Gå til innhold

Årets første runde på drivingrangen

Aeternus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eller golfbanen er det siste stedet du skal ta ut aggresjon..

Nå vet jeg ikke om du spiller golf, men jeg tror det er få av de som ikke spiller golf som vet hvor mye aggresjon/frustrasjon den lille ballen klarer å skape.

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
eller golfbanen er det siste stedet du skal ta ut aggresjon..

Nå vet jeg ikke om du spiller golf, men jeg tror det er få av de som ikke spiller golf som vet hvor mye aggresjon/frustrasjon den lille ballen klarer å skape.

Amen!

Man prøver å beherske seg litt når det er andre i rimelig nærhet.

Er jeg alene glir jeg fort inn i John McEnroe modus.

Lenke til kommentar

Jeg er snill og grei så lenge jeg spiller med folk jeg ikke kjenner, da oppfører jeg meg. Men når det er meg og kammeratene mine, da kan det hende at det blir litt av vært :p . Det er ikke gjengen å få støtte hos når det går til h*lvete for å si det sånn, men jeg er jo ikke stort bedre selv :devil:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var de to første runden drivingrangen over, og jeg fant noen muskler jeg ikke har brukt siden jeg spilte sist for å si det sånn. Stiv i den venstre siden av ryggen :green:

Brukte fire slag på å stille meg inn, så på det femte sjuer jernet og 200 meter + og rett frem, da er jeg jo i rute...

Lenke til kommentar
Da var de to første runden drivingrangen over, og jeg fant noen muskler jeg ikke har brukt siden jeg spilte sist for å si det sånn. Stiv i den venstre siden av ryggen :green:

Brukte fire slag på å stille meg inn, så på det femte sjuer jernet og 200 meter + og rett frem, da er jeg jo i rute...

Wow. Det er jo omtrent 50-60 meter lengre enn hva Tiger fikser med syverjernet jo! Si meg, når joiner du pga-touren?

Hilsen golfer med hcp 9

Lenke til kommentar

Wow. Det er jo omtrent 50-60 meter lengre enn hva Tiger fikser med syverjernet jo! Si meg, når joiner du pga-touren?

Hilsen golfer med hcp 9

Så det du sier er at du sitter på fasiten på hvor langt man skal slå med et med en 7'er jern? Tro meg hvis Tiger Woods, vil så slår han sikkert langt over 200 meter. Problemet mitt er at jeg sliter med å kontrollere kraften som skal til, det blir litt mye av og på. Hvis jeg tar det pent så slår jeg +/- 150 meter med et 7'er jern sånn som man skal. Hvis jeg kliner til det jeg makter og orker så hender det at den detter ned på +/- 200 meter. Kan jo også føye til at jeg slår jo ikke stort lenger med et 3'er jern enn det jeg gjør med et 7'er jern. Men nå sliter jeg litt mer med treffpunktet på et 3'er jern, enn det jeg gjør med 7'er jernet.

Siden du har hpc 9 så vet du vel også at man slår forskjellige for hver enkelt person. Jeg har kamerater som ikke slår på langt nær så langt som jeg gjør. Men hvis de slår rett frem og jeg slår ut mot venstre, som jeg har en tendens til når jeg bare kliner til. Så er jo det mye bedre, for dems sin del.

Og bare for å spørre dumt, hvordan kan du si hvor langt jeg slår når du aldri har sett meg slå. Det har vært golfpro'er på mørk golfklubb som har sett meg slå, jeg har mange kamerater som har sett meg slå. Så når det kommer en som aldri har sett meg slå og sier at det er umulig. Hvorfor skal jeg bry meg.

Det står ikke noe om i det som du quotet at jeg slår 200 + hver gang. Den gangen skjedde det 2 ganger. Resten lå rundt +/- 150 meter.

Men hvis du har mulig het så kan du gjerne vise meg fasiten på hvor langt man skal slå med verdt jern, det ville jo hjulpet meg veldig. For da kan jeg jo se at de slagene som jeg gjør nå og da ikke er fysisk mulig. Det ville hjulpet meg veldig mye.

Men hvis du skulle være i nærheten av Mørk golfklubb en eller annen gang, så må du bare komme og si ifra at det jeg gjør ikke er mulig. Men for meg så holder det med at mine venner har sett det. Og ikke en som er bedrevitende enn alle andre og tydeligvis har fasiten på hvor langt hver enkelt golfer skal slå.

Hilsen en med hpc 36

PS! og tro meg jeg har ingenting på en pga tour å gjøre :no:

Edit: Kan jo nevne at jeg tok greencard i fjor, og av en eller annen grunn så synes jeg fremdeles det er fryktlig gøy å se hvor langt jeg kan slå. Så det hender at jeg prøver meg fram med de forskjellige jernene for å se hvor langt jeg kan slå hvis jeg bare kliner til. Jeg skulle gjerne ha skrevet hvor langt jeg har slått med et 8'er jern og en p-wedge men jeg tror jeg lar være.

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Nå er jo driveren så og si den vanskeligste kølla og slå med, kommer jo stort sett ikke over 200 meter med den jeg heller. Det er veldig vanskelig å få et godt treffpunkt med den. Tror det lengste jeg har slått er 250 meter og det har vel hendt en gang. Fryktlig vanskelig å så langt og rett frem med :angry:

Edit: det er derfor jeg holder meg til jernkøllene, hvor jeg vet at det er ca. 70% sikkert at jeg slår langt og rett frem.

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Til deg MU:

Ja, det er faktisk en "viss" grense man kan nå med de ulike jernene, fordi hvert jern har et visst antall grader. Jo høyere jern, jo høyere loft. Derfor er det umulig for Tiger å slå 200meter med et syverjern, og like umulig for deg, med grønt kort, å slå det samme. Det som er mulig, er at du vinkler køllen(syverjernet), når du slår, slik at den ikke lengre er et syverjern, men kanskje et 3'er jern. Mitt "utbrudd" skyldes vel gjerne det at jeg opplever så mange nybegynnere som skryter på seg en vannvittig lengde, som viser seg å være laaaangt fra sannheten.

Forresten, når du snakker om å "kline til", viser det bare litt av din uvitenhet. Golf har ingenting med kraft å gjøre, en slår ikke ballen lengre av å svinge så fort man kan med armene. Dette er ofte noe som nybegynnere går rundt og tror. Lengde kommer av rotasjon, med hoftene.

Så ja, en form for fasit sitter jeg, og alle andre, med når vi snakker om lengder. Tiger's 150-160meter er nok opp i mot det maksimale. Det som også er litt morsomt, er at range ballene du slår med, går vesentlig kortere enn baller som pro-v1 m.fler. Dette må jo bety at du stiller i en klasse for deg selv med tanke på lengde, du spiller jo med mye dårligere baller enn Tiger. Jeg foreslår derfor at du tar kontakt med din pro, for å få han til å melde deg på pga-touren. En mann av dine kalibre har verden ikke sett!

edit : leste nettopp posten til MuD. Her gjelder akkurat det samme. 250meter med 3wood stiller også i verdensklasse. Norge ser ut til å ha et par klassespillere innen et par år med slike spillere tenker jeg..

Endret av akzj0n
Lenke til kommentar
Det som er mulig, er at du vinkler køllen(syverjernet), når du slår, slik at den ikke lengre er et syverjern

Og du fant problemet mitt med en gang :p Jeg sliter veldig med å komme under ballen, sånn at jeg treffer ballen med vinkelen. Sånn som jeg skal, derav de unormale lengdene. Ballene får ikke den fine høye buen de skal ha, går så og si rett frem, og ikke missforstå rett frem. Men som sagt når jeg treffer som jeg skal så detter ballen ned der den skal, vel nesten der den skal ;)

Mitt "utbrudd" skyldes vel gjerne det at jeg opplever så mange nybegynnere som skryter på seg en vannvittig lengde, som viser seg å være laaaangt fra sannheten.

Vel på dette punktet så vet jeg at det er vanskelig å overbevise folk. Men for å si det sånn. Da må veldig mange av mine venner som spiller golf ha et fryktlig dårlig syn, for de har sett det samme som meg. Og den 3'er wood kommentaren var ikke min.

Forresten, når du snakker om å "kline til", viser det bare litt av din uvitenhet. Golf har ingenting med kraft å gjøre

Tro meg, det vet jeg. Når jeg kliner til så går også stort sett ballen mot venstre. Når jeg slår pent og rolig rett frem. Men fremdeles litt gøy å slå det jeg makter og orker...

Kjøp dere en The Biggest Big Bertha Titanium Driver, så skal dere nok alle klare 300m lett

Og til mannen som kom med denne kommentaren, det blir jo ikke noe lettere og slå med en driver selv om den skulle hete Big Bertha... Jeg hadde sikkert slått like dårlig.

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...