Gå til innhold

Pc-spill i real-life?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Alle spill som har blitt laget, og holder på å bli laget, er i såkalte "tegneserie" farger. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det, men dere skjønner hva jeg mener.

 

Hvorfor er det ike mulig å lage spill slik at det ser ut som i virkligheten? I f.eks. Photoshop er det fullt å manipulere bilder slik at de ser helt ekte. Bl.a. skifte farger på biler, senke de, sette på felger, osv, osv...

Og det at pcen er i stand til å gjengi disse fargene betyr jo at pcen har en slags "oppskrift" på hvordan fargene skal gjengis.

 

Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Dette hadde jo vært sinnsykt fett å spille spill hvor alt så nøyaktig ut som i virkeligheten :thumbup:

 

Takk på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life?

Det er akkurat det de fleste spillprodusenter prøver på. De har kommet ganske langt i spill som FarCry og HL2. Og at "alle spill er i tegneseriefarger" er en utrolig overdrivelse.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Dette hadde jo vært sinnsykt fett å spille spill hvor alt så nøyaktig ut som i virkeligheten :thumbup:

Jo mer du prøver å få spillet til å likne virkeligheten, jo vanskeligere blir det å få spillet til å virke realistisk.

kunne ikke ha sagt det bedre selv.

 

å lage et spill som er 100% realistisk, er til dags dato så og si umulig å lage.

Lenke til kommentar

det er sikkert ikkje noko problem å lage eit spel med 100% realistisk grafikk (stalker er ikkje så langt unna)

 

men problemet er at vist spel vert så realistiske, så vil sikkert fleire galningar bli påvirka, og dei klarer ikkje å skille mellom spel og virkelegheit, dermed vil vi få fleire drap ol.

Lenke til kommentar
det er sikkert ikkje noko problem å lage eit spel med 100% realistisk grafikk (stalker er ikkje så langt unna)

 

men problemet er at vist spel vert så realistiske, så vil sikkert fleire galningar bli påvirka, og dei klarer ikkje å skille mellom spel og virkelegheit, dermed vil vi få fleire drap ol.

Tåpeligste jeg noen gang har hørt.

Trenger ikke å dra diskusjonen i det videste , men hva var inspirasjonen til drap O.L for 500 år siden ? 1000 år siden ?

 

Hvertfall ikke realistiske spill !

Lenke til kommentar
det er sikkert ikkje noko problem å lage eit spel med 100% realistisk grafikk (stalker er ikkje så langt unna)

 

men problemet er at vist spel vert så realistiske, så vil sikkert fleire galningar bli påvirka, og dei klarer ikkje å skille mellom spel og virkelegheit, dermed vil vi få fleire drap ol.

Tåpeligste jeg noen gang har hørt.

Trenger ikke å dra diskusjonen i det videste , men hva var inspirasjonen til drap O.L for 500 år siden ? 1000 år siden ?

 

Hvertfall ikke realistiske spill !

det har vert fleire saker der folk har blitt påvirka av spel og seinare begått drap. så påstanden min er ikkje heilt ubegrunna.

og som psilocybe sa, så var f.eks bibelen med på å påvirke folk til drap før i tida (og no)

Lenke til kommentar

Tror nok at doom3 er noe av det mest realistiske vi får i år. Et problem er at hjernen er så ufattelig flink til å oppdage f.eks om lysrefleksjoner og skygger er som de skal. Og f.eks om alle objekter skal kaste skygge som også påvirker hverandre og blir endret dynamisk av 10+ lyskilder så trenger du et lite helvete med HW og kode.

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor er det ikke mulig for spillprodusenter å lage spill som ligner real-life? Dette hadde jo vært sinnsykt fett å spille spill hvor alt så nøyaktig ut som i virkeligheten :thumbup:

 

Takk på forhånd...

fordi om det skal være et interaktivt spill så må grafikken rendres i realtime. Og det finnes ikke kraftig nok hardware pr. dags dato til å gjøre dette!!! cg-artister kan klare å lage fotorealistiske scener, men dette tar tid å rendre, frame by frame. for at det skal gå flytende må det rendres ca 30 bilder på ett sekund.

 

en annen ting: skulle spillprodusenter laget en helt realistisk spillverden så måtte det tas hensyn til så mange variasjoner i former og teksturer at de hadde aldri blitt ferdig.

 

 

derfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...