Gå til innhold

Har et spørsmål om overklokkingen av min kjær Duron


NaXiC

Anbefalte innlegg

Joda, jeg har låst opp Duronen min og klokket den til 1050Mhz. Den suger nå 1,85V og sitter på et abit KT7A hovedkort. Har bra kjøling og den ligger bare på ca. 40grader. Hvofor får jeg da ikke klokket den høyere? En prossesor tåler jo vanligvis ihvertfall opp til rundt 50 grader...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-31 19:29, simiden skrev:

1. Hva klokker du, hovedkort eller prosessor?

2. Hvordan ustabil?

3. 40g load eller idle?


Det kunne tenkes at du bør voltmodde hovedkortet for å komme videre. Har du prøvd å flashe BIOSen med Abit Voltage Trick? Det funker på de fleste Abit hk.


Lastes ned her:




 

Hæ?? Fungerer overvolting ved hjelp av bios flashing på Abit's AMD hovedkort? Husker dette trikset da jeg drev med slot1 hovedkort fra Abit for flere år siden... Tviler på at det funker på nyere Abit kort... Eller?

Lenke til kommentar

Okay, litt mer detaljert:

Amd Duron 850@1050 (100x10,5)

Temperaturen er veldig ujevn, vet ikke hva det skyldes, kan vel si at den ligger idle på 30-40grader og load ligger den 35-40... men det finnes unntak: en gang jeg spilte Unreal i en halvtime lå den på bare 34grader. og nå (hører på musikk surfer litt rundt i tilleg til at jeg laster ned noe stash, ligger den på 27grader (rart!) Ble litt usikker på den voltflashinga på abit'en min, er den for celeron? FUNKER DEN PÅ ABIT KT7A??

 

PS: har dessverre ikke chieftec dør (hehe, har et voldsomt modda kabinett med utgangspunkt i Aopen HQ45:))

Lenke til kommentar

takk 555, men jeg tenkte mer på å flashe Bios'en, har ikke lyst til å fikle altfor mye med lodding på hovedkortet etc. :smile: har for lite peng for tida (til å kjøpe nytt, sånn i tilfelle...)

 

Vet noen om en Bios oppgradering som øker Volt'en?

Lenke til kommentar

Du burde legge en tempsensor nætme cpu for og sjekke ordentlig tempratur.

 

MBM hosmeg viser 40C ,mens tempsensoren jeg har montert på vapoen viser -11C.

 

Det er 51*C feil det så jeg ville ikke stolt på MBM.

Eller en sensor som sitter bak HK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...