Sheel Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvordan kan man utnytte spillopplevelsen og grafikkytelsen best mulig i BF:Vietnam? Generelle specs: AMD Athlon 2GHz GeForce 4 mx 5200 64mb 512 DDR RAM Har lagt inn nyeste drivere til kortet, noen som vet hva som kan gjøres for å få enda bedre ytelse av kortet? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Klokke det? Helt ærlig så er det ikke mye å gjøre med et MX kort. Bytt kort og en helt ny verden vil åpenbare seg. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Stemmer ja. Dog går det ikke særlig bra på min PC. Driver problemer om jeg ikke tar helt feil ?! Btw. Gratulerer med dagen bamsefar. Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Noen anbefalninger? Vet at kortet jeg har er dårlig, men vet ikke helt hvilket kort jeg bør bytte det ut med.. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Hvis du har 2000kr til rådighet så slår ingenting 9800pro. Hvis ikke så blir et billigere alternativ 9600XT, men ikke kjøp noe billigere siden det neppe holder lenge. Endret 8. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvis du skal spille BF-V må jeg desverre anbefale nVidia kort fremfor ATI. Har selv et 9800PRO kort og sliter med FPS'n i BF-V. Det er forhåpentligvis kun et midlertidig problem inntill EA pathcer spillet eller ATI fikser drivere men allikevel. Til andre spill (HL2, sikle sikle) er nok ATI et lite hode foran, men ellers tror jeg de fleste ikke merker store praktiske forskjeller mellom nVidia og ATI kort. Smak og behag. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvis du skal spille BF-V må jeg desverre anbefale nVidia kort fremfor ATI. Har selv et 9800PRO kort og sliter med FPS'n i BF-V. Det er forhåpentligvis kun et midlertidig problem inntill EA pathcer spillet eller ATI fikser drivere men allikevel. Til andre spill (HL2, sikle sikle) er nok ATI et lite hode foran, men ellers tror jeg de fleste ikke merker store praktiske forskjeller mellom nVidia og ATI kort. Smak og behag. Sitter med det samme selv og har nesten bare problemer når jeg spiller mot flere enn 32. Rart det der, så imidlertidig så er et Nvidia kort bedre til BFV, men tviler på at ikke en ny patch fikser på problemet. Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Hvis du har 2000kr til rådighet så slår ingenting 9800pro.Hvis ikke så blir et billigere alternativ 9600XT, men ikke kjøp noe billigere siden det neppe holder lenge. Hva er prisen på det ATI 9600XT kortet? Med det kortet jeg har nå så kan jeg kjøre alt på Medium, men det er en ting som irriterer meg.. Lightmaps og en annen funksjon (husker ikke hva den het) kan jeg ikke skru på, eller hvis jeg har dem på så fucker hele spillet seg. Inne i spillet med lightmaps på så virker det som om brettet jeg spiller på ikke er ferdig, masse hvite tråder som flyr rundt ihverandre etc. Sykelig irriterende, er det noe patch som muligens fikser problemet? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Det er bare MX kortet som er ribbet for den funksjonen. Du kan jo se selv på prisen hos HWB..ehm.. Netshop 1650 for 9600XT(128MB) og 2195 for 9800pro. Vet at komplett har en billigere versjon uten spill til under 2k. Er bare å lete litt, evt bruke prisguiden. Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Sjekket på Komplett.no http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121231&cks=PRL Synes dette så ganske greit ut, er det noe tror dere? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Sjekket på Komplett.no http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121231&cks=PRL Synes dette så ganske greit ut, er det noe tror dere? Greit kort det, men ASUS er litt overpriset. Ville kanskje kjøpt Powercolor eller Connect3D hos psdata.no Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Sjekket på Komplett.no http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121231&cks=PRL Synes dette så ganske greit ut, er det noe tror dere? Til den prisen kjøper du heller 9800pro Lenke til kommentar
TDK Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Til BF:V vil jeg andbefale nVidia kort. Min pc med 9700pro får kraftige fps drops på medium og 1024/768.... Men min andre pc med 1ghz mindre prosessor og 5900xt lagger det ikke.... Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Til BF:V vil jeg andbefale nVidia kort.Min pc med 9700pro får kraftige fps drops på medium og 1024/768.... Men min andre pc med 1ghz mindre prosessor og 5900xt lagger det ikke.... Hva anbefaler du av nVidia kort da? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Vel akkurat det med at ATI kort ikke kjører så bra på BFV gjelder jo bare til de har fått gitt ut en patch. Er en god del som har klaget på det, så jeg tviler på at de ikke gjør noe med problemet. Den nye Catalyst driveren fikset hos meg noe av laggingen, men det er fortsatt altfor mye. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hva anbefaler du av nVidia kort da? Jeg kan anbefale dette Lenke til kommentar
crypt0r Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Sjekket på Komplett.no http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121231&cks=PRL Synes dette så ganske greit ut, er det noe tror dere? legg heller til 200 kroner så får du 9800pro-- mye bedre Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 hvilket ATI kort er best? hvor mye koster det? tenkte egentlig å kjøpe et radeon 9600SE,men som det ser fra denne tråden,er vel den ganske dårlig!? jeg MÅ jo ha det sånn at det funker bra på nye spill.. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Hei, generelt når du skal spille et online multiplayer spill så er det som regel ikke grafikken man higer mest etter. Du vil ha et spill som reagerer øyeblikkelig på dine reaksjoner slik at du er en effektivspiller og kan skyte og ikke bli skutt. Selv kjører jeg P4 2.8 Ghz, 1 GB ram og Radeon 9800 pro....uten lagging, og de fleste innstillinger på medium. Alt det fancy ekstra visuelle gjør bare at man lagger og blir slakta. Hardcore CS spillere kjører jo 640x480 med alt visuelt satt lavest...og med dagens kort trenger de ikke det...men de gjør alt for å utnytte gameplayet. Så poenge mitt er....selv om du kjøper et fett nytt skjermkort.....så ikke sett alt på max...det går utover gameplay. Singelplayer spillene dine derimot...vil få en helt ny vakker dag!! t0mm3n^_: Det er mange firmaer som lager topp modellene..og vilken som er nåværende toppmodell finner du fort ut med et kjapt søk på forumet eller google. Og jeg tror vi kan være enig om at Ferrari, Porche og Lotus er topp biller alle sammen...så vilken som passer for deg og din lommebok er det bare du som vet. Forsk litt på det..søk på nette..les hardware sites...les tester..og spør oss heller konkrete spørsmål om konkrete kort...vi får ikke betalt for å sitte her...akkurat som du. AKIRA Endret 10. april 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå