Gå til innhold

HP850 klarer ikke lese TwinMos 256MB 40x kort

Anbefalte innlegg

En arbeidskollega kjøpte et HP850 . Han anskaffet et TwinMos 256mb kort etterpå.

-Men kameraet klarte ikke lese det.

Vi har samme kamera her i huset , også med TwinMos 256mb kort, og det har ikke vært noen problemermed dette.

Vi prøvde å sette hans minnekort i mitt kamera, men med samme resultat.

-Og mitt minnekort i hans kamera , og det virket som det skulle....

Hans minnekort er et "high speed 40x" kort, mens mitt er et "vanlig"....

Er det der problemet ligger, at HP850 ikke klarer å lese slike 40x kort ?

Noen som vet ?

Er forøvrig meget bra fornøyd med HP850....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodige greier, har ikke testet 40x kortet selv men bruker et vanlig TwinMos 256MB kort selv uten problemer (står i manual at det kun støtter opp til 128MB). Har dere flashet firmware til siste versjon ? versjon 1.01.05 har fix for "card is unreadable" ver. 1.01.06 (den siste) har i tillegg utvidet støtte for MMC. Om siste FW ligger inn så må en vel bare holde seg unna 40x kortene.

Lenke til kommentar

------------------------------

runelars Skrevet 08/04/2004 : 16:58

Har dere flashet firmware til siste versjon ? versjon 1.01.05 har fix for "card is unreadable" ver. 1.01.06 (den siste) har i tillegg utvidet støtte for MMC. Om siste FW ligger inn så må en vel bare holde seg unna 40x kortene.

------------------------------

-Og en som er "litt bortreist"......

Hva menes med "flashet firmware" til siste versjon ?

Hvordan gjøres dette ?

Lenke til kommentar

"flashe firmware" er å overskrive den interne programvaren som ligger i kameraets minne. på denne linken: http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList....getype=software

finner du den siste versjonen av FW og andre programvarer til HP kameraet. Etter å ha lastet ned FW fila og pakket den ut må du lese readme.html som ligger ved, der er en fullstendig gjennomgang av hva du må gjøre for å få lagt inn ny FW evt. sjekke hvilken som ligger inn nå/etterpå. !Husk å sette kameraet som "flyttbar disk" i menyen så du får lagt over filene du trenger på minnekortet i kameraet! Jeg knotet det til første gang og feilet, men gikk helt smertefritt på andre forsøk.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...