Gå til innhold

Megapixler ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens kamera på mobiltelefoner er ikkje noko anna en webkamera i beste tilfelle, altså ikkje noko anna enn eit avansert leiketøy.

 

Når telefonene begynner å ha kamera med megapixler i oppløysning kan dei faktisk få bedre bruksområder, og kan kanksje overta litt av posisjonen til enkle digital kamera.

 

Men husk at gode digitalkamera kjører 4-5 Mpixel og oppover i oppløysning

men mobil kameraene som er lansert har 1.3Mpixel

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Tenk deg eit multiverktøy med 3-5mpx, mobiltelefon og mp3-spelar og masse lagringsplass i eitt ++. Er nok ikkje lenge til det kjem og da er det verdt å ha mobil med kamera for seriøs fotografering

Hehe, men uansett.. Vil K700 ha rimelig god bildekvalitet?

Lenke til kommentar

Jeg tør påstå at det er LENGE til mobiltelefoner kan brukes som et seriøst kamera.... Mitt nå ikke helt nye Canon A70 kamera har 3 MP og ikke minst en optikk, bildebrikke og kameralogikk som er i en HELT annen klasse enn det du får på noe mobilkamera i de neste årene.... Ikke minst har mitt kamera faktisk Zoom som ingen mobiler har ei antagelig kommer til å få med det første siden det krever bevegelige deler og gjør kameraet til en funksjone som drastisk øker prisen på mobilen. Og da tenker jeg ikke på digital zoom, som ikke gjør noe annet enn å herpe billedkvaliteten.

 

Cobos

Lenke til kommentar
Ok, men jeg synes at bildene på dagens mest avanserte kameratelefoner er bra jeg.. Som f.eks ST60 har sinnsyk skjerm og Kamera..!

hmpf...

 

BRA? t610??

 

Da vil jeg tro vil få deg en skikkelig overaskelse da du ser et bilde av en bilde tatt med 1.3mp det er stor forskjell,

 

jeg vil tippe kameraet på din t610 har 0,2 eller 0,3 mp..

 

For å si det mildt så suger kameraet på dagens mobiler. Men det ser jo ut til å forbrede seg, så jeg vil tippe at jeg i 2010 slipper å drasse med meg annet en mobilen da jeg skal utpå ferie tur =)

Lenke til kommentar
Ok, men jeg synes at bildene på dagens mest avanserte kameratelefoner er bra jeg.. Som f.eks ST60 har sinnsyk skjerm og Kamera..!

hmpf...

 

BRA? t610??

 

Da vil jeg tro vil få deg en skikkelig overaskelse da du ser et bilde av en bilde tatt med 1.3mp det er stor forskjell,

 

jeg vil tippe kameraet på din t610 har 0,2 eller 0,3 mp..

 

For å si det mildt så suger kameraet på dagens mobiler. Men det ser jo ut til å forbrede seg, så jeg vil tippe at jeg i 2010 slipper å drasse med meg annet en mobilen da jeg skal utpå ferie tur =)

Har da aldri nevnt T610.. JEg sa ST60 !! du må lese bedre :p

Lenke til kommentar
Siemens ST60 har 0,3 mpx mens Sony Ericsson har lusne 0,1 mpx.

ST60s kamera er vesentli mye bedre enn T610s.

Ok, dvs at K700 vil ha kvalitet på nærkant med ST60.. For det kan jeg leve med..

 

Men uansett.. K700 hadde blitz ? hva har det og si ? :dontgetit:

Om K700 har samme bildekvalitet som ST60 spørs jo på optikken til K700. Begge kameraene har 4x zoom, så jeg antar, bare antar at kvaliteten blir ganske lik.

Jeg tror ikke K700 har blitz. Blitz har mye å si pga de fleste mobilkameraene liker ikke mørket, så blitzen lyser opp. Bildene blir da mye bedre.

Lenke til kommentar
Om K700 har samme bildekvalitet som ST60 spørs jo på optikken til K700. Begge kameraene har 4x zoom, så jeg antar, bare antar at kvaliteten blir ganske lik.

Jeg tror ikke K700 har blitz. Blitz har mye å si pga de fleste mobilkameraene liker ikke mørket, så blitzen lyser opp. Bildene blir da mye bedre.

det finnes ingen mobiler med blitz som ikke er "add-on" i norge, heller ikke K700.

 

Enkelte mobiler har dog et lite fotolys, som ikke hjelper noe særlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Om K700 har samme bildekvalitet som ST60 spørs jo på optikken til K700. Begge kameraene har 4x zoom, så jeg antar, bare antar at kvaliteten blir ganske lik.

Jeg tror ikke K700 har blitz. Blitz har mye å si pga de fleste mobilkameraene liker ikke mørket, så blitzen lyser opp. Bildene blir da mye bedre.

det finnes ingen mobiler med blitz som ikke er "add-on" i norge, heller ikke K700.

 

Enkelte mobiler har dog et lite fotolys, som ikke hjelper noe særlig i det hele tatt.

Jeg er ganske sikker på at LG 7100 har innebygd blitz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...