Gå til innhold

Skifte MMC i 6600?!?!

Anbefalte innlegg

Seriøst,folkens.. Jeg leser ofte her at folk syns det er så UTROLIG deprimerende å måtte ta av deksel&batteri for å få tak i MMC kortet... Spm er HVORFOR!? Jeg har selv hatt 128MB MMC fra siden jeg kjøpte N3650.. Satt den inn og begynte å bruke.. Jeg trengte aldri ta den ut frem til jeg byttet til N6600.. da jeg satte den inn i 6600 (halvt år siden) så har jeg ikke engang tenkt tanken på å fjerne den! Jeg installerer programmer,kopierer filmer,filer,you name it.. Jeg bruker MMC kortet HELE tiden.. spm mitt er: har dere ørten MMC på 16MB som må byttes ut hele tiden for å få plass til alt siden det er SÅ stort prob..

Virker ganske sytete å nevne det hele tiden...

RayGun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel tungvint for de som bruker kortleser tenker jeg.

Jo,jeg kan se for meg den delen,men jeg føler at en kortleser blir like dumt å bruke som om man skulle tatt bensintanken ut av bilen for å fylle den opp hver gang og flydd rundt og syte over at det ikke er mulig å ta den ut sånn uten videre...det finnes tross alt et hull som man skal fylle bensin igjennom..

På samme måte finnes det Bluetooth,IR og E-mail som kan brukes til overføring... kanskje de skulle velge en av de andre metodene som er enklere..!? Personlig syns jeg at BT som jeg bruker er helt topp til oppgaven! ingen ledninger,ikkenoe tull... kan bruke tlf mens overføring skjer..

e-mail versjonen vil riktignok koste penger og det er argumentet for ikke å bruke den som standard overføringsmetode,men jeg tok den med bare for å påpeke at muligheten er der....

RayGun

Lenke til kommentar

Når man skal overføre filmer/mp3 eller andre "store/tunge" filer er det bedre å bruke minnekortleser, men da må du ta ut minnekortet... Jeg personelig bryr meg ingenting om dette, er ikke så vanskelig, og tidkrevende som visse vil ha det til, går jo fortsatt raskere enn å bruke bluetooth :p

Men jeg er nok enig i at hotswap ikke er så fryktelig nødvendig.

edit: en stor leif

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Når man skal overføre filmer/mp3 eller andre "store/tunge" filer er det bedre å bruke minnekortleser, men da må du ta ut minnekortet... Jeg personelig bryr meg ingenting om dette, er ikke så vanskelig, og tidkrevende som visse vil ha det til, går jo fortsatt raskere enn å bruke bluetooth :p

Men jeg er nok enig i at hotswap ikke er så fryktelig nødvendig.

edit: en stor leif

Kort leser = genialt 1-2 min og overføre en film ikke det en gang

BT = treigt hvor lang tid tar dette da 15min ??

minst tenger jeg !!

Lenke til kommentar

alle er ikke som deg raygun.

jeg f.eks. har ikke ir eller BT på dataen.

For meg bruker jeg kortleser hver gang jeg skal flytte filer (oftest mp3) over til mobilen.

Med kortleser går det fortere enn BT og IR, og det trekker ikke på strømmen til mobilen heller (ikke at dette er en stor fordel).

Prøv gjerne også å flytte over en stor fil over IR, det går nok temmelig tregt.

Prøv å tenk litt før du lager en post, som sagt er ikke alle som deg.

Lenke til kommentar
Det er vel tungvint for de som bruker kortleser tenker jeg.

Jo,jeg kan se for meg den delen,men jeg føler at en kortleser blir like dumt å bruke som om man skulle tatt bensintanken ut av bilen for å fylle den opp hver gang og flydd rundt og syte over at det ikke er mulig å ta den ut sånn uten videre...det finnes tross alt et hull som man skal fylle bensin igjennom..

På samme måte finnes det Bluetooth,IR og E-mail som kan brukes til overføring... kanskje de skulle velge en av de andre metodene som er enklere..!? Personlig syns jeg at BT som jeg bruker er helt topp til oppgaven! ingen ledninger,ikkenoe tull... kan bruke tlf mens overføring skjer..

e-mail versjonen vil riktignok koste penger og det er argumentet for ikke å bruke den som standard overføringsmetode,men jeg tok den med bare for å påpeke at muligheten er der....

RayGun

du bæsja litt på leggen fyr :p

Tenk vist jeg skulle ha brukt BT for å skifte ut (overføre) 128 mb med mp3/film sånn ca 2-3 ganger i uken? Hvor lang tid hadde det tatt med BT? Regn ut selv, hadde nok brukt endel timer ja :yes:

Til synkronisering og legge inn små programmer osv så bruker man selvfølgelig bluetooth.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat noe problem å skru av telefonen og på igjen etterpå de få gangene man har bruk for å ta ut minnekortet?

Så store minnekort som finnes nå om dagen så er det omtrent unødvendig å ta det ut. Jeg har både SX1 og 6600, begge med 128Mb kort - jeg har enda ikke hatt bruk for hotswap-funksjonen.

Lenke til kommentar

Egentlig enig i at det er greit å ha et 128Mb kort liggende i hele tiden...

MEN, gode argumenter for hotswap er:

- overføringshastigheten med kortleser

- slipper å slå av telefon og boote - har lest at dette trekker mye strøm(noe N6600 ikke har for mye av.. :ermm: )

- kjapt kunne utveksle filer med andre.... Kanske blåtann er en bedre løsning, men fremdeles treg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...