agjell Skrevet 8. april 2004 Rapporter Del Skrevet 8. april 2004 Jeg skal lage en batteriutlader til mine oppladbare batterier og trenger litt hjelp. Dette er hva jeg har tenkt: Hvis jeg parallellkobler 10 batterier vil dette gi en spenning på 10-14V, avhengig av hvor utladet batteriene allerede er. Hvis jeg kjøper en 12V/100W pære skulle dette i teorien utgjøre 8,33A utladestrøm ved 12V spenning, stemmer ikke det? Et nyladet 2100mAh batteri gir 2,1A i en time, 10 batterier i serie gir 2,1A i 10 timer, eller 8,4A i 2,5 timer. Regner jeg riktig? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 8. april 2004 Rapporter Del Skrevet 8. april 2004 Regninga stemmer nok, men jeg ser ikke poenget. Lyspæren vil jo slutte å lyse lenge før alle batteriene er helt utlandet, og et god og billig alternativ er jo bare å putte dem i en lommelykt (?). Men hvorfor skal du utlade batteriene foreresten? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. april 2004 Rapporter Del Skrevet 11. april 2004 Hvorfor han skal lade ut batteriene er jo greit - det er vel for å unngå minneeffekten. Men bevares, skal du lade ut batterier, kortslutt dem, da, mann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå