Skallbaink Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Jeg har 2 stk hd, de bråker noe helt ...... Tror de begynner å dra litt på åra og er derfor de bråker så sinnsykt. Jeg startet maskinen uten hd, og da kan en kun høre en liten summing fra vannpumpa. Hva gjør jeg her, er det noen måte å få de to harddiskene til å bråke mindre? Jeg har 60 GB fra IBM, tror den heter deskstar eller noe 120 GB fra WD, edit: det er en slik kaviardisk - jeg tror begge kjører med 7200 rpm Har egentlig funnet ut at 200 GB er sånn passe for meg, så hvor mye koster 2 stk 120 gb disker som er helt lydløse per idag? Endret 8. april 2004 av Skallbaink Lenke til kommentar
EDB Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Du kan kanskje prøve på støydemping på ok.no forumet. Da får du sikkert flere svar. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 kjøp deg 2 seagate disker du. De er bortimot lydløse. De gamle diskene kan du kanskje hive i en server som du hiver på ett kott eller noe. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 tips: søk på Hardware.no, og skriv novibes. Genialt bra støydemping av harddisker bertie Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) To stk stillegående (Seagate) 120GB-disker koster fra ca 2x 720 kr = 1440 kr. (+ frakt) i følge prisguiden. En stk stillegåpende (Seagate) 200GB-disk koster fra ca 1139 kr, og en stillegående (Hitachi) 250GB koster fra ca 1850 kr. Kan også nevne at stillegående 160GB'er koster er veldig billige for tiden. To stk 160GB (Samsung) koster bare 2x 795 kr = 1590 kr. ************************* Det hotteste tipset kan kanskje være følgende: Kjøp en Seagate 200GB til 1139 kr og legg alt inn på den. Behold fortsatt de to gamle diskene i maskina, og bruk de som backup. Koble de kun til når du skal ta backup, og koble de ut ellers så du slipper støyen. Endret 8. april 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Okej jeg tror jeg kjøper en sånn 200 gb fra seagate, er det den som er mest lydløs ?? Den fra hitachi var jo mye dyrere men den har det samme dB? Mener du; at jeg skal stille i power options å skru de av der eller fysisk gå inn og plugge på og av? lydløs: 3.seagate -2.hitachi - 1.samsung, rangert i dB? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Sjekk denne testen Velg idle noise, så vil du se hvilke som er stillest. Merk at dette er idle noise, så det kan være forskjeller når de jobber. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 (endret) Seagate er mest lysløs av de billige 200GB-diskene ja. Noen mener andre produsenter er nesten like lydløse, men det er fortsatt Seagate'n som er billigst. I følge http://www.storagereview.com så er den rekkefølgen du nevner korrekt: 1. Seagate Barracuda 7200.7 39,9 dB 2. Hitachi Deskstar 7K250 41,5 dB 3. Samsung Spinpoint P80 42,3 dB Jeg mente egentlig å fysisk plugge de ut (kun strømkabelen er nødvendig å plugge ut), men du kan jo prøve å skru de av i power options også. (Jeg har misstanker til at du vil bli plaget av at de spinner opp og ned i hytt og pine, men det er kanskje verd et forsøk) Endret 8. april 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå