Gå til innhold

Årets første runde på drivingrangen

Aeternus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ahh endelig ferdig med årests første turnerin :D blei 1. plass :D :D jippi.

btw. var på drivingrange i går., ny pers. på ca.320m med driver. (hcp 10,5)

Hahahahahaha

Utrolig genialt. Det er faktisk UTROLIG sjeldent at PGA proffene driver over 300 meter. Har derfor veldig vanskelig for å tro at du greier det.

Lenke til kommentar

Får vel hive inn litt statestikk da...

2004 PGA TOUR Longest Drive

397 yards blir vel noe sånn som 360-370 meter, så hvor for er det ikke mulig å slå 320 meter med et optimalt slag? Selv om han er normann og hpc 10,5.

akzj0n Skrevet 12/05/2004 : 07:01

Hahahahahaha en til gitt..

50m lengre enn average driven til Tiger, gratulerer! 

Han sa da ingenting om at han gjør dette vær gang, ny pers stod det.

Utrolig genialt. Det er faktisk UTROLIG sjeldent at PGA proffene driver over 300 meter. Har derfor veldig vanskelig for å tro at du greier det.

Aeternus regner med at her kommer det til å bli sendt mail til alle på den linken jeg har lagt med over hvor du påstår at dette ikke er mulig.

Jeg har også vært i nærheten av 300 meter og det er sikkert 5 år til neste gang. For det var et optimalt slag.

Men du ser også at gutta ligger og med et gjennomsnitt på mellom 290 og 310 yards. Ca. 270-290 i meter. Mens de lengste slagene dems ligger på nesten 80-100 meter lenger.

2004 PGA TOUR Driving Distance og en for europatouren

Legger inn litt quote's fra denne diskusjonen også bare for moro skyld, ser ut som om de diskuterer det samme som oss.

En drive på 300 meter på et 510 meters par 5 fordrer altså, med dine mål, et andreslag med sjuerjernet på 210 meter, men de fleste har nok 220-240 meter igjen til greenen etter utslaget, og da er det nok lengre jern, eller en wood som kommer ut av bagen. Sjuerjernet stiller jeg meg litt tvilende til på de avstandene, også 210 meter.

Svar: Vi må ikke blande hummer og kanari. Statistikken på drivene er noe av det som lyver mest. Tiger Woods bruker ikke sjelden 2'er jern der hvor de måler drivene. Andre bruker 3'er spoon eller annet. Ofte tar ikke spillerne i det de kan av hensyn til taktikken på hullet og hvor de ønsker at ballen skal havne. Dette er ikke det samme som driving competition - langt i fra. Dessuten kan du ikke se på en GJENNOMSNITTS DRIVE når du regner deg frem til at de bruker 7'er jern fra 210 meter etter en drive på 300 meter. Ofte slår de store gutta godt over 350 meter med driveren hvis de vil på par 5 hull hvor. Da har de knapt 160 meter igjen med 7'er jernet. Kanskje de til og med bruker 8'er jern. Jeg var selv på Tenerife hvor mange av proffene brukte driver og 9'er jern på par 5 hullene. Eaglene haglet! Litt vind, litt nedoverbakke noen steder, ja vel, men hullene var temmelig lange! Legg merke til at proffene nå spiller par 4 hull opp til 450 meter. Det var ikke slik for en del år siden. Det spiller ingen rolle hva par på et hull er når man skal ned i hullet på færrest mulig slag, men det gir en viss pekepinn.

Resten står under linken. Og jeg la bare med en link til denne siden for moro skyld, det ble nevdt et 7. jern og lengder opp mot + 200 meter. Jeg har ingen peiling på hvem disse gutta er. Fant heller ingen gjennomsnitts lenger for jern får vel bare lete litt lenger.

Beklager at jeg virker litt krass, men jeg blir så jævlig lei når folk er så jævlig påstålige.

Lenke til kommentar

No offense taken. Moro å diskutere litt.

Når du ser på gjennomsnittet på den linken du sendte meg så ser du at det er ytterst sjeldent at de slår over 300 meter som jeg sa. Jeg sa ingenting om at det ikke var mulig. Jeg er fullt klar over at verdens lengste drive er på ca 515 yards.

Det var forresten Mike Austin som gjorde det i 1974 i en alder av 64år :wow:

Har også sett et intervju med Tiger Woods der det ble spurt hvor langt han hadde drivet. Han svarte at han hadde vært på St. Andrews i nesten full storm, medvind, utforbakke og bare knust til ballen. Da greide han så vidt over 400 yards.

akzj0n Skrevet 12/05/2004 : 07:01

Hahahahahaha en til gitt..

50m lengre enn average driven til Tiger, gratulerer!

Dette synes da ikke jeg var noe dårlig kritikk.

Tigers Drive average: 300,4 yards = 274.68576 meter.

320m - 274.68576m = 45,31424m. Altså nesten 50m lenger en Tigers drive average.

Grunnen til at jeg ikke har noe tro på det er at jeg kjenner flere spillere som ligger på samme hc og bedre som har spilt i ganske mange år som har prøvd de fleste store driverene som Big Bertha osv. Uten å klare over 300m.

Det taler heler ikke til hans fordel at de fleste proffene slår 50-100m lenger en en veldig god norsk amatør. Dette har jeg fra golfkommentatoren/tidligere proff Per Haugsrud på Viasat.

En annen ting er alderen hans. (Tar forbehold om at dato i profil stemmer)

Har liten tror på at en norsk 15 åring har et så godt treningsgrunnlag med halvårs sesongene vi har her til lands. Dog han kan ha bodd i utlandet.

Hehehe. Dette ble mye piss over ingenting. Er vel egentlig mest misunnelig om han HAR greid det :thumbup:

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar

Skal nå sies at jeg hadde ikke sett alderen hans, 15 år. Nå ble jeg litt tvilende jeg også for å si det sånn.

Kan jo hende at han hadde storm i kastene når han slo, men som sagt han er uskyldig til det motsatte er bevist. Men som sagt det er fryktlig lett og komme og påstå noe på et forum. Med data relaterte ting så er det jo litt lettere og bevise ting, men når det kommer til sport så blir jo med en gang en del vanskeligere og overbevise andre for å si det sånn.

Kan jo f.eks si at jeg løper 100 meter på 9.7 (kanskje i fritt fall :green: ) , men det er jo bare meg selv jeg lurer for å si det sånn.

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Husker dere Per Haugsrud? Han er sjefen på golfklubben i Kragerø, hvor jeg har hytte. Spiller hver dag, som regel, og møter han likeså. Han er SVINGOD! Har rettet opp en god del feil med hjelp fra ham.

Btw, i det siste har jeg hatt en tendens til å slice som en sullik med driveren. Noen tips?

EDIT:

Så innlegget ditt nå, Aeternus, og du har hørt om han. Han sliter enda med skaden som gjorde at han måtte legge opp, en skulderskade.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Jeez. Gutter gutter, den listen som ble slengt opp her, vet dere hvor disse lengdene er hentet fra ? Et hull skråner av og til nedover, hvis man i tillegg har vindene i ryggen, vil man greie å oppnå slike lengder som det her henvises til.

"Ofte slår de store gutta godt over 350 meter med driveren hvis de vil på par 5 hull hvor" Jeg aner ikke hvem som har skrevet dette, men personen vet iallefall ikke mye om golf. Det er UMULIG å slå 350m på et vanlig hull, face it! Og nei, det er ikke bare for proffene å "denge" til når de trenger litt ekstra lengde, dette vil i de fleste tilfeller ikke hjelpe. Det er teknikken som teller, se gjerne på Ernie Else, så ser dere at hans myke og fantastisk rolige rytme gir enormt lange driver, oppimot 300m.

Jeg dropper denne tråden fra nå av, blir for dumt. Oppfordrer alle til å ta seg en tur ut på banen heller, det er kanon golf-vær nå!

Lenke til kommentar

Så selv om jeg legger med linker fra pga og europatourene på hvor langt gutta slår på det lengste og i snitt. Så er ikke det godt nok for deg.

Jeg har fremdeles ikke vært på en golf bane som er i vater for å si det sånn. Om hullene heller opp eller nedover er vel et fett. Om Scott McCarron (aldri hørt om for å si det sånn) slo 397 yard i nedover bakke og vinden i ryggen er vel et fett. Det er jo tydeligvis godt nok for gutta på pga-touren, men ikke for deg.

Oppfordrer alle til å ta seg en tur ut på banen heller, det er kanon golf-vær nå!

Tro meg det skulle jeg gjerne ha gjort, men det er litt sånn: Stå og gape etter lynet vær akkurat nå. Så jeg står over, får prøve fram mot helgen.

Lenke til kommentar

Noen syke meter avstander ute å går her ja :hmm:

Personlig bryr jeg meg veldig lite om avstanden, driven min sitter rundt 220-250m og er fornøyd med det, jeg anser meg selv som sterk og har veldig lang svingradius (det som faktisk er viktigst for å slå langt). Slår alle andre-slag nesten like høyt som de går langt, noe som er herlig på par-4 hull, men et alvorlig problem på par-5 hull. Spilte en runde i Tunisia nylig, gjennomsnitellig E på par-4 hullene, ente allikevel hele 16 over par (ja 16+ :blush: ) fordi jeg dummet meg ut på par-3 og 5.

Noen her som spiller på touren? (Norske)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...