bowelripper Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hver gang jeg slår på pc-en kommer det en dirrende lyd fra hovedkortet. Den varer i 10-15 minutter før den forsvinner. Det er snakk om hovedkortet Abit AN7. Noen andre som opplever dette? Hva kan det skyldes? Jeg tok opp lyden med mikrofonen, hør her: www.home.no/bowelripper/abit/abitan7.ogg (100 KB) Ganske irriterende ... B.R. Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 eh... jeg lastet ned den filen og hørte ikke så veldig mye (nesten ingenting)... sikker på at det er hovedkortet da? Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 se om det er ordenlig festet til kabbiset Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har abit an7 og det lagde en rar lyd jeg ikke fant ur hva var før nå. Det var vifta på hovedkortet. Jeg gjorde ikke noe med det og nå er vifta helt ødelagt den kjører på 108 rpm. Så nå sender jeg inn mitt til komplett og får nytt. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Så innlegget ditt, J0ppe, det er nok vifta som er årsaken. Skal sjekke den etterpå. Det går jo rett og slett an å bare slå den av også - jeg tror ikke den egentlig er nødvendig. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Skjer med meg hver gang jeg skrur den på om morgenen. Så er det bare å skru maskinen av og på igjen så er lyden borte, det er hovedkort viften min. Lenke til kommentar
b11pb00p Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 HK viften er helt sikkert oljebasert og når den begynner å bli litt slitt eller spes når den er kald lager den en slik "dirrende" lyd. mitt forslag er å bytt til et kulebasert. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Hovedkortet mitt er helt nytt - lyden var der fra første stund ... Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Så innlegget ditt, J0ppe, det er nok vifta som er årsaken. Skal sjekke den etterpå. Det går jo rett og slett an å bare slå den av også - jeg tror ikke den egentlig er nødvendig. Ikke nødvendig? Det må være en grunn til at den er der! Lenke til kommentar
NULL Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Slets ikke alle hovedkort med vifte der viften strengt tatt er nødvenduig -- spesielt ikke hvis man ikke overklokker. Erstatt viften med en kjøleribbe, så har man eliminert problemet for ettertiden også.... Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Kan noen gi meg url til en vifte/ribbe jeg kan sette på isteden for den jeg har nå? Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Vil denne passe på mitt hovedkort? Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Jeg satte NB Fan i FanEQ i Abit uGuru til "Quiet", og når jeg skrudde på pc-en i dag var ikke lyden der ... Vi får se hvor lenge det varer ... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg har Abit AN7, og skrudde rett og slett av viften. Hovedkortet klokker som vanlig, og er fjellstabilt. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har akkurat samme problemet med mitt abit nf7... Tror jeg skal skru opp viften og undersøke litt nærmere Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Under CPU Fan i FanEQ står det haket av for "Disable FanEQ", og denne er grå - det går altså ikke an å ta bort haken slik at jeg kan velge mellom de forskjellige FanEQ Modes. Er det slik hos dere andre også? Hvordan skal jeg få enablet FanEQ for CPU? Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 SKal prøve å slå av min også, men er det noen som vet om en vifte som jeg kan sette på isteden? Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Ingen andre med AN7 som kan sjekke dette med CPU Fan i FanEQ? Lenke til kommentar
master_noob Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 CPU viften i FanEQ er grå hos meg også, men å bruke FanEQ er egentlig ganske unødvendig. Automatisk viftestyring hart du fra BIOS! Når jeg åpner FanEQ skrur alle viftene seg på fullt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå