CB87-Bergen Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hei, Alle spill som har blitt laget, og holder på å bli laget, er i såkalte "tegneserie" farger. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det, men dere skjønner hva jeg mener. Hvorfor er det ike mulig å lage spill slik at det ser ut som i virkligheten? I f.eks. Photoshop er det fullt å manipulere bilder slik at de ser helt ekte. Bl.a. skifte farger på biler, senke de, sette på felger, osv, osv... Og det at pcen er i stand til å gjengi disse fargene betyr jo at pcen har en slags "oppskrift" på hvordan fargene skal gjengis. Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Dette hadde jo vært sinnsykt fett å spille spill hvor alt så nøyaktig ut som i virkeligheten Takk på forhånd... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Tror det hadde blitt litt merkelig, og folk hadde gått lei fort.... Fargene skal jo gjøre spillene mer livlige, og ikke gjøre slik at det blir det samme kjedelige (?) som du ser i hverdagen din. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Det er akkurat det de fleste spillprodusenter prøver på. De har kommet ganske langt i spill som FarCry og HL2. Og at "alle spill er i tegneseriefarger" er en utrolig overdrivelse. Endret 8. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvorfor lage et slikt spill? Vi har det jo allerede.. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvorfor lage et slikt spill?Vi har det jo allerede.. Er ikke så mange savepoints i real life spillet serru.. Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvorfor lage et slikt spill?Vi har det jo allerede.. Er ikke så mange savepoints i real life spillet serru.. Hehe nei du sier noe.. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Det ligger nok noe mer bak dette i og med at Spillprodusentene ikke gjengir dette. Det er en stor forskjell fra å redigere stillestående bilder til å omgjøre levende bilder til film og gjengi det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvorfor lage et slikt spill?Vi har det jo allerede.. Er ikke så mange savepoints i real life spillet serru.. Hehe nei du sier noe.. å gjett om jeg er sur for det! Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Sjekk http://soldner.jowood.com/?RubrikIdentifier=961&lang=en, dagboka til dev crewet som lager Söldner: Secret wars. Syns det ga et fint inntrykk av hvordan det er å skape et spill i dag. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Dette hadde jo vært sinnsykt fett å spille spill hvor alt så nøyaktig ut som i virkeligheten Jo mer du prøver å få spillet til å likne virkeligheten, jo vanskeligere blir det å få spillet til å virke realistisk. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Dette hadde jo vært sinnsykt fett å spille spill hvor alt så nøyaktig ut som i virkeligheten Jo mer du prøver å få spillet til å likne virkeligheten, jo vanskeligere blir det å få spillet til å virke realistisk. kunne ikke ha sagt det bedre selv. å lage et spill som er 100% realistisk, er til dags dato så og si umulig å lage. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 det er sikkert ikkje noko problem å lage eit spel med 100% realistisk grafikk (stalker er ikkje så langt unna) men problemet er at vist spel vert så realistiske, så vil sikkert fleire galningar bli påvirka, og dei klarer ikkje å skille mellom spel og virkelegheit, dermed vil vi få fleire drap ol. Lenke til kommentar
norway Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 det er sikkert ikkje noko problem å lage eit spel med 100% realistisk grafikk (stalker er ikkje så langt unna) men problemet er at vist spel vert så realistiske, så vil sikkert fleire galningar bli påvirka, og dei klarer ikkje å skille mellom spel og virkelegheit, dermed vil vi få fleire drap ol. Tåpeligste jeg noen gang har hørt. Trenger ikke å dra diskusjonen i det videste , men hva var inspirasjonen til drap O.L for 500 år siden ? 1000 år siden ? Hvertfall ikke realistiske spill ! Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Spill kommer til å miste hele sjarmen og folk vil gå lei. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 S.T.A.L.K.E.R. er som sagt godt på vei. (Grafikkmessig og AI-messig) Sjekk GALLERY: http://www.stalker-game.com/index_eng.html Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Trenger ikke å dra diskusjonen i det videste , men hva var inspirasjonen til drap O.L for 500 år siden ? 1000 år siden ? Bibelen. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 det er sikkert ikkje noko problem å lage eit spel med 100% realistisk grafikk (stalker er ikkje så langt unna) men problemet er at vist spel vert så realistiske, så vil sikkert fleire galningar bli påvirka, og dei klarer ikkje å skille mellom spel og virkelegheit, dermed vil vi få fleire drap ol. Tåpeligste jeg noen gang har hørt. Trenger ikke å dra diskusjonen i det videste , men hva var inspirasjonen til drap O.L for 500 år siden ? 1000 år siden ? Hvertfall ikke realistiske spill ! det har vert fleire saker der folk har blitt påvirka av spel og seinare begått drap. så påstanden min er ikkje heilt ubegrunna. og som psilocybe sa, så var f.eks bibelen med på å påvirke folk til drap før i tida (og no) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Tror nok at doom3 er noe av det mest realistiske vi får i år. Et problem er at hjernen er så ufattelig flink til å oppdage f.eks om lysrefleksjoner og skygger er som de skal. Og f.eks om alle objekter skal kaste skygge som også påvirker hverandre og blir endret dynamisk av 10+ lyskilder så trenger du et lite helvete med HW og kode. Lenke til kommentar
slash Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Dette hadde jo vært sinnsykt fett å spille spill hvor alt så nøyaktig ut som i virkeligheten Takk på forhånd... fordi om det skal være et interaktivt spill så må grafikken rendres i realtime. Og det finnes ikke kraftig nok hardware pr. dags dato til å gjøre dette!!! cg-artister kan klare å lage fotorealistiske scener, men dette tar tid å rendre, frame by frame. for at det skal gå flytende må det rendres ca 30 bilder på ett sekund. en annen ting: skulle spillprodusenter laget en helt realistisk spillverden så måtte det tas hensyn til så mange variasjoner i former og teksturer at de hadde aldri blitt ferdig. derfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå