jeffen Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 En arbeidskollega kjøpte et HP850 . Han anskaffet et TwinMos 256mb kort etterpå. -Men kameraet klarte ikke lese det. Vi har samme kamera her i huset , også med TwinMos 256mb kort, og det har ikke vært noen problemermed dette. Vi prøvde å sette hans minnekort i mitt kamera, men med samme resultat. -Og mitt minnekort i hans kamera , og det virket som det skulle.... Hans minnekort er et "high speed 40x" kort, mens mitt er et "vanlig".... Er det der problemet ligger, at HP850 ikke klarer å lese slike 40x kort ? Noen som vet ? Er forøvrig meget bra fornøyd med HP850.... Lenke til kommentar
runelars Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Snodige greier, har ikke testet 40x kortet selv men bruker et vanlig TwinMos 256MB kort selv uten problemer (står i manual at det kun støtter opp til 128MB). Har dere flashet firmware til siste versjon ? versjon 1.01.05 har fix for "card is unreadable" ver. 1.01.06 (den siste) har i tillegg utvidet støtte for MMC. Om siste FW ligger inn så må en vel bare holde seg unna 40x kortene. Lenke til kommentar
jeffen Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 ------------------------------ runelars Skrevet 08/04/2004 : 16:58 Har dere flashet firmware til siste versjon ? versjon 1.01.05 har fix for "card is unreadable" ver. 1.01.06 (den siste) har i tillegg utvidet støtte for MMC. Om siste FW ligger inn så må en vel bare holde seg unna 40x kortene. ------------------------------ -Og en som er "litt bortreist"...... Hva menes med "flashet firmware" til siste versjon ? Hvordan gjøres dette ? Lenke til kommentar
runelars Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 "flashe firmware" er å overskrive den interne programvaren som ligger i kameraets minne. på denne linken: http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList....getype=software finner du den siste versjonen av FW og andre programvarer til HP kameraet. Etter å ha lastet ned FW fila og pakket den ut må du lese readme.html som ligger ved, der er en fullstendig gjennomgang av hva du må gjøre for å få lagt inn ny FW evt. sjekke hvilken som ligger inn nå/etterpå. !Husk å sette kameraet som "flyttbar disk" i menyen så du får lagt over filene du trenger på minnekortet i kameraet! Jeg knotet det til første gang og feilet, men gikk helt smertefritt på andre forsøk. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå