegg

Det begynner å komme seg nå. Vil sterkt anbefale deg å plassere radiatoren på bunnen (og spesielt om du frakter frisk luft inn og ut, uten å komme i kontakt med resten av luften i kabinettet). Slik som Skrue gjorde det med den radiatoren han ga til Arachno. Prøvde et par forskjellige løsninger selv og jeg tjente et par grader på bunnen. Hvor mye husker jeg ikke, men verdt det var det.

 

Stilig viftestyring, dog jeg syns den blir for ordinær. For ditt prosjekt passer den vel perfekt, med tanke på at den allerede er sort.

Og svindyr var den også.

Noen som la merke til de pyramidene NC hadde inne? (Hmm, de hadde en i grønn også :hmm:)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vart so inspirert av dette kabinettet ditt at eg har godt i gang med å lage meg eit trekabbinett. Men det er eit par ting eg lurer på, korleis har du tenkt å lage til den venstre sida av kabinettett slik at du kan opne den slik at du kan bygge inne i kabinettett?

 

Jekla bra arbeid til no :thumbup:

Har tenkt å montere glasset slik at det enkelt kan fjernes, tenkte først å lage det slik at hele siden kunne tas bort, men det krever en ramme og ideen med dette kabinettet var at det ikke skulle bygges opp rundt en ramme.

Lenke til kommentar
OK, har nå skåret ut for bakplaten og for en 120 mm vifte, regner med å sette en til nede men venter til jeg har bestemt plasseringen av st forsyningen.

A8.jpg

 

Blir prosjektet vellykket så må jeg vel hive Lian Li PC 70 kabbiset ut for salg eller muligens bruke det til å ta deler fra.

Kjempe flott Snekker`n, er stolt over deg ;)

Men lurte på en liten ting og det var: Hvordan greide du å finne ut målene til utskjeringen for hovedkortet, altså der bakenden på hovedkortet skal være?

Lenke til kommentar
Monterte inn et hk der jeg ville ha det og så målte jeg meg ut i fra det .

Først la jeg inn hk slik jeg ville ha det , så markerte jeg for skruehullene tok vekk hk og monterte avstandsstykkene, satte inn hk igjen og målte meg ut.

Ok, men hvor fikk du hovedkort brettet fra?

 

vannvittig flott prosjekt Snekker`n :thumbs:

Lenke til kommentar

Som du sikkert ser så har jeg ikke hk brett, men om du trenger det selges slike hos Microplex. Den ramma som står bak for alle utgangene har jeg skåret ut av et gammelt kabinett, pusset og lakert .

 

BTW. Kommer muligens med noen flere bilder om en times tid :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det som kanskje kan være litt "skummelt" ved å utelate hk-brett, er at man dermed også utelater den felles jordforbindelsen man ellers får gjennom dette. Det er jo slett ikke sikkert at det gjør noe, men man vet jo aldri...

 

Jeg har i og for seg gjort samme montasjen for ett år siden og det har jo gått bra, men noen ganger har man jo flaks. :cool:

Lenke til kommentar
Som du sikkert ser så har jeg ikke hk brett, men om du trenger det selges slike hos Microplex. Den ramma som står bak for alle utgangene har jeg skåret ut av et gammelt kabinett, pusset og lakert .

 

BTW. Kommer muligens med noen flere bilder om en times tid :cool:

Takk for opplysningene :thumbup:

Ser fram til bildene som kommer. Kunne du vært så snill å ta bilder av alle sider på kabinettet, ovenfor og nedenfor? :blush: Du har jo mange bilder når du holder på, men det hadde vært kjekt med noen nyere bilder :p

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar

OK, har tatt noen bilder etter at jeg har påført et lag med lakk, dette har jeg gjordt for å få frem feil/mangler , så skal jeg slipe over og sparle der det er behov før den endelige lakkeringen begynner.

 

Sett ovenfra.

1.jpg

 

Sett fra siden.

2.jpg

 

Andre siden.

3.jpg

 

Bakfra.

4.jpg

 

Og forfra.

5.jpg

 

Kommentarer mottas :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...